ועדת החינוך למפעל הפיס: הקמפיין משנה חיים, אבל לרעה

"אתם חוטאים למטרה עם הקמפיין שלכם ופוגעים באוכלוסייה הכי חלשה" אמרו חברי הוועדה לאנשי הפיס • ח"כ מרב מיכאלי: "אנשים לוקחים את הכסף של הביטוח הלאומי, חוצים את הכביש וממלאים כרטיסי משחק עד שנגמר הכסף" • ח"כ עבדאללה אבו מערוף: "משפחות שלמות נהרסות כתוצאה מההימורים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"קמפיין ההימורים שלכם אינו אחראי. הוא משדר למהמרים שחייהם ישתנו אם ירכשו כרטיס והוא פוגע למעשה בשכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית", כך אמרה הבוקר ח"כ מירב בן ארי מ"מ יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט לנציגות מפעל הפיס, בדיון שהתקיים בנושא "קמפיין עידוד ההימורים.

ח"כ רועי פולקמן פתח את הדיון ואמר כי אין ספק שהקמפיין החדש של מפעל הפיס מאוד אפקטיבי, אך אינו אחראי כלפי הצרכנים ומעודד התמכרות להימורים. "מפעל הפיס קורא לצופים ולמאזינים להמר באחריות, אך הוא עושה זאת באופן ציני משום שלא מבצע את המהלכים הנדרשים לכך שהצרכנים אכן יהמרו באופן אחראי".

ח"כ מרב מיכאלי הוסיפה כי מדובר על תעשייה שמכניסה מיליארדי שקלים וגורמת להתמכרות של ציבור שחלקו הגדול הוא מוחלש. "ידוע על אנשים שלוקחים את הכסף של הביטוח הלאומי, חוצים את הכביש וממלאים כרטיסי משחק עד שנגמר הכסף".

ח"כ עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת, ציין שמשפחות שלמות נהרסות כתוצאה מההימורים והוסיף שיש להגביל את כוחם של מי שמציעים הימורים חוקיים.

."מי מושפע מהפרסום?" (אילוסטרציה: נתי שוחט - פלאש 90)

דפנה נעים שאול, סמנכ"לית מכירות הוסיפה כי בכל קמפיין פרסומי נבדקת האפקטיביות של הקמפיין והערכים עליהם הוא מתבסס. ח"כ פולקמן הקשה ושאל האם נעשים מחקרי פרסום כגון מי משתמש בשירותי מפעל הפיס, מאיזה מעמד סוציואקונומי הצרכנים, מי צופה בקמפיין ועוד. "אני מצפה ממפעל הפיס שיעשו עבודת עומק שתבדוק מי מושפע מהפרסום שלהם. האם הוא משפיע על אוכלוסיות שמרוויחות מינימום ואז אולי יש טעם לגנוז אותו. אני מצפה ממפעל הפיס להיות פרו-אקטיבים ואחראיים". מנהלת הרגולציה של מפעל הפיס השיבה ואמרה כי ישנו צוות שבודק את כל נושא ההימורים וחלק מהמלצותיו כבר מיושמות.

המשטרה נגד הגבלת סכומי ההימורים

יאיר שילה היועץ המשפטי של המועצה להסדר הימורים בספורט סיפר לוועדה כי המועצה חתומה על קוד אתי של כל מועצות ההימורים באירופה. הוא הוסיף שהקמפיינים של המועצה להסדר הימורים בספורט אינם קמפיינים "משני חיים", כלומר, אינם משדרים לצופה שאם ישתתף בהימור חייו ישתנו לטובה. עוד אמר כי המועצה להסדר הימורים בספורט מקבלת יעוץ ממומחה הימורים בינלאומי במגוון בנושאים החל מהגבלת סכום ההימור ועד לפרסום.

רפ"ק טל גורמן, נציג המשטרה בדיון ציין כי המשטרה נגד הגבלת סכום ההימורים של מהמרים משום שאז תתכן זליגה של מהמרים להימורים בלתי חוקיים. הדס פרבר, היועמ"שית של משרד התרבות וספורט יידעה את הוועדה כי הורכב צוות משרדי שבדק את כל הנושאים שעלו בדיון וכי "יש טיוטה סופית שצריכה לקבל אישור".

בסיום הדיון קבעה מ"מ יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ מירב בן ארי כי ועדת החינוך מביעה מורת רוח מהקמפיין של מפעל הפיס. "אתם חוטאים למטרה עם הקמפיין שלכם ופוגעים באוכלוסייה הכי חלשה". היא קראה למשרד התרבות והספורט ולמפעל הפיס להגיש לוועדת החינוך, התרבות והספורט את מסקנות הצוותים שהוקמו, לשם בדיקה ועיון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture