אין אפס: נדחתה ההצבעה בועדת הכספים על תקציב המדינה

יו"ר ועדת הכספים נעל את הישיבה מבלי להצביע על התקציב, לאחר שסיעת הש"ס לא התייצבה לדיון בשל עיכובים בהחלת 'מע"מ אפס' על חשמל ומים, לעשירונים התחתונים • האופוזיציה: יש ללכת לבחירות. גפני: לא נשרוד תקופה נוספת מבלי להעביר את התקציב

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

דרמה הערב בוועדת הכספים בדיון בנועד להצבעות על תקציב המדינה. בעקבות חילוקי דעות בין סיעות הקואליציה, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לנעול את הישיבה רבע שעה לאחר שהתחילה. הדרמה באה לאחר סדרת דחיות של מועד התחלת ההצבעות ולאחר שבבוקר, הודיע גפני, שההצבעות יתקיימו למרות אי ההסכמות בנושא תקציב הביטחון ב-2016.

בשעות הצהריים כינס יו"ר ש"ס בלשכתו, את צמרת משרד האוצר, במטרה להגיע להסכמות על תקצוב 'מע"מ אפס' בתחומי חשמל ומים עבור ארבעת העשירונים התחתונים. דרישתו של דרעי להטבות מע"מ לאוכלוסיות נזקקות, נחתמה בהסכם הקואליציוני אך עברה צמצום אחר צמצום וקיצוץ אחר קיצוץ, עתה, נאבק דרעי על הישורת האחרונה והודיע כי "לא יהיה תקציב בלי מע”מ אפס בתחבורה הציבורית". נציגי האוצר ביקשו לדחות את הדיון בוועדת הכספים עד להשגת הסכמות עם דרעי אך היו"ר גפני ביכר להעניק לו שהות להתמקחות שלא מתוך לחץ זמנים, והודיע כי הישיבה תיערך רק לאחר שובו של נתניהו מארה"ב.

קרא עוד:
[postim]

גפני אמר לחברי הוועדה, כי הוא מסרב להמתין עם פתיחת הדיון ובכך לעכב אותם, עד למקרה שיגובשו הסכמות בין סיעות הקואליציה. "היה לנו די והותר במהלך חוק ההסדרים והחזקנו פה את כל חברי הוועדה ואת כל המערכת שעות ארוכות. אין לי כוונה לחזור על-כך ולעכב שוב את חברי הכנסת וצוותיהם ואת צוות הוועדה. או שיימצאו פתרונות בטרם ישוב ראש הממשלה מחו"ל או שהדבר יקרה עם שובו לארץ. בכל מקרה אני מאמין, סיעות הקואליציה יימצאו פתרון ויצביעו בעד התקציב".

גפני שב והזכיר את עניין תקציב הביטחון ואמר, כי "הבעיות עם תקציב הביטחון הן פורמליות אך זה ייפתר. אנחנו מאשרים את תקציב המסגרת ואנחנו יודעים. כמובן שלא נאשר את ההגדלה אם לא נדע מה המקורות להגדלת תקציב הביטחון. מבחינתי תקציב הביטחון איננו מונע את ההתקדמות בתקציב הכללי, אך כרגע יש חילוקי דעות בתוך הקואליציה, מדובר בדברים עקרוניים. ביקשו ממני לסחוב את הזמן לחכות ל- 18:00 ל- 19:00, אבל החלטתי שדי. המתנו מספיק זמן. אם הקואליציה לא מצליחה להעביר בקולותיה היא, את התקציב הראשון שלה, אולי זה אומר שצריך ללכת לבחירות. אך כפי שציינתי, ההערכה שלי שחברי הסיעות בקואליציה יצביעו בעד התקציב. השאלה אם מחכים כאמור, שראש הממשלה יחזור או שעושים זאת לפני".

בתגובה לקריאות מצד חברי האופוזיציה, כי בעקבות חילוקי הדעות בקואליציה יש ללכת לבחירות אמר: "בחירות עכשיו זה מאוד לא טוב למדינת ישראל, אחרי שנה שלמה ללא תקציב מאושר. לא ניתן עוד למשוך את זה וחייבים לאשר את התקציב".

ועדת הכספים נדרשה הבוקר להתמודד עם מצב תקדימי שבו היא עומדת להצביע על תקציב המדינה, בעוד מרכיב מרכזי ביותר בתוכו – תקציב הביטחון ל- 2016, אינו מוסכם. בעוד על תקציב 2015 הושגה הסכמה והוא יעמוד על 57 מיליארד ₪, התקציב המקורי שהוצע ע"י האוצר ל- 2016 עומד על 56.1 מיליארד ₪, מספר לו התנגדו כל ראשי מערכת הביטחון החל משר הביטחון, הרמטכ"ל ומטה. מכיוון שהוועדה המשותפת לתקציב הביטחון לוועדת הכספים ולוועדת החוץ והביטחון דחתה את הצעת התקציב ל- 2016, ההצבעות הערב על כל התקציב יתאפשרו באמצעות הסתייגויות לתקציב הביטחון שמגישים דווקא חברי קואליציה, מה שיאפשר לאשר את כל התקציב כולל תקציב הביטחון ולאחר-מכן לשנותו עם התוספות שיוסכמו בימים הקרובים. אילולא מנגנון ההסתייגויות, לא ניתן היה להתחיל בהצבעות על כלל תקציב המדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture