מתקפה חסרת תקדים נגד מקורבו של לפיד: "נבחרת הדירקטורים מאוישת ע"י אנשי יש עתיד"

חברי כנסת קראו "להדיח את יו"ר רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב ולבטל את נבחרת הדירקטורים" • יו"ר ועדת הכספים, גפני: "מבין 500 הנבחרים אין אפילו חרדי אחד או אתיופי אחד" • 63 דירקטורים בנבחרת הקיימת מקורבים ל'יש עתיד' או לאורי יוגב

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

דיון סוער וקולני במיוחד התקיים היום בוועדת הכספים בנושא נבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. הרוחות סערו עד כדי כך, שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני נאלץ להרחיק את יוזמת הדיון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.

במהלך הדיון נשמעו דברים קשים מאוד מצד חברי הכנסת ובראשם הקריאה "לצלוב ולהמליץ לשרים להדיח" את אורי יוגב, יו"ר רשות החברות. חלק מחברי הכנסת טענו כי יוגב הוביל להרכב נבחרת של אנשים בדמותו ובצלמו ומנע בפועל ייצוג הולם של כל קבוצות האוכלוסייה, אפילו במקרים בהם נגשו מועמדים ראויים מבחינת ההשכלה והניסיון.

יוגב הוצנח לתפקיד לפני יותר משנתיים על ידי שר האוצר דאז וחברו הטוב, יאיר לפיד, שהשתמש בו על מנת לקדם את אנשיו לראשות החברות הממשלתיות. 63 דירקטורים בנבחרת הקיימת מקורבים ל'יש עתיד' או לאורי יוגב, "אורי יוגב שכח שהוא לא ראש ממשלה ולא שר אוצר. שכח שהוא פקיד שצריך לקיים את המדיניות שהשר מתווה. הוא לא יכול להמשיך בתפקידו" אמר ח"כ מיקי זוהר.

יוגב עצמו לא זכה לתמיכה אישית בו בעצמו מאף אחד מחברי הכנסת, למעט תמיכה חלקית בתהליך אותו הוביל. עוד בדיון, חברי הכנסת הטיחו אלו באלו על דבר הכוונות הפוליטיות הן מצד אלו התומכים בנבחרת הקיימת, "המאוישת ע"י אנשי יש עתיד", והן מצד אלו שטענו ש"המהלך נגד יוגב נועד לאפשר מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות".

קרא עוד:
[postim]

יוזמת הדיון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הלינה על-כך שנבחרת הדירקטורים מדירה את רוב קבוצות האוכלוסייה: "מדובר בחבורה של 'החברים של אורי'. רצינו למנוע סידור למקורבים וסידרנו מנגנון שכל כולו סידורי ג'ובים לחברים של מנהל רשות החברות.

מי שניסה לרכך מעט את הטענות נגד רשות החברות והשיטה החדשה היה סגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיקי לוי שסינגר על הצבת תנאי הסף לנבחרת הדירקטורים וציין כי בעקבות הנבחרת רואים שיפורים בדו"חות הכספיים של החברות.

יו"ר הוועדה גפני אמר בסיכום הדיון: "המצב הנוכחי חמור מאוד. לא יכול להיות שנבחרת הדירקטורים לא תורכב מכל קבוצות האוכלוסייה. בדקתי את הרשימה ולמשל, מבין ה-500 אין אפילו חרדי אחד, למרות שלא חסרים חרדים עם תארים וניסיון. גם אין אתיופי אחד. אני יכול להגדיר בקלות את הקבוצה שכן נמצאת ב- 500 האלה, את ארצות המוצא שלהם, את אורח חייהם. אנחנו בתקופה שהכל נמצא על השולחן וזה לא יימשך. גם אם תציגו שהשיטה טובה התוצאה היא כישלון".

בעקבות התנגדות נחרצת של חברי ועדה, הוציא גפני מהודעת הסיכום את קריאת הוועדה לבטל את נבחרת הדירקטורים, אך שב ודרש "לבצע בה תיקונים ניכרים על-מנת שיהיה ייצוג לסקטורים השונים בחברה הישראלית".

(אילוסטרציה: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture