סוללת מילואים שנייה של כיפת ברזל הפכה למבצעית

סוללת מילואים שנייה של מערכת כיפת ברזל הוכשרה בשבועות האחרונים ולוחמיה, טכנאיה ומיירטיה ממשיכים להתרגש מההתקדמות הטכנולוגית המהירה שעברה, ומהפעילות המבצעית החשובה • מפקד מערך ההגנה האווירית: "עולם כיפת ברזל נמצא בהתפתחות מתמדת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

חיילי המילואים התפקדו השבוע לעבודתם במערך כיפת ברזל במשרה מלאה. במהלך החודש הם התכנסו לכמה ימים מרוכזים עבור אימון השלמה להקמת סוללת מילואים שניה למערכת, שבסופו הפכו לסוללה כשירה ומבצעית.

במבצע "צוק איתן", נשלחו אנשי סוללת המילואים אל תוך המים העמוקים מבלי שעברו אימון הקמה מסודר, כי בכיפת ברזל כמו בכיפת ברזל: "היכולות מקדימות את זמנן", כפי שאמר מפקד המערך בדבריו אל המילואימניקים. הם מעידים כי המבצע בקיץ 2014 היה האימון הטוב ביותר שיכלו לעשות, עם מעל 700 יירוטים למערכת.

אל המילואים הם מגיעים בשמחה, משווים ביניהם את מספר היירוטים שיירט כל אחד במהלך שירותו ונזכרים במבצע האחרון, במהלכו סגרו חלקם חמישים ימים אינטנסיביים אך מספקים. "משמרת של מיירט היא שלוש שעות בדרך כלל, אך בימי מבצע 'צוק איתן' מיירטים נשארו למשמרות של ארבע שעות ויותר ולא רצו להפסיק. ממש 'התחרינו' בינינו על המשמרות, כולם רצו לשבת בעמדה", מספר רס"ל (מיל') יוני וואלם, מיירט בסוללת המילואים. "אתה מרגיש משמעותי וחשוב, והאהדה שקיבלנו מהאזרחים חיממה את הלב".

קרא עוד:
[postim]

מפקד מערך ההגנ"א בירך את המילואימניקים על נכונותם והסביר: "כשאתה מביא איש מילואים, אתה חייב לתת לו להרגיש שיש לו ערך מוסף והוא לא בא להעביר את הזמן. כל מי שפה מתייצב מתוך תחושת מחויבות ואחריות וזה ראוי להערכה. ביקורו של מפקד המערך באתר היירוט ובמשגר אחד מתוך שלושה שנפרסו, נחתם בהבטחה ותקווה לעתיד שקט: "מערך כיפת ברזל הוא סוג של ברומטר המעיד על המצב הביטחוני במדינה, אנחנו מקווים שלא נאלץ להפריע לשגרתכם עוד הרבה".

המערכת מוסיפה להתפתח

סוללת המילואים השנייה שהפכה בשבועות האחרונים לסוללה מבצעית באופן סופי, לאחר תהליך ארוך של כניסה לכשירות, היא הסוללה הראשונה שפוגשת את שדרוג המערכת בדמות בלוק תוכנה חדש. בעוד כמה שבועות יוכשרו גם שאר סוללות כיפת ברזל הסדירות וסוללת המילואים השנייה. עד מאי 2016, תעבור כל מערכת כיפת ברזל לבלוק החדש.

כיפת ברזל 2

"בעולם אחר, היה אפשר לדחות את שדרוג המערכת בעוד שנה, אבל אויבינו אינם נחים על זרי הדפנה, על כן אנחנו ממשיכים במגמה של שיפור המוכנות. עולם כיפת ברזל נמצא באבולוציה מתמדת, ואתם, שחלקכם מלווים את כיפת ברזל מהיום שנולדה, יושבים בסוללה ומרגישים שמדובר בעולם אחר", אמר מהגנ"א. "המערכת השתנתה והתקדמה ביכולתה לטפל בכמות כפולה של משגרים ומטרות בו זמנית, וכן בהתמודדותה עם משימות הגנת שמיים מגוונות".

רובם המכריע של אנשי המילואים באימון ההשלמה משרתים במערך כיפת ברזל מהיירוט הראשון שביצע, אי שם בשנת 2011 במבצע "עמוד ענן". "בכל פעם שאני מגיע לימי מילואים אני מבחין בהתפתחות הטכנולוגית המרשימה שעברה מערכת כיפת ברזל, מכניסתה לחיל-האוויר לעומת יכולותיה וביצועיה כיום", אמר רס"ל (מיל') וואלם. "הניסיון שצברנו במבצעים האחרונים שיפר את הביצועים שלנו משמעותית ואת אופן ההתמודדות ברגעי אמת", מעיד לוחם נוסף בסוללה.

כיפת ברזל 3

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture