מה עשה ראש הממשלה בקבר הרמב"ם בטבריה?

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בקבר הרמב"ם בטבריה ואמר כי ייבחנו את האפשרות להכניס את הביקור בקבר לתוכנית הלימודים. מה עוד אמר נתניהו על קברו של הרמב"ם?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר סייר בעיר טבריה בשבוע שעבר, ביקש גם לפקוד את קברו של הרמב"ם (רבי משה בן מימון) בעיר. בתום ישיבת צוות שרים לפיתוח העיר טבריה, יצא נתניהו למתחם הקבר, שם קיבלו אותו חסידי קרלין סטולין.

נתניהו התרשם מהקבר ומקדושת המקום ושמע על השביל המוביל אל הקבר, המסמל את יצירתו. בכל אחד מעבריו נטועים שבעה עמודים ועליהם כתובים שמות 14 הספרים של חיבורו החשוב ביותר – משנה תורה – שהוא סיכום כל הפסיקות של התורה שבעל פה מימי המשנה ועד ימינו.

ראש הממשלה הנחה את אנשי משרדו להכניס את הקבר לרשימת אתרי מורשת להעצמה במסגרת התוכנית לפיתוח העיר טבריה שהונחה על שולחן הממשלה, לציון 2000 שנה להקמתה.

עלות שיקום ושימור המתחם כ-4 מיליון שקלים. כמו כן, ביקש ראש הממשלה משר החינוך לבחון את האפשרות להכניס את פועלו של הרמב"ם ואת הביקור בקבר לתוכנית הלימודים.

ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך הביקור: "הרמב"ם היה פילוסוף, תיאולוג, רופא, אסטרונום ומנהיג רוחני. לפי המסורות, ייחוסו מגיע עד רבי יהודה הנשיא מסדר המשנה ועד דוד המלך . רוחו הכלל אנושית של הרמב"ם כבירה, ולא ניתן להזניח את מקום קבורתו. אין מקום אחר לרמב"ם, הוא קבור בארץ ישראל, בטבריה, ומוטל עלינו לדאוג למקום קבורתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבר הרמב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עפ"ל

אני חושב שהרמב"ם ברח כשראה אותו

מה אביש שור עושה שם?
כל הכבוד!

באיזה היתר מותר להחניף לרשע?

לשון רבינו יונה בשערי תשובה משלי פרק יא פסוק ט
מצדיק רשע ומרשיע צדיק תועבת וגו'. במק"א "אומר לרשע צדיק אתה יקבוהו עמים" (כד, כד) והוא מענין החנופה, ועתה ידבר על מצדיק רשע ומהפך בזכותו שלא בפניו ולא מדרך חנופה, רק באהבתו אותו ומאשר יקר בעיניו, ואמר כי תועבת י"י הוא, כי האדם חייב לשנא אויבי השם, כש"כ "הלא משנאיך י"י אשנא" (תהלים קלט, כא) וחייב להקלותם, כמש"נ "ובוזי יקלו" (ש"א ב, ל). וזה האיש לא די שלא ישנאם ולא יקלה אותם אך יאהבם ויכבדם ויצדיקם, וכמה לו עונות וחטאות, כי בכבוד הרשעים תחזקנה ידי החוטאים, ולא ישקצו בנ"א את העבירות ולא יגנו את החטא. גם תמשול יד הרשע בסבת הכבוד, ויהיו דבריו נשמעים וימשוך רבים אחריו, גם ישפיל הצדיקים והחכמים, בל יעצור כח להשיב רבים מעון, כמו שכ' "ותועבת רשע ישר דרך" (כט, כז) וכתיב "בית רשעים ישמד ואוהל ישרים יפריח" (יד, יא). ובהנתן כבוד לרשעים ושפל לצדיקים אין המון העם מהדרים עבודת השם, וזה תכלית אבדן הנפשות, כי העולם בראו השי"ת לכבודו, וכן כתיב "כל הנקרא בשמי" וגו' (ישעיה מג, ג), וכתוב "כי זה כל האדם" (קהלת יב, יג). תועבת י"י גם שניהם. מלת גם תבוא להורות כי אע"פ שיחטא ואשם יותר מרשיע צדיק מן המצדיק רשע ושניהם תועבת השם:

במקום לכתוב את רבינו יונה באינטרנט שב ותלמד סוגיא בש"ס בעיון.

לאנורמאלער ייד
לך מותר לכתוב כל פעם,רק לאחר אסור, ואתה עוד "נורמאלער"?

נתניהו הלך לקבר הרמב"ם הרי הרמב"ם היה קיצוני?! לפי דברי הרמב"ם, ביב נתניהו, יהי' נכרת ונאבד, ונידון על גודל רשעו וחטאו, לעולם ולעולמי עולמים, ביחד עם כל חביריו המינים והאפיקורסים, ומה יהי' הדין עם חביריו החרדים??? איני יודע יבא משיח צדקינו ויפסוק את הדין!

וזה דברי הרמבם:

ואלו שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתין ואובדין, ונידונין על גודל רשעם וחטאתם, לעולם ולעולמי עולמים: המינים, והאפיקורוסים, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים, והכופרים בביאת הגואל, והמשומדים, ומחטיאי הרבים, והפורשים מדרכי ציבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיה כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הציבור שלא לשם שמיים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע.

טו [ז] חמישה הן הנקראין מינים: האומר שאין שם אלוה, ואין לעולם מנהיג; והאומר שיש שם מנהיג, אבל הם שניים או יתר; והאומר שיש שם ריבון אחד, אלא שהוא גוף ובעל תמונה; וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכול; וכן העובד אלוה זולתו, כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים. כל אחד מחמישה אלו מין.

טז [ח] שלושה הן הנקראין אפיקורוסים: האומר שאין שם נבואה כלל, ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם; והמכחיש נבואתו של משה רבנו; והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם. כל אחד משלושה אלו אפיקורוס.

יז שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת–אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס; והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו, אף על פי שהיא הייתה מעם ה', כגון הנוצריים וההגריים. כל אחד משלושה אלו כופר בתורה.

יח [ט] שניים הן המשומדים: המשומד לעבירה אחת, והמשומד לכל התורה כולה. המשומד לעבירה אחת–זה שהחזיק עצמו לעשות אותה עבירה בזדון ונתפרסם בה והורגל, אפילו הייתה מן הקלות, כגון שהוחזק תמיד ללבוש שעטנז או להקיף פיאה, ונמצא כאילו בטלה מצוה זו מן העולם אצלו–הרי זה משומד לאותו דבר: והוא, שיעשה להכעיס. והמשומד לכל התורה, כגון החוזר לדתי הגויים בשעה שגוזרין שמד ויידבק בהן, ויאמר ומה בצע לי להידבק בישראל שהן שפלים ונרדפים, טוב לו שיידבק באלו שידן תקיפה–הרי זה משומד לכל התורה כולה.

יט [י] מחטיאי הרבים: אחד שהחטיא בדבר גדול, כירובעם וצדוק ובייתוס; ואחד שהחטיא בדבר קל, אפילו לבטל מצות עשה. ואחד האונס אחרים עד שיחטאו כמנשה, שהיה הורג ישראל עד שיעבדו עבודה זרה; או שהטעה אחרים והדיחם כישוע.

כ [יא] הפורש מדרכי ציבור: אף על פי שלא עבר עבירות, אלא נבדל מעדת ישראל ואינו עושה מצוות בכללן ולא נכנס בצרתן ולא מתענה בתעניתן, אלא הולך בדרכו כאחד מגויי הארץ, וכאילו אינו מהן–אין לו חלק לעולם הבא.

כא העושה עבירות ביד רמה כיהויקים: בין שעשה קלות, בין שעשה חמורות–אין לו חלק לעולם הבא; וזה הוא הנקרא מגלה פנים בתורה, מפני שהעיז מצחו וגילה פניו ולא בוש מדברי תורה.

כב [יב] שניים הם המוסרים: המוסר חברו ביד גויים להורגו או להכותו, והמוסר ממון חברו ביד גויים או ביד אנס שהוא כגוי–שניהם, אין להן חלק לעולם הבא.

כנראה שחיפש רופא…

כנראה שחיפש רופא…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture