פרוש: "יפה שיחתו של השר גלוי הראש מתורתו של הח"כ חובש הכיפונת"

בנאום נוקב וכאוב במליאת הכנסת, העמיד סגן שר החינוך זה לעומת זה את הבנתו של שר הביטחון יעלון אודות חשיבות לומדי התורה והתחשבותו בציבור החרדי, מול מסע השטנה של חבר הכנסת הדתי אלעזר שטרן (יש עתיד), נגד לומדי התורה

במהלך דיון בהצעת אי האמון שהגישה סיעת 'יש עתיד' בשל חקיקת החוק המעגן את מעמד בני הישיבות על ידי הממשלה, שיבח סגן שר החינוך ח"כ הרב פרוש את שר הביטחון משה יעלון על עמדתו העיקשת בעד המשך ההסדר עם לומדי תורה שהיה נהוג טרום הממשלה הקודמת.

"חכמינו אומרים: "יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים". למדנו את זה בדברי רש"י לאחרונה. אין לנו מלוא את ההשגה בדברי חז"ל אלו, דהיינו חשובה יותר השיחה של עבדים, עבדי אבותינו, מתורה של בני אבותינו.

"אולם על אותו משקל אני מבקש לומר, יפה שיחתו של שר הביטחון בלי הכיפה, שמדבר בעד המשך הסדר מתן הדחייה לבני הישיבות, מתורתו המתפלפלת של חבר הכנסת אלעזר שטרן, חבוש הכיפונת, שמדבר דווקא בשטנה נגד ההסדר לבני הישיבות ובעד גיוסם גם במחיר של התנגשות וכפייה.

לדברי סגן השר, יש לשבח את התומכים בהסדר ללא התנגשות וכפייה. "בכלל צריך לדעת שכיום, בשיח הציבורי, כאשר הציבור שאינו שומר תורה ומצוות מוסט כנגד ההסדר לבני ישיבות, הרי כל מי שבכל זאת דוגל בהמשך ההסדר עם לומדי התורה, אפשר לומר עליו 'יפה שיחתם'. צריך לשבח את שר הביטחון על עמדתו העקבית, שתמיד, גם בתקופת לפיד, הוא התנגד למסע הכפייתי של לפיד כנגד הציבור החרדי ושיחתו היא דווקא בשבחם של לומדי התורה.

קרא עוד:
[postim]

"מה שמטריד אותנו זה הניסיון לגמד את מעמדו של שר הביטחון, לצמצם את סמכויותיו של שר הביטחון, בעוד שכל אלה שמנסים לפגוע בסמכותו של שר הביטחון לתת דחיית שירות ללומדי התורה, יודעים שעם התורה והציבור החרדי יפעל ויתעקש עד כלות הנפש, שכל הלומד תורה, כל מי שתורתו אומנותו יקבל את הדחייה משירות צבאי.

"מגוחך לשמוע את ההתעסקות סביב המושג של יעדי הצבא מול האוכלוסייה החרדית. כל אחד מבין שכל זה אינו נוגע ללומדי התורה. יתרה מכך, ההתעסקות הזו מגוחכת ולמה? כי כאשר שר הביטחון הציב ב'צוק איתן' יעד למוטט את החמאס ולא השיג את היעד, האם הדקדקנים בבית הזה שאלו מהם היעדים?

לדברי פרוש, העובדה שהם אינם בשלטון מדברת מתוך גרונם. "כאשר שר הביטחון במלחמת לבנון השנייה, עמיר פרץ, הציב יעד למוטט את חיזבאללה, האם הדקדקנים במפלגת העבודה שאלו מהם היעדים? אלה המסיתים כאן, כואב להם שהם הוחלפו. כואב להם שהם לא שולטים. לכן כואב להם שהממשלה הזו מחזירה לשר הביטחון את הסמכות גם בנוגע לדחיית בני הישיבות".

(צילום ארכיון: פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ולא, זה נבילה וזה טריפה.

ההמשלה הזאת מעוררת שאט נפש, כי גם שר הביטחון לא פועל מתוך אהבת תורה, אלא בידיעה והבנה שרק כך, בתחכום ובחיוכים הוא יוכל להגשים את משאת נפשו להוציא את לומדי התורה מתוך היכלי התורה. כמה כואב, שיש אנשים ובכללם עסקנים ונבחרי ציבור שמתפתים והולכים שולל אחר משאות שוא ומדוחים בדברים שנוגעים בציפור הנפש.

זכרו, זה לא בחירה לדורות, זו בכייה לדורי דורות!!!

אכן גם שר הביטחון לא פועל מתוך אהבת תורה, אבל האם זה שונה מדרכי התחבולה והשתדלות שנעשה בכל שנות הגולה? תמיד גדולי ומנהיגי העדה השתדלו להשיג הכי טוב שאפשר לפי המצב, אף אם זה הרע במיעוטו.
ואלו היוצאים במחלוקות נגד גדולי ישראל, ההרס שלהם לכח התורה והיהדות החרדית גדול בהרבה. וקשה מאוד לומר כי כוונתם באמת לשם שמים.

עצוב לראות שהם צדקו, לפני שנתיים היה מודעות רחוב ובו היה רשום את כל התהליך הנה לפיד יגזור ואח"כ יבואו החרדים ויתקנו קצת ואז נפלנו למערבולת הזו וכך ימשיכו רח"ל בגיוס בנות במקום להתעקש ולא להתייחס לחוק בכלל

עפרא לפומיהו האם א"א לומר את האמת שאנו בגלות וגם שבדיעבד שיש מדינה וצריך חכי"ם ללחום בהם אך לשלוח לצבא שלהם ליהות חלק מהם? חס וחלילה
אנו לא קשורים אליהם בלי שום קשר ל'לימוד התורה', כן לומד, לא לומד, עוסק לפרנסתו-משא ומתן באמונה, רק לא שותף בכפירת ה'כוחי ועוצם ידי' שיומרו את זה בפה מלא למה רק החכי"ם הערבים יאמרו את האידיאולוגיה שלהם רח"ל בקול ואנו לא, שיאמרו את זה ברור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו