איתות לאיראן? ניסוי יירוט מוצלח ראשון למערכת ההגנה 'חץ 3 '

הבוקר ביצע משרד הביטחון בשיתוף מפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ניסוי יירוט מוצלח ראשון של מיירט "חץ 3", טיל חדשני המיועד ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה • הניסוי בוצע בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר. תוצאותיו המפורטות עדיין מנותחות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

כבר כמעט שלוש שנים עורכת מערכת הבטחון בשיתוף מפא"ת, הסוכנות האמריקאית וחיל-האוויר ניסויים במערכת ה"חץ" 3. הבוקר התבצע ניסוי נוסף.

לאחר שיגור המטרה גילה את המטרה מערך המכ"מים של מערכת החץ, העביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון שוגר מיירט "חץ 3" לעבר המטרה והשמיד אותה. היירוט עצמו התבצע בחלל. בעתיד צפויים ניסויי יירוט נוספים עם מיירט "חץ 3", עד להפיכת המערכת למבצעית.

פברואר 2013: ניסוי ראשון

ניסוי הטיסה הראשון בטיל המיירט של "חץ 3" התבצע בפברואר 2013, כחלק מסדרה ארוכה של פיתוחים וניסויים לבחינת יכולות מערכת ה"חץ". היה זה צעד נוסף בבניית היכולות המבצעיות של ישראל להתמודד עם האיומים המופנים כלפיה. הניסוי הראשון התבצע משדה ניסויים במרכז הארץ ובמהלכו נבחנו לראשונה יכולותיה של מערכת "חץ 3". במשרד הביטחון דיווחו אז כי הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה.

"עוד לא פותח טיל כזה בעולם"

מערכת "חץ 3" נועדה ליירט טילים ארוכי טווח והיא חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון. מאז שמערכת החץ קיבלה מבצעיות ראשונה בשנת 2000, היא משופרת ומקודמת באופן קבוע על ידי חיל-האוויר והתעשיות הביטחוניות. מטרת השדרוגים המתמשכים היא לתת למערכת יכולות גבוהות יותר במשימה – יירוט טילים בליסטיים ארוכי טווח.

בשנים האחרונות, התקדמה מערכת החץ בצעדי ענק. בגרסתה החדשה ביותר -"בלוק 4.1" בשפה המקצועית- היא זכתה לטילים מיירטים מתקדמים, מכ"ם חדש אשר הצטרף למכ"ם הקודם, סוללה מבצעית חדשה, מיגון מיוחד למשגרי הטילים ועוד. על מנת לבחון את החידושים במערכת, עורכים חיל-האוויר והתעשיות הביטחוניות ניסויים אשר בודקים בשטח את היכולות החדשות של המערכת. הניסויים מאפשרים לבחון את פעילות המכ"ם, האם הוא מצליח לגלות שיגור טיל המדמה מטרה בליסטית, את המיירטים, באמצעות שיגור הלכה למעשה של הטיל המשודרג ובחינת תפקודו, וכיוצא בזה.

מערכת החץ

"חץ 3 מקפל בתוכו את כל הלקחים שלמדנו עד כה בתחום היירוט. הוא יהיה קל יותר לייצור ובלי ספק יהיה אחד מהטילים המתקדמים ביותר בעולם בתחום ההגנה האקטיבית", אומר עוזי רובין, ראש מנהלת חומה הראשון שעסק בפיתוח מערכת ה"חץ".

"הטיל אמור לפעול במקביל לטילי החץ הנוכחיים ויתפקד כחימוש חדש אשר ישולב במערכת הקיימת ויספק את ההגנה מול הטילים בעלי הטווח הפוטנציאלי הגדול ביותר. "עוד לא פותח טיל דוגמת חץ 3 מחוץ לישראל", אמר רובין.

גם זה אינו סוף פסוק וגם לאחר "חץ 3" ימשיכו המפתחים לחפש דרכים לשפר את הטכנולוגיות והאמצעים, כדי לספק לאנשי מערך ההגנה האווירית הדרוכים והמוכנים את האמצעים הטובים ביותר נגד האיומים.

ד ניסוי חץ 3

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture