נלכדה חוליית ענק של חמאס שתכננה פיגועי התאבדות בישראל • כל הפרטים

עשרות פעילי חמאס היו חברים בתשתית הטרור החדשה, אשר מרכזה היה בכפר אבו דיס הסמוך לירושלים • בין העצורים: תושב מזרח ירושלים ואזרח ישראלי מהיישוב הבדואי חורה שבנגב • המחבלים הוכוונו ישירות על ידי פעילי חמאס בעזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני זמן קצר הותר לפרסום, כי בשבועות האחרונים חשפו השב"כ והמשטרה תשתית טרור רחבה של ארגון חמאס בכפר אבו דיס, אשר תכננה לבצע פיגועי תופת והתאבדות בישראל. בהכוונתה הישירה של הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה.

עד כה נעצרו לא פחות מ-25 פעילי טרור, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס. בראש התשתית עמד אחמד גמאל מוסא עזאם, בן 24, תושב יאסוף וקלקיליה, אשר גויס לפני מספר חודשים על ידי פעילי חמאס בעזה לשם הקמת תשתית צבאית ביו"ש שתבצע פיגועי תופת כנגד יעדים ישראלים.

עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו ברצועה והוכשר על ידם לשמש מומחה חבלה, לשם ייצור עצמי של חגורות נפץ ומטעני חבלה. בהתאם להנחיות שהועברו לעזאם, גייס זה מספר פעילים נוספים הלומדים עמו באוניברסיטת אבו דיס כדי להקים עמם את התשתית ולבצע רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, שכירת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל.

קרא עוד:
[postim]

במהלך החקירות בשב"כ, אותרה בימים האחרונים מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכרה החוליה באבו דיס. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות משמעותית.

20151223024040

בחקירה מעמיקה יותר התברר כי חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה, מה שהוביל למעצרים נוספים. בהמשך לכך, גם נתפסו והוחרמו חומרי גלם שהחזקתם ומכירתם אסורה, מחנות ברמאללה בו רכשו אחמד עזאם וסייעניו חלק מהחומרים לצורך יצור חומרי הנפץ.

בין המגויסים לתשתית, היו גם שני סטודנטים בעלי תעודות זהות כחולות, אשר למדו באוניברסיטת אבו דיס וגויסו על ידי עזאם, מתוך כוונה לנצל את יכולת התנועה החופשית שלהם. הבולט מהשניים הוא צעיר כבן 22, תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר גויס לצורך רכש חומרים ואיסוף מידע אודות יעדים אפשריים לפיגוע וכן לצורך הכנסת מפגעים וחומרי נפץ לתוך תחומי הקו הירוק.

הסטודנט הנוסף הינו בעל אזרחות ישראלית מלאה – צעיר בדואי בן 19, תושב העיירה חורה שבנגב. בחקירתו הודה כי בחול המועד של סוכות הסכים להצעת אחמד עזאם לבצע פיגוע בשטחי הקו הירוק ע"י החדרת חגורת נפץ או מכונית תופת. השניים הם גם תומכי ארגון דאעש ופעלו במקביל במסגרות סלפיות מקומיות, כל אחד במקום מגוריו.

20151223024034

במקביל, נחשפה חוליית חמאס נוספת מהתשתית באזור בית לחם, אשר חלק מחבריה לומדים באוניברסיטת אבו דיס ואשר גויסו לשמש כמפגעים מתאבדים מטעם התשתית החדשה.

"פרשייה זו חושפת ומדגישה מחדש את מעורבות הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה, הפועלת באופן עקבי להכוונת פיגועי הרג המוני בשטחי ישראל", אומרים בשב"כ ומסבירים כי הנהגת ארגון הטרור מנסה לנצל לטובתה את ההסלמה החמורה בגדה המערבית וללבות את אש האינתיפאדה.

בארגון אומרים עוד כי לתשתית שנתפסה היו יכולות משמעותיות וסיכולה מנע פיגועי הרג המוני, שאף היו מובילים באופן ישיר להסלמה משמעותית נוספת במצב הביטחון בארץ.

(צילום התמונה הראשית (אילוסטרציה): נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture