אייכלר: "כאשר חובשי כיפה פוגעים בחרדים – בושה תכסה את כיפותינו" • צפו

בנאום נוקב במליאת הכנסת מחה ח"כ ישראל אייכלר על האפליה החמורה ממנה סובלות הערים החרדיות מעבר לקו הירוק, בניגוד להתנחלויות הקטנות שמקבלות תקציבים גבוהים • "בחטיבה להתיישבות מדובר בחצי מיליארד שקל ואין פרוטה לחרדים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

"אני בוש ונכלם שצריך לדבר בכנסת, על אפליית חרדים בידי דתיים. אבל אין ברירה", כך אמר מעל דוכן מליאת הכנסת ח"כ ישראל אייכלר, בנוגע לאפליית הערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית, אשר לא יתוקצבו על ידי 'החטיבה להתיישבות'.

"בשבוע שעבר העבירו 32 מיליון שקלים להתיישבות צעירה ביו"ש. מתברר שבקריטריונים של אותה חטיבה שדואגת ליהודה ושומרון היא קבעה שני דברים קטנים שמוציאים את ביתר עילית ומודיעין עילית  מחוץ למסגרת. למה, אין צורך לעודד שם התיישבות צעירה?! הן לא התנחלויות ביהודה?! נכון שמדובר במתנחלים בעל כורחם. הם באו לשם, בגלל מצוקת הדיור ולא כדי להחיל ריבונות ציונית במקום. אבל הם יהודים וצעירים ואין שום סיבה להפלות אותם לרעה מכספי המיסים שלנו", הטיח אייכלר.

"איך הם עשו זאת? הם קבעו קריטריון שמעודדים התיישבות צעירה רק במועצה אזורית או מועצה מקומית שאין לה יותר מ-3,500 נפש. אבל יישוב שיש בו יותר מ-3,500 נפש לא יקבל. ומי זה? ניחשתם נכון, ביתר ומודיעין עילית. ברמת הגולן יש עיר בשם קצרין. שם אין את המגבלה של 3,500 נפש או מועצה אזורית. נכון, קצרין אינה חרדית. כשחכי"ם דתיים, מפלים את ההתיישבות החרדית, מה לנו כי נלין על שלטון חילוני ומערכת משפט אנטי דתית? הוא הדבר בגרעינים תורניים. יש פעילות של חרדים שעוסקים בהפצת תורה. אין עבורם שום תקציב, בחטיבה להתיישבות. מדובר בחצי מיליארד שקל ואין פרוטה לחרדים.

"הציבור חייב לדעת גם זאת. התקציב אישר 477 שקל לתלמיד ישיבה. כולם חגגו כשהממשלה הזאת תיקנה את העוול של ממשלת לפיד. אבל המפד"ל נשארה שם מן הממשלה הקודמת. באותה השעה שלומד תורה בישיבה מקבל 477, בישיבה ציונית של המפד"ל, מקבל 1,548 שקל. שלא לדבר על ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, שמקבלים כפל תקציבים גם ממשרד הביטחון וגם ממשרד החינוך בו זמנית. הכול מכספי המיסים שלנו ולא תרומה של המדינה. בושה תכסה את כיפותינו. איך אנשים חובשי כיפות מפלים ככה יהודים חובשי כיפות שחורות? אני מקווה לתיקון וכל זמן שהקואליציה הזאת קיימת עוד אפשר וחייבים לתקן".

קרא עוד:
[postim]

אייכלר בירך על מינוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומחה על מינוי של אבי שמחון כיועץ ראש הממשלה ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. "אנחנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה שיצליח בתפקידו בקבלת החלטות ענייניות, בלי משוא פנים ויוכיח שמערכת משפטית יכולה וצריכה להיות הגונה, ישרה וצמודה ללשון החוק. אין לה שום תפקיד להחליף את הממשלה או את הכנסת, ולנטרל את הצבעתו של הבוחר ונבחריו. אבל ברצוני לשאול. תארו לעצמכם שהיועץ המשפטי מנדלבליט היה אומר שיש יותר מדי ערבים במדינה. האם המינוי שלו היה עובר בשקט? לא, ובצדק. הוא אפילו לא היה מגיע לסף המינוי בגלל הדברים האלה. היו מורחים אותו בזפת עם נוצות והיו מגלגלים אותו בכיכר העיר.

"אבל אותה ממשלה, באותו יום, מינתה גם יועץ כלכלי, אבי שמחון, כיושב-ראש המועצה הכלכלית. הוא חושב שיש יותר מדי ילדים בארץ ישראל. משפחה ברוכת ילדים היא חטא לחברה, אמר, כלשון היועץ של פרעה, מלך מצרים. קראנו בתורה: 'ובני ישראל פרו וישרצו וירבו ויעצמו במאוד מאוד ותימלא הארץ אותם… הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו הבה נתחכמה לו… וישימו עליו שרי מסים'. התורה אומרת: 'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. חז"ל אומרים: 'רוח הקודש אומרת, אתם אומרים פן ירבה, ואני אומר כן ירבה'. אנחנו לא נשקוט ולא נמחל על כבוד ילדי ישראל, עד שהיועץ החדש יתנצל ברבים ויחזור בו מן האמירה הארסית החבויה במדיניות הכלכלית שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture