אגרת השמירה תיגבה גם השנה: "צה"ל מקבל 60 מיליארד והמשטרה עוד 15 מיליארד אבל אין ביטחון"

כך קבל יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, עם אישורה לקריאה שניה ושלישית של הצעת חוק המאפשרת לרשויות המקומיות להמשיך לגבות אגרות שמירה • "לא ירחק היום שרשויות מקומיות יקימו גם קופות חולים" אמר אמסלם והוסיף כי הוא מתנגד להפרשי התעריפים הגדולים בין אגרות השמירה בישובים שבתוך הקו הירוק לעומת ישובים ביו"ש

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות, המאריכה בשנתיים נוספות את הוראת השעה המאפשרת לרשויות מקומיות לגבות אגרות והיטלים עבור שרותי שמירה.

זוהי הארכה של תקנות אבטחה ברשות המקומית שפורסמו בדצמבר 2011. התקנות קובעות את סמכות הרשות המקומית להסדיר שמירה ואבטחה במתקני הרשות המקומית, כולל מניעת פעילות חבלנית עוינת, סיוע למשטרה בשמירה על שלום הציבור והסדר ומניעת פגיעה ברכוש. כן הוארך תוקפה של הוראת המעבר עד ל-30.6 כדי לאפשר השלמת חקיקתם של חוקי העזר. רשויות שישלימו את חקיקת חוקי העזר במהלך חצי השנה הקרובה יהיו רשאיות להמשיך לגבות אגרת שמירה על פי התעריף הישן, הגבוה, עד סוף השנה.

"צה"ל מקבל 60 מיליארד והמשטרה עוד 15 מיליארד אבל אין ביטחון", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם, "מי שאמור לטפל, שיטפל. לפי התפיסה הזו לא ירחק היום שרשויות מקומיות יקימו גם קופות חולים. זה לא הגיוני שהמדינה לא מבצעת מה שהיא צריכה וזה נופל על ראש הרשות".

קרא עוד:
[postim]

יו"ר הוועדה יצא גם נגד הפרשי התעריפים הגדולים בין אגרות השמירה בישובים שבתוך הקו הירוק לעומת ישובים ביו"ש: "אזרח לא מעניין אותו אם הוא גר במעלה אדומים או בפסגת זאב. יש מקומות שעולה יותר להביא מים ובכל זאת עשו תעריף אחיד. צריך להפריד בין המרכיב האזרחי לפח"ע (פעילות חבלנית עוינת). למה האזרח צריך לממן פעילות ביטחונית נגד פח"ע? נזמן דיון מקצועי בהשתתפות הצבא, המינהל האזרחי, הממונה על התקציבים, השלטון המקומי ומשרד המשפטים ונסדיר את כל נושא אגרת השמירה".

מרדכי כהן, המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים: "אם התעריף ביו"ש יופחת, יגידו שמשרד הפנים מתערב לצבא וקובע לו מה הצורך". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "אז איך אתם קובעים תעריף אבטחה בעוטף עזה?" עדי נוי, משרד הביטחון: "כל חוקי העזר ביו"ש עוברים דרך משרד הפנים. שם אפשר לקיים בקרה על התעריפים". מרדכי כהן: "אם ניקח אותם תעריפים בתוך הקו הירוק וביו"ש, המשמעות שאני אומר ליישובים ביו"ש לגבות בין 5-10% ממה שהם גובים היום".

פיני בדש, ראש מועצת עומר: "לפי הדרישה החדשה של משרד הפנים אוכל לגבות רק 20% ממה שאני גובה היום. בערב ראש השנה ביטלתי יומיים שמירה, אל תשאל מה שהיה. השמירה זו דרישת התושבים. שלא יכתיבו לנו. התושבים יודעים מה הם רוצים. לפי הנהלים החדשים אני לא יכול לאבטח מוסדות ציבור. אם אני לא שם שומר בבית הספר התיכון דקה אחת, שום דבר לא יישאר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture