נתניהו לסוכני המוסד: "אנו במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של אסלאם קיצוני"

הלוחם האגדי של המוסד ו-13 סוכנים נוספים התכנסו בבית הנשיא לקבלת תעודות הצטיינות • ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למצטיינים: "אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד תמיר פרדו, העניקו הבוקר תעודות הצטיינות לארבעה-עשר עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2015.

המצטיינים והמצטיינות לקחו חלק בפעילות הליבה של הארגון והם מגיעים מתחומים מגוונים במוסד. המצטיינים, צעירים לצד ותיקים, הפגינו במידה רבה חתירה למצוינות במילוי תפקידם תוך כדי מימוש ערכי המוסד, מטרותיו ויעדיו, וחלקם תוך סיכון חיים ממשי. המצטיינים מהווים דמויות מפתח במוסד לפיצוח אתגרים מבצעיים שנראים, לעיתים, בלתי אפשריים. לצד המצטיינים הלוחמים, ניכר כי התחום הטכנולוגי-מבצעי הוא פורץ דרך במוסד הישראלי.

בין המצטיינים, לוחם ותיק המשרת במוסד זה זמן רב והפך ללוחם האגדי של הארגון. באמצעות יכולות טכנולוגיות-מבצעיות יוצאות דופן ותוך מקצועיות ללא פשרות, נחישות וצניעות, הוא משמש דוגמה ומופת לדורות רבים של לוחמים. תעודת הצטיינות הוענקה גם ללוחמת אשר הובילה פעילות מבצעית מורכבת וייחודית כנגד כל הסיכויים ותוך הפגת דבקות במשימה ונחישות רבה. כמו כן, תעודות הצטיינות נוספות הוענקו לאנשי טכנולוגיה אשר מילאו תפקידים בתחומי הליבה הטכנולוגיים ותרמו תרומה אסטרטגית לביטחון המדינה ולקצין איסוף אשר שהה בשליחות ארוכה בחו"ל ולקח חלק במבצע מרשים ומשמעותי.

קרא עוד:
[postim]

בשל סיבות אישיות נבצר מאברהם ברזילי בן ה-90 לקבל באירוע פרס מפעל חיים, הפרס יוענק לו במועד אחר. אברהם ברזילי, משרת את ביטחונה של מדינת ישראל כבר למעלה מ-70 שנה. אברהם גויס למוסד בשנת 1955. הוא החל כלוחם והשתתף במספר רב של מבצעים, בהם גם העלאתם החשאית של יהודים ממדינות ערב. בשנת 1995 יצא אברהם לגמלאות, אך גם היום ממשיך להתנדב במגוון תפקידים במוסד. פעילותו ארוכת השנים במוסד יוצאת דופן וראויה להערצה.

נשיא המדינה, רובי ריבלין, בירך את המצטיינים: "המוסד הישראלי נחשב לאחד מארגוני הביון הטובים בעולם. חלק מן המבצעים שביצעתם לאורך השנים הקנו למדינת ישראל תהילת עולם, שהרתעה עוצמתית בצידה. יש לנו אויבים וגם ידידים שעצם אזכור שם ה'מוסד', גורם להם לצמרמורת. הם יודעים, שהיד הארוכה של מדינת ישראל, היא לא קלישאה, אלא אמת לאמיתה.

ראש המוסד: "מדד הצלחתנו הוא בשמירה על חשאיותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בטקס: "המוסד מבוסס על אנשים בעלי יכולת חשיבה יצירה, יוזמה, לעיתים גם נטילת סיכון והשילוב הזה שצריך לגדול כל הזמן, הוא תמיד מרשים אותי. יש דברים כל כך חשובים שאתם עושים שחשוב לשמור עליהם בסוד. הסוד הוא סוד כוחנו מול אויבנו. חשוב לנו לשמור עליו.

"העולם משתנה והמוסד משתנה יחד איתו. חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. היום אנחנו תחת איומים חדשים. בשל עליית האסלאם הקיצוני, אנו מצויים, אם אפשר לקרוא לזה כך, במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של אסלאם קיצוני שחובק את כל העולם. אנחנו מחויבים לטפל באיומים הללו, ושני האיומים מתחברים זה בזה. אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת".

כאשר עלה ראש המוסד תמיר פרדו, שהיה זה טקס הענקת התעודות האחרון שלו בראש הארגון, לברך את המצטיינים עמד הקהל על רגליו ומחא לו כפיים דקות ארוכות, לאחר מכן החמיא לפקודיו: "אתם, כמו כלל משרתי המוסד, פועלים במעין תרבות הפוכה לזו הנהוגה בימים אלה. משרתי המוסד מתרחקים מפרסום, פועלים "מתחת לראדר". מדד הצלחתנו הוא בשמירה על חשאיותנו. סוד הצלחת המוסד בהיותו חדשני, ביכולתו לשלב מבצעים עם טכנולוגיה מתקדמת ויכולות מודיעין חדשניות. אנו מחויבים להמשיך ולהיות דרוכים אל מול האיומים והאתגרים, שלא רק שאינם פוחתים, אלא הופכים מורכבים ומסובכים יותר ויותר. המוסד חייב להמשיך להגביה עוף, לבחון את האופק, לזהות את המגמות והאיומים עוד בראשיתם, לסמן את המענה הנדרש ולממש אותו".

בחודש ינואר הקרוב, יסיים תמיר פרדו קדנציה בת 5 שנים כראש מוסד, זאת אחרי שירות של 43 שנים במערכת הביטחון. פרדו מסכם חמש שנות פעילות ענפה, שהצמיחה מבצעים נועזים והציבה את המוסד בקדמת הטכנולוגיה.

את פרדו יחליף יוסי כהן. כהן התגייס למוסד בשנת 1983, בהיותו בן 22, ושובץ ליחידה מבצעית. בשנת 2006 זכה כהן בפרס ביטחון ישראל. בשנת 2011 מונה לתפקיד סגן ראש המוסד. בשנת 2013 נבחר כהן על-ידי ראש הממשלה לתפקיד ר' המל"ל והיועץ לביטחון לאומי.

ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ריבלין עם ראשי המוסד לדורותיהם
בתמונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראשי המוסד לדורותיהם: אפרים הלוי, נחום אדמוני, ראש המוסד תמיר פרדו, שבתאי שביט, ויוסי כהן הנבחר לראש המוסד, ועם מזכירו הצבאי של הנשיא חסון חסון ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה אליעזר טולדנו. (צילום: חיים צח, לע"מ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture