אסיר ציון לשעבר ובן לניצולי השואה נאם בפרלמנט הגרמני… בעברית

"מיום שעמדתי על דעתי הייתי משוכנע שלעולם לא אבקר בגרמניה", אמר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנאומו החריף והנרגש • הוריי אמורים היו להיות חלק מ'הפתרון הסופי'. אילו התממשה במלואה התכנית הנאצית, הם לא היו אמורים להביא ילד לעולם!"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיאו של ביקור היסטורי: יו"ר הכנסת יולי יאדלשטיין נאם היום בעברית בבונדסטאג – בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, בפני מאות חברי פרלמנט שהגיעו לישיבה מיוחדת של וועדת החוץ וועדת הביטחון של הפרלמנט.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר: "לפני כשלושים שעות, לראשונה בחיי, דרכה כף רגלי על אדמת גרמניה. אין זה עבורי ביקור ככל הביקורים ולא נאום ככל הנאומים, כי מיום שעמדתי על דעתי הייתי משוכנע שלעולם לא אבקר בגרמניה לאור המשמעות הכבדה שיש להיסטוריה שלה לי ולבני עמי. כבן לניצולי השואה, החלטתי שלא אבוא לפה אלא אם התפקיד יחייב אותי. אנו מציינים מלאות חמישים שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לגרמניה, אבל  אני מרגיש שרק היום נפתח באמת פרק חדש ביחסי עמכם ועם ארצכם.

"אין זה מובן מאליו שאני, אסיר ציון לשעבר בברית-המועצות ומסורב עליה, יהודי שנאבק במשך שנים למען חירות הפרט וחופש הדיבור, מוצא עצמו כעבור פחות משלושה עשורים מייצג את מדינת ישראל ונושא דברים בבונדסטאג בברלין כיושב-ראש הפרלמנט שלה. הוריי, הם ניצולי שואה. הם אמורים היו להיות חלק מ'הפתרון הסופי'. אילו התממשה במלואה התכנית הנאצית, הם לא היו אמורים להביא ילד לעולם!".

קרא עוד:
[postim]

"למרבה הצער, אירופה הפכה לכר פורה לארגוני BDS הפועלים בדרך פסולה של חרם כלכלי ואקדמי כלפי ישראל", ציין יו"ר הכנסת את נושא סימון המוצרים המיוצרים בישראל. "ארגונים אלה משמיצים את ישראל בשם עקרונות הומניטריים כביכול, אך למעשה פועלים על פי מוסר כפול ומתוך שנאה עיוורת. לאחרונה החליטה נציבות האיחוד האירופי לסמן מוצרים מתוצרתנו, ואני מבקש להודות לכם על התנגדותכם למהלך מקומם זה".

12308059_10153710790852457_6111036592260688527_o

אדלשטיין ציטט את אמירתו המפורסמת של המשורר היהודי-גרמני, היינריך היינה, לפיה "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו לבסוף גם אנשים" והקביל את סימון המוצרים לחוקי הגזע: "אני חושש שבמקום שבו מסמנים מוצרים על פי מקום ייצורם עלולים לסמן יום אחד גם אנשים על פי מוצאם. מקומות המפגש והחיבור בינינו ובין הפלסטינים הם דווקא במפעלים ישראליים, המעסיקים אלפי ישראלים ופלסטינים באזורי תעשיה ביהודה ושומרון. באופן אירוני יוביל, אפוא, החרם לפגיעה דווקא בפלסטינים ועלול להוביל אותם לנתיב של עוני וייאוש".

יו"ר הכנסת הודה לגרמניה על קשריה עם מדינת ישראל ועל הידידות בין המדינות ביובל האחרון: "גרמניה היא היום בעלת ברית קרובה של ישראל. עמידתכם לצדנו ראויה לציון במיוחד משום שאתם איתנים בעמדתכם גם כשזוהי עמדת מיעוט, כמו בסוגיית החרם על ישראל. אני סמוך ובטוח שישראל וגרמניה תוספנה לשלב ידיים נוכח האתגרים הגדולים הניצבים בפניהן, למען תיקון העולם ולשם שגשוגה של החברה האנושית כולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture