זרועות התמנון: בנו של נסראללה הקים בשומרון חוליית טרור שתכננה פיגועים

ג'וואד נסראללה היושב לצד אביו בלבנון, גייס באמצעות האינטרנט את ראש החוליה, אסיר ביטחוני לשעבר מטול כרם • אנשי חיזבאללה מימנו את פעילות החוליה והנחו את חבריה לאסוף מידע לרכוש נשק ולהשיג חגורות נפץ, לשם פיגועי ירי והתאבדות נגד ישראלים

חוליית טרור חיזבאללה-פלסטינית, ראשונה מסוגה בארץ, סוכלה על ידי כוחות הביטחון, עם מעצרם של חמשת חבריה, תושבי טול כרם. החוליה הוקמה והוכוונה מרחוק על ידי ג'וואד נסראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וחבריה תכננו לבצע פיגועי ירי והתאבדות בישראל.

בחקירות שקיים שירות הביטחון הכללי לאחר המעצרים, התברר כי בנו של נסראללה גייס באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט את מחמוד ז'עלול (33) וסיכם עמו כי יקים את החוליה ויעמוד בראשה. זע'לול הונחה בדואר האלקטרוני על ידי פעיל חיזבאללה שהזדהה בשם 'פאדי', לגייס חברי חולייה נוספים בשטח ולבצע איסוף מידע מקדים למטרת ביצוע פיגועים.

אנשי חיזבאללה בלבנון העבירו לחוליה בטול כרם 5,000 דולר, כדי לממן את פעילות הטרור. המחבלים רכשו תת-מקלע 'קרלו' ותכננו לרכוש אמצעי לחימה נוספים, בהם אף חגורות נפץ לשם ביצוע פיגועי התאבדות. תת המקלע נתפס בעת מעצרם של שניים מחברי החוליה.

קרא עוד:
[postim]

ראש החוליה, מחמוד ז'עלול, היה כלוא בישראל במשך 4 שנים (2001-2005) בשל עבירות ביטחון. חבר נוסף בחוליה, רבאח לבדי (29), נכלא פעמיים במשך העשור וחצי האחרונים, למשך 8 שנים במצטבר, עד ששוחרר ב-2011. שלושת המחבלים הנוספים הם צעירים בני 19-20, ללא עבר ביטחוני.

בשב"כ אומרים כי בשנים האחרונות, יחידה 133 של חיזבאללה מנסה לבסס תשתיות טרור בתוך ישראל, ללא הצלחה. המקרה הנוכחי הוא חריג ביותר, מכיוון שמדובר בפעם הראשונה בה הבשיל ניסיון כזה לכדי הקמת תשתית מאורגנת.

AntL37p2ow4F-CgXNdqSPL8i5o6yjVB62f5tRpM2AfmQ

"חיזבאללה מנסה לרכוב על גל הטרור הפוקד את ישראל בתקופה האחרונה ופועל נמרצות לליבוי הרוחות בשטח, באמצעות ניצול האוכלוסייה הפלסטינית ופיתוי הצעירים לבצע פיגועים בהנחייתו, בתמורה לתשלום כספי. הארגון עושה שימוש בגיוס ובהפעלה מרחוק של חוליות טרור, להוציא לפועל פיגועים מרחוק ובחתימה נמוכה", אומרים בשירות.

כנגד חמשת המעורבים בפרשה הוגשו כתבי אישום בבית משפט הצבאי ביהודה. הם מואשמים בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, הכנסת כספי אויב לאזור, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, קשירת קשר לירי לעבר אדם, שיבוש הליכי משפט ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו