הממשלה אישרה את מינוי מנדלבליט ליועמ"ש: "יתרון עצום בחזית הלוחמה החדשה"

"היועץ המשפטי לממשלה צריך גם להיות מסוגל לכוון את המערכות שלנו במאבק המשפטי הבינלאומי" אמר נתניהו בדיון בו אישרה הממשלה פה אחד את מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של אלוף במיל', ד"ר אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

המינוי, שהובא לממשלה בעקבות המלצת ועדת האיתור בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט אשר גרוניס, ייכנס לתוקף בתאריך 1.2.2016, לכהונה של שש שנים.

השרים הדגישו בדיון את הניסיון המקצועי העשיר של מנדלבליט, שמילא שורה ארוכה של תפקידים במהלך שירותו בן 27 השנים בפרקליטות הצבאית, אותו סיים בתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי. בתפקידיו אלו, עסק ד"ר מנדלבליט במגוון רחב של תחומי המשפט, והוביל בהצלחה רבה את המערכה נגד תופעת הדה-לגיטימציה. כפרקליט צבאי ראשי צבר ד"ר מנדלבליט ניסיון רב בניהול מערכת משפטית גדולה ומורכבת, והוביל תהליכים ארגוניים רבי-משמעות לצה"ל.

קרא עוד:
[postim]

לפני כחצי שנה השלים ד"ר מנדלבליט תואר דוקטור למשפטים בנושא "לוחמת משפט ומדינת ישראל – ניסיון העבר ומבט לעתיד". במסגרת תפקידו כמזכיר הממשלה, צבר ד"ר מנדלבליט היכרות מעמיקה עם רשויות השלטון השונות.

במסגרת הישיבה שנוהלה בידי המשנה למזכיר הממשלה, אריה זהר, הדגישו השרים את תכונותיו האישיות של ד"ר מנדלבליט, בראשן מחויבותו עמוקה לשלטון החוק ולאינטרס הציבורי, יושרו האישי ונאמנותו לערכי המדינה, צניעותו ונועם הליכותיו.

השרים נימקו בהרחבה כי אין מקום לדרישת הצינון, בין היתר לאור העובדה שצינון צריך להיקבע בחוק, דבר שאיננו קיים במקרה הזה, ולאור העובדה שמשרת מזכיר הממשלה היא משרה של פקיד ציבור ולא משרה בעלת אופי פוליטי. בישיבת הממשלה דנו השרים באריכות בסוגיות השונות הקשורות במינויו של ד"ר מנדלבליט לתפקיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בדיון: "אביחי מנדלבליט הוא מועמד ראוי ביותר. אמרתי בפני הוועדה ואני אומר את זה לכל אדם. אנחנו נמצאים במאבק בינלאומי גדול, במשפט הבינלאומי. יש עלינו התקפות חד-צדדיות מעוותות וכוזבות נגד מדינת ישראל. זאת חזית הלוחמה החדשה. בנושא זה יש לאביחי מנדלבליט יתרון עצום. ראינו גם את ההתנסות המעשית שלו כפצ"ר וגם הניסיון האקדמי והמחקרי שלו שהוא ניסיון מוביל.

"היועץ המשפטי לממשלה צריך גם להיות מסוגל לכוון את המערכות שלנו במאבק המשפטי הבינלאומי ופה יש לו יתרון עצום ומובהק שיידרש לו בשנים הקרובות" שיבח נתניהו, והדגיש כי ,מנדלבליט גם חובק את העולם המסורתי של הבנת החוק, אכיפת החוק ושלטון החוק, אבל הוא גם נוגע בעולם המתהווה של התקפות משפטיות על מדינת ישראל ולכן הוא ראוי במיוחד גם מהטעם הזה".

מנדלבליט עצמו, מזכיר הממשלה המיועד לשמש כיועץ המשפטי שלה, הודה לחברי הממשלה על ההחלטה למנותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. "אני מקבל על עצמי את כובד האחריות הגלומה בתפקיד החשוב הזה ומתחייב לפעול ללא לאות על מנת להמשיך ולבצר את שלטון החוק במדינת ישראל ולשרת את אזרחי ישראל בנאמנות ובמסירות"

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ לביטול החלטת הממשלה על מינויו של היועץ המשפטי לממשלה. לדבריהם, החלטת הממשלה לאשר את מינויו של ד"ר מנדלבליט מבוססת על שרשרת פגמים בהליך מנהלי שאינו תקין, היות ובהליך המינוי נפלו פגמים רבים הן בדרך התנהלותה של ועדת האיתור, והן בדרך קבלתן של החלטות מנהליות על ידי שרת המשפטים: "המלצותיה של ועדת האיתור ניתנו תוך שהיא חורגת מהמנדט אשר ניתן לה, ותוך שהיא פוגעת בתכליות קיומה וכובלת את שיקול דעתה של הממשלה; המלצות פגומות אלו הועברו לידי שרת המשפטים אשר בתורה בחרה לקבל החלטה מנהלית בחוסר סמכות, תוך שעולה החשש כי היא מסתמכת על שיקולים זרים ופרסונאליים" נכתב בעתירה שהוגשה.

(אילוסטרציה: אוהד צוויגנברג – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture