קטן, זריז וקטלני • צפו: מערכת היירוט "שרביט קסמים" בניסוי אחרון ומוצלח

ניסוי מוצלח בדרום הארץ השלים את סדרת הניסויים במערכת, שתהווה החל מ-2016 חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית על ישראל • "השמידו את המטרה כמתוכנן". צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה- MDA האמריקני השלימו הבוקר בהצלחה את סדרת הניסויים המסכמת במערכת היירוט 'שרביט קסמים', לקראת הכרזתה כמבצעית בשנה הבאה.

הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל ניסויים בדרום הארץ, לקראת מסירתה לחיל האוויר, ובמסגרת סדרת הניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת היירוט, שנחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם.

'שרביט קסמים', שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון, תאפשר יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה מפני טילים של ישראל, להתמודד ביעילות רבה יותר עם האיומים על מדינת ישראל.

שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר, כי הניסוי המוצלח במערכת 'שרביט קסמים' מהווה נדבך נוסף ביכולת של מערכת הביטחון לספק הגנה למדינת ישראל, אזרחיה ומתקניה האסטרטגיים. "המציאות הביטחונית סביבנו מחייבת את ישראל להחזיק ביכולות התקפיות והגנתיות מהמעלה הראשונה".

ברומזו לחסולו של סמיר קונטאר בסוריה, אמר יעלון: "לצד היכולת להגיע לאויבינו בכל עת ובכל מקום, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם, בזכות מודיעין מעולה ויכולת התקפית מתוחכמת ורבת עוצמה, מפתחת ישראל שכבות הגנה הכוללות, לצד מערכת 'שרביט קסמים', גם את מערכות ה'חץ' ו'כיפת ברזל'. אלו מערכות ההגנה והיירוט המובילות בעולם, והן תוצאה של האיכות הנדירה שקיימת בנו. איכות המבצרת את עוצמתה של מדינת ישראל ואת יכולותיה האסטרטגיות.

קרא עוד:
[postim]

בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמן מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי 'שרביט קסמים' שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, הפועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"ם ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני, בדגש על איומים מדויקים, וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ", ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. במשרד הביטחון מסבירים כי הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה. "מערכת 'שרביט קסמים' צפויה להיכנס לפעילות מבצעית מלאה בחיל האוויר במהלך שנת 2016, והניסוי המוצלח היום מוכיח את בשלותה ואת מוכנותה" סיכם שר הביטחון בסיפוק.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture