יום לפני פטירתו: שמואל ראדה ז"ל השתתף בחנוכת בית הכנסת על שם בתו

כשבמד"א שמעו כי מצבו הרפואי של שמוליק ראדה ז"ל המאושפז בבית החולים פוריה לא מאפשר לו להגיע לחנוכת בית הכנסת על שם ביתו תאיר ז"ל בקצרין, אשר את הקמתו הוא יזם, נרתמו במד"א באופן מידי למשימת הסיוע • בסוף השבוע, יום לפני שנפטר, הביא אמבולנס המשאלות של מד"א את שמוליק מבית החולים וליווה אותו לאורך כל היום במהלך האירוע המרגש ועד חזרתו לבית החולים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יום לפני שנפטר ממחלת הסרטן הספיק שמוליק ראדה ז"ל להגיע לקצרין לחנוכת בית כנסת על שם תאיר ראדה ז"ל, בסיוע אמבולנס המשאלות של מד"א

שמוליק ראדה ז"ל, רצה להגשים את חלומו, להספיק ולהיות נוכח בחנוכת בית הכנסת על שם ביתו תאיר ראדה ז"ל בקצרין. היום, הלך לעולמו שמוליק לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, אולם לא לפני שהספיק להגשים אמש את חלומו האחרון, לבקר בביתו בקצרין ולהגיע לחנוכת בית הכנסת בסיוע אמבולנס המשאלות המיוחד של מד"א.

במהלך השנה האחרונה, חלה שמוליק בסרטן שהלך והחמיר עד למצב בו הוא אינו יכול לעזוב את בית החולים בו הוא מאושפז ללא השגחה רפואית.

בנייתו של בית הכנסת "תאיר שבת אחים" הלכה והתקדמה אולם סביב הגעתו של שמוליק לאירוע אותו יזם והגה ריחפה עננה כבדה של חוסר ודאות. בימים האחרונים הגיעה גם למד"א הידיעה על הקושי של שמוליק להגיע לחנוכת בית הכנסת ובארגון החליטו לפעול באופן מידי על מנת לסייע לשמוליק להגשים את משאלתו.

לשם ביצוע המשימה גויס אמבולנס המשאלות המיוחד של מד"א שמטרתו להגשים חלומות של חולים הנמצאים במצב רפואי קשה וצוות מיוחד בראשותו של פאראמדיק מד"א משה מור יוסף.

בבוקר יום חמישי הגיע צוות אמבולנס המשאלות של מד"א לבית החולים פוריה על מנת לקחת את שמוליק הנרגש וללוות אותו לאורך כל יומו של האירוע המרגש והעוצמתי שהתברר גם כיומו האחרון של שמוליק במאבק במחלה הקשה.

נהג אמבולנס המשאלות של מד"א, יחיאל ילוז: "הכרתי את שמוליק עד בשירות הצבאי והמשכתי לשמור על קשר עם משפחת ראדה גם שנים ארוכות לאחר מכן. גם לאחר שעברתי לגור במרכז לפני מספר שנים המשכתי לשמור על קשר עם המשפחה וליוויתי אותם במשך התקופה הקשה לאחר פטירת תאיר ז"ל. כאשר קיבלתי את ההודעה על כך שמחפשים מתנדב להסיע את שמוליק באמבולנס המשאלות ידעתי שאני חייב להיות האדם שייקח אותו לשם. היה מדהים לראות את שמוליק מגשים את חלומו שהסתיים היום בצורה כה עצובה עם מותו".

פאראמדיק באמבולנס המשאלות של מד"א משה מור יוסף שליווה את שמוליק ראדה ז"ל ניסה לתאר את המצב המורכב: "מצד אחד שמחה גדולה שהצלחנו אתמול להגשים את חלומו של שמוליק ז"ל להגיע לחנוכת בית הכנסת ולראות את ההתרגשות הגדולה שאחזה בו ומאידך העצב הגדול על פטירתו. זו זכות גדולה שנפלה בחלקי ללוות אותו למשאלתו האחרונה ואין לי ספק שהמשפחה נכנסה לליבם של כל עם ישראל. אני מחזק את ידם של המשפחה ומששתף בצערם העמוק".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture