משרד הביטחון וענקית המנועים האמריקנית 'פראט אנד וויטני', חתמו על הסכם ראשון מסוגו לאחזקת מטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר - F16I ו-F15I, בהיקף של מאות מיליוני דולרים ל-15 שנים

משרד הביטחון, באמצעות משלחת המשרד בארה"ב ובשיתוף חיל האוויר, חתם אמש (ב') על הסכם חדשני ופורץ דרך עם חברת המנועים האמריקאית 'פראט אנד וויטני', לאחזקת מנועי מטוסי הקרב המתקדמים של חיל האוויר, 'סופה' (F-16I) ו'רעם' (F-15I), למשך 15 שנים.

ההסכם, בהיקף של מאות מיליוני דולרים, יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2016 ויבטיח שלרשות חיל האוויר תעמוד בכל נקודת זמן כמות מנועים תקינים להפעלת מטוסי הקרב. במסגרת החוזה תספק החברה האמריקנית אחזקה מלאה למערך המנועים, לרבות חיזוי לוגיסטי, ניהול, שיפוץ המכלולים ואספקת חלפים לדרגי חיל האוויר השונים.

משרד הביטחון עמד על כך שבמסגרת ההסכם החדש, 'פראט אנד וויטני' תהיה אחראית בעדיפות ראשונה להשתמש ביכולת האחזקה של החברות הישראליות – מנועי בית שמש, התעשייה האווירית וכרומואלוי, באופן שיבטיח לתעשיות המקומיות תעסוקה רב-שנתית בהיקפים גדולים.

קרא עוד:
[postim]

משלחת משרד הביטחון בארה"ב צברה במרוצת השנים ניסיון רב בחוזים מול ענקית המנועים האמריקנית 'פראט אנד וויטני'. ההסכם החדש מבטיח רמה גבוהה של ביטחון ואמון בביצועי החברה, ויש לו מספר יתרונות משמעותיים, ביניהם אחריות החברה לזמינות המנועים, שדרוג תצורת המנועים לתצורה המתקדמת ביותר הקיימת כיום ושיפור ברמת הבטיחות והאמינות ושימור יכולות האחזקה האסטרטגיות הקיימות כיום בארץ, הן בחיל האוויר והן בתעשייה.

הסמכת החברות הישראליות לאחזקת המנועים אף תבטיח להן תעסוקה רב-שנתית ותפתח בפניהן הזדמנויות עסקיות נוספות. במקביל, קיים בעסקה זו פוטנציאל לחסכון של כוח אדם בחיל האוויר בתחומי תכנון לוגיסטי, פיקוח וניהול תעשיות, אל מול ההוצאה הנוכחית וההתייקרויות הצפויות בשנים הקרובות במחיר חלקי החילוף.

(צילום אילוסטרציה: עופר צידון – פלאש 90)