"לא שמעתי מעולם חוצפה כזו": הנהלת סופרבוס נעדרה מדיון בכנסת בעניין השביתה

"שמענו טענות קשות על תנאים בלתי אפשריים בהם עובדים הנהגים, שפוגעים בנהגים ובזכויות הבסיסיות שלהם ובסופו של דבר פוגעים גם בתחבורה הציבורית", אמר יו"ר ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, בראשות ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), דנה היום במשבר המתמשך בסופרבוס ובפגיעה בנוסעים, על רקע יחסי העבודה והשביתות בחברה.

היו"ר חנין פתח את הדיון ואמר כי הוא כונס בדחיפות מאחר שהמשבר פוגע גם בעובדים וגם בנוסעי התחבורה הציבורית. "קיימנו לא מזמן דיון מקיף בעניין מעמדם וזכויותיהם של הנהגים. שמענו טענות קשות על תנאים בלתי אפשריים בהם עובדים הנהגים, שפוגעים בנהגים ובזכויות הבסיסיות שלהם ובסופו של דבר פוגעים גם בתחבורה הציבורית", אמר. הוא הזכיר כי בעקבות הדיון פנתה הוועדה למשרדי התחבורה והכלכלה, אך טרם קיבלה תשובות בעניין ולמרות זאת התכנסה בשל דחיפות הטיפול במשבר בסופרבוס.

היו"ר חנין ביקש דעת מדוע מנכ"ל החברה איל וקס והיו"ר אלי בליליוס בחרו שלא להגיע לוועדה. מנהל השיווק של החברה, עופר תג'ר, אמר כי הם הודיעו שלא יגיעו "בהמשך לייעוץ המשפטי שקיבלו". היו"ר חנין הגיב בחריפות: "לא שמעתי מעולם חוצפה כזו שהם לא יכולים להגיע בגלל בעיה משפטית. עמדתם בלתי מתקבלת על הדעת, הכנסת היא ביטוי של ריבונות מדינת ישראל והחברות הן לא מעל המדינה ולא מעל הכנסת".

רכז ענף תחבורה בכוח לעובדים, אסף בונדי, סיפר כי נוסעים רבים מתלוננים על שיבושים וביקש את התערבות הוועדה. "התנהלות ההנהלה בוטה, נוגדת את החוק ואף עבריינית", אמר. הוא הוסיף כי ההנהלה פועלת לפגוע בהתארגנות העובדים, פוגעת בסידורי עבודה של נהגים שהצטרפו לכוח לעובדים ומסייעת להסתדרות להיכנס לארגון. "תמוה שהנהלת החברה לא מוצאת לנכון להגיע לוועדה ולתת תשובות", אמר.

קרא עוד:
[postim]

נציג הוועד, שובש הארון, סיפר כי שכר הבסיס של הנהגים היום זעום ועומד על 4,500 שקל בחודש והשכר לשעה בפועל הוא 25 שקלים. נהג נוסף, אבי יעקב, סיפר כי ההסתדרות ניסתה להיכנס לפני 5 שנים לארגון ולא הצליחה בגלל התנגדות ההנהלה. "הפלא ופלא, עכשיו ההנהלה רוצה אותם ונותנת להם משאבים לגייס עובדים", אמר. בונדי הוסיף כי "עו"ד שי תקן שייצג את ההסתדרות ב-2010 מייצג היום את הנהלת החברה ומסייע לה לשבור את ההתארגנות, או להתארגן בהסתדרות, וניגוד העניינים זועק לשמיים".

הנהג עופר בוטל אף סיפר על מקרים בהם נהגים נדרשו לעלות על אוטובוסים לא תקינים, בין היתר עם תקלות בבלמים, ומי שסירב פוטר. היו"ר חנין דרש התייחסות משרד התחבורה לעניין ונציגת המשרד, נועה אבירם, אמרה כי הטענות לא הגיעו למשרד וככל שיגיעו טענות כאלה הן תיבדקנה. היו"ר חנין קרא להעביר את הדברים במהירות למשרד התחבורה, וקרא למשרד לטפל בעניין בדחיפות בטח בכל הקשור לבטיחות.

."החברות הן לא מעל המדינה". ח"כ חנין (צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

נציג סופרבוס תג'ר התייחס לטענות ואמר כי הן חסרות שחר. לדבריו, "החברה פועלת רק לפי חוק ותשב עם הוועד שיוכר כחוקי ויבטא את כלל העובדים. אין מטעמנו העדפה, מי שיחליט איזה ועד יהיה בחברה הם אך ורק העובדים", אמר. היו"ר חנין בירך על הדברים ודרש ממשרד הכלכלה להתחיל בהקדם מהלך של בדיקת מי הארגון היציג בארגון ולדווח לוועדה על תחילת התהליך והתקדמותו. נציג משרד הכלכלה, אברהים כילאני, אמר כי בעבר היה ניסיון תיווך בין הצדדים שכשל, והוסיף כי אם תוגש תלונה על התערבות המעסיק בהתארגנות היא תיבדק. הוא הזכיר כי התערבות שכזו היא עבירה פלילית.

מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, איתי חיים, התייחס לפגיעה בנוסעים ואמר כי היום המצב הוא בעייתי. הוא הוסיף כי "תזמון השביתה, שבוע לפני יישום הרפורמה במטרופולינים והעלאת השכר לנהגים, לא ברור. צריך ללכת למהלך של בוררות ואנחנו מבקשים משר התחבורה להחיל בוררות חובה בתחבורה הציבורית". אבירם התייחסה לפגיעה בנוסעים והבהירה כי החברה מחויבת לתנאי הרישיון שלה ולספק את אותה רמת שירות.

היו"ר חנין סיכם ואמר כי מהדברים שעלו בוועדה נראה לכאורה שההנהלה עושה הפרד ומשול בין העובדים. הוא הוסיף כי יפנה ליו"ר ההסתדרות בעניין, כדי למנוע מצב שהיא תהייה מעורבת במניעת התארגנות שכבר החלה.

עוד אמר ח"כ חנין כי נושא השירות לאזרח הוא קריטי, אם יש צמצום בשירות אנחנו רוצים לדעת מזה – זה בניגוד לתנאי הרישיון. עוד קרא ח"כ חנין למשרד התחבורה לבחון את שעות העבודה ולדאוג לכך שהן תהיינה סבירות ושנהגים לא יעבדו פחות מדי וגם לא יותר מדי. הוא אף ציין כי יפנה למנכ"ל משרד התחבורה בבקשה להקדים את הפגישה שזימן בין נציגי החברה לעובדים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture