השר לביטחון הפנים מזהיר: "נסגור את ציון הרשב"י אם לא יושג פתרון אבטחה"

"היות שהמחבלים בגל הטרור הנוכחי מחפשים בעיקר חיילים וחרדים, ציון הרשב"י במירון מהווה סיכון למתפללים בו" אמר השר ארדן, והזהיר כי אם לא יוצבו מאבטחים ברמה גבוהה- ייסגר האתר • ח"כ מוזס: "האם יסגרו את הכותל בגלל ויכוחים בין משרדי ממשלה?! • ח"כ מקלב: "הכותל המערבי מאובטח ברציפות על ידי כוחות גדולים של המשטרה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המחלוקת בין המשרד לבטחון פנים לבין המשרד לשירותי דת וגורמי הנהלה של ציון הרשב"י, מתחדדת בסוגיית האחריות על האבטחה במקום.

בעוד כל צד מבקש לגלגל את האחריות על הצד שכנגדו, מזהיר השר לבטחון פנים כי אם לא יפעל המשרד לשירותי דת להבאת מאבטחים המוכשרים לעשות שימוש בנשק ולאבטח קהל כה גדול- תיאלץ המשטרה להורות על סגירת האתר הקדוש.

במענה לשאילתא שהגיש חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, אודות כוונת המשטרה לסגירת האתר בעקבות חשש מהמצב הבטחוני, אמר ארדן כי התרחיש סביר בהחלט אם לא ישכילו במשרד לשירותי דת לפתור את משבר מימון האבטחה.

קרא עוד:
[postim]

מנחם אליעזר מוזס, איש מירון בעברו ובהווייתו, ביקש להשוות בין שני האתרים המקודשים, ושאל: "האם יעלה על הדעת לסגור את רחבת הכותל המערבי בגלל ויכוחים בין משרדי ממשלה? כמו שזה לא יכול להיות בכותל, זה לא יקרה גם במירון!

מוזס הוסיף כי הוא יכול למסור עדות ראיה מעת ביקורו במירון בבוקר זאת חנוכה, כאשר במבט קל ניתן היה להבחין כי אין במקום אבטחה ראויה, "גם השומר שהיה שם- נרדם, מסכן, ארבע לפנות בוקר, אני לא מאשים אותו".

השר ארדן הקריא את החלטת הממשלה שהכריזה לפני מספר שנים על הצורך בהקמת גוף ניהול לאתר הקדוש, ואשר יפקח בין השאר גם על סידורי האבטחה במקום. לדבריו, הקמת נקודת המשטרה במקום, לה הוקצו ארבעה תקנים של שוטרים, משמשת לצורך שמירה על הסדר הציבורי במתחם הקבר ואינה תחליף לאבטחה רחבת היקף.

נקודת משטרה במירון (6)

"משטרת ישראל היא לא חברת אבטחה, היא לא מציבה מאבטחים בכל רחבי המדינה. אפילו, למשל, בהר הזיתים האחריות על האבטחה היא על משרד השיכון" אמר השר ארדן, "לא מגייסים שוטרים ומכשירים אותם לאורך חודשים ארוכים כדי לשים אותם במקום אחד בלבד. לשם כך יש חברות אבטחה ומי שאחראי על ניהול המקום, כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות כל מקום שהציבור מבקר בו בהמוניו, יש אחריות למי שמפעיל את המקום.

מקלב: "הרגשה של קלות דעת"

ח"כ מוזס ביקש להשוות בין הציון במירון לרחבת הכותל המערבי המאובטחת בידי עשרות שוטרים. גם רעו לסיעה, ח"כ אורי מקלב הוסיף ואמר כי הפער בין סדר הכוחות שנוכח במירון לבין היקף הכוחות האדיר שסביב הכותל המערבי, הינו ללא יחס בין הפער הנמוך בהיקף המבקרים בשני המקומות הקדושים הללו, "יש כאן הרגשה של קלות דעת בהחלטה על סגירת המקום".

השר לבטחון פנים סיכם את הדיון ואמר כי בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים בין הדרגים המקצועיים במשרדי לבין המשרד לשירותי דת. "אני חושב ומאמין שניתן יהיה להגיע יחד עם כל הנוגעים בדבר לפתרון מוסכם שיבטיח את המשך פתיחת האתר לכלל הציבור המעוניין לבטל בו תוך נקיטת סידורי אבטחה הולמים לאתר בעל חשיבות בסדר גודל כזה".

"אני אומר זאת שוב וזה לא חס וחלילה איום: אם המצב לא ישונה, אכן לא תהיה ברירה למשטרה ואני גם לא אוכל להנחות אותה אחרת, כי היא זאת שנושאת באחריות מכוח החוק על ביטחון הציבור ושלום המבקרים. לא תהיה ברירה למשטרה אלא להורות על סגירת האתר. אני מקווה ומאמין שלא נגיע לכך. אני מקווה שהמשרד לשירותי דת יעשה את אשר הוא נדרש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כולם יודעים רק לדבר ולעלות לכותרות…, כל מי שמבקר לעיתים תכופות במירון מבין שאין אפשרות להציב במקום שוטרים ומאבטחים נורמלים, בשביל שכל טיפש ואנשי כבוד לרוב אשר "אנשי מירון" יקרא שמם……ימצאו עילות להפגנות ומחלוקות חדשות !!!!! עד שלא יעמידו את כל אבות הבית של הציון הק' על מקומם לא יצליחו לאבטח את המתפללים כמו שמתבקש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture