האם דבריו של כחלון נגד עמותות החסד היו ספין תקשורתי?

לאור דבריו השערורייתיים של שר הרווחה משה כחלון במסגרת מסיבת עיתונאים של משרד הרווחה ו'הקרן לידידות' - JDN בודק האם השר ביקש להגיע לכותרות בדרך לא כשרה, ותוהה: מי החליט להפסיק את התמיכה בארגוני חסד?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שערוריה – משה כחלון בשירות הקרן לידידות: JDN פרסם אתמול (ב') אודות ההתבטאות החמורה של שר הרווחה משה כחלון, לפיה יש למגר את פעילות העמותות המחלקות 'קמחא דפסחא' למשפחות נזקקות, להפסיק לצלם את הנזקקים לטובת קמפיינים תדמיתיים.

דבריו של כחלון עוררו זעם רב בקרב מנהלי עמותות, וביניהם חרדים רבים, לנוכח העובדה כי מדינת ישראל מזניחה את המשפחות הנזקקות, ועוד קובלת על הארגונים המסייעים להם ומנסה להצר את צעדיהם. "במקום שמדינת ישראל תעשה את העבודה שהיא צריכה לעשות, אנחנו עושים", אמר מנהל ארגון חסד מוכר ל-JDN, "וברוב חוצפתם, יש לשר הרווחה תלונות על צורת הפעילות.

"ראשית, אני יכול לומר לכחלון 'קשוט עצמך תחילה ואחר כך קשוט אחרים', שיפסיק לכנס מסיבות עיתונאים על כל צעד שהוא עושה למען רווחת הציבור ואחר כך שידבר על מצלמות ותקשורת".

עוד באתר:

[postim]

עוד אמר המנהל, "הנזקק בישראל לא אמור לספק לשר הרווחה הזדמנויות לעלות לכותרות ולגרוף הון פוליטי על חשבונו. עליו לדעת כי ברגע שהמשפחות יטופלו על ידי מוסדות הרווחה בישראל ולא יצטרכו עוד את עזרתנו, הרי שנפנה לעיסוקים אחרים. המטרה שלנו היא שלא יהיו אנשים שאין להם מה לאכול בבית".

בעקבות הדברים החריפים של מנהלי הארגונים והעמותות, שר הרווחה 'תיקן' הבוקר את דבריו, ואמר כי לא העמותות צריכות להיעלם, אלא 'השיטה'.

מה שמעניין הוא צירוף המקרים: כחלון אמר את הדברים במסגרת מסיבת עיתונאים בה הוצג פרויקט משותף של 'הקרן לידידות' ומשרד הרווחה, במסגרתו יחולקו תלושי קנייה של רשת קמעונאית מסוימת לנזקקים במקום ארגזי מזון.

בדבריו אמר כחלון כי "שיטת הארגזים, שזורקים לאנשים בצורה לא מכובדת ומשפילה, צריכה לעבור מהעולם".

משרד האוצר לא יתמוך בעמותות שמחלקות מזון לנזקקים

עוד אמר כחלון, כי המשרד שבראשו הוא עומד ישתף פעולה רק עם עמותות סיוע שיצהירו שאינן משפילות אנשים ויעברו למתן תלושים ולא מזון ממש. "מהיום, כל עמותה שתבקש מאיתנו תמיכה, תצטרך לעמוד בתנאים הללו. מי שמוותר על תמיכת המדינה יכול לעשות מה שהוא רוצה".

כל מה שנותר כעת זה לערוך חשבון פשוט: שר הרווחה מתבטא בחריפות נגד עמותות החסד בישראל – עמותות שעושות את העבודה שהמשרד בראשותו צריך לעשות במקומם. למחרת העליהום התקשורתי, כשהנושא בוער בכל מהדורות החדשות, הוא מבהיר את דבריו כי הוא התכוון רק ל'שיטה', ומשיק שיטה חדשה: כרטיסים מגנטיים בהן ניתן לרכוש ברשת קמעונאית מסוימת, באמצעות עמותה מסוימת.

השאלות ש-JDN הפנה למשרד הרווחה הן כדלהלן:

  1. האם הרשת הקמעונאית שתחלק את המזון לנצרכים שיקבלו את הכרטיסים (שופרסל) מקבלת בלעדיות על תקציב משרד הרווחה של ממשלת ישראל, או שמא ניתן לרכוש בכל הרשתות?
  2. האם הארגונים החרדים המספקים מזון לעניים בדיוור ישיר ובלי צורך לצאת מהבית לקניות מפרכות – פעמים מדובר בקשישים ובמשפחות מרובות ילדים – ייקלעו לקשיים כלכליים בשל ההחלטה הבלתי הגיונית וחסרת הרחמים שהתקבלה על ידי השר – בהשפעת לוביסטים משופשפים, לכאורה?
  3. האם ידוע למשה כחלון כי 'השיטה' החדשה איתה הוא מיחצן את 'הקרן לידידות' קיימת מזה מספר שנים וארגונים חרדיים עושים בה שימוש זה מכבר?

נכון לשעת פרסום הידיעה, לא קיבלנו תגובה ממשרד הרווחה. כאשר נקבל תשובות ברורות ממשרד הרווחה או מבאי כוחם (לוביסטים, יועצי תקשורת או אנשי יחסי ציבור למיניהם) – נפרסמה במלואה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כתבה מעולה כל מילה בסלע אין עליך ראובן, מילים כדורבנות מסכים עם כל מילה שנכתבה – אין על הכתבים של JDN כולם אחד אחד אלי בן דוד,אהרן רבינוביץ, חומי ברמן ושלמה כהן ואם שכחתי מישהו אז סורי. עלו והצליחו כולכם ראויים לשבח
פסח כשר ושמח

כחלון צודק החלוקות ברובן נעשות בצורה משפילה!!!

ישנם חלוקות שלא נעשות בכבוד ובהם הוא צודק

ראובן צודק אכן מדובר בשיטה חדשה שמשרד הרווחה מנסה לשווק לציבור. כנראה האנשים שמשפיעים בכנסת שיכנעו אותו שכרטיס מגנטי זה דרך של כבוד וכך הם מרוויחים משופרסל שמעניקה את סל המוצרים למשפחות הנזקקות במקום עמותות חסד שקונים את הירקות ושאר דברים מתרומות של השוק הסיטונאי וכדומה. מדובר בשערוריה בסדר גודל בינלאומי ולא ברור איך אף אחד לא מבין את זה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture