האזרחים מתים והשיירה עוברת: העיתונאי בן כספית בכתב אישום חריף

מלבד הרשלנות האנושית של נהג האוטובוס, לאסון המחריד שאירע אמש בכביש 1 אחראי גורם נוסף ולא פחות חשוב – ממשלת ישראל, ובעיקר העומד בראשה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ • טור נוקב על האדישות הממשלתית למחול המוות של תאונות הדרכים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הדם של הרוגי התאונה המחרידה אתמול בכביש מספר 1 מרוח על ידם של שרי ממשלת ישראל.

שר התחבורה, שניכס לעצמו את הכינוי "בולדוזר", הוא בסך הכל קבלן משנה של חברה קדישא. מעליו אחראי ראש הממשלה, שמקיף את המדינה בגדרות בהשקעה עצומה, אבל מתעניין קצת פחות במחול המוות שמשתולל בתוכה פנימה.

כל שאר השרים מתחלקים באחריות המיניסטריאלית המשותפת. במשפט הווירטואלי של ההיסטוריה, איש מהם לא יוכל לטעון להגנת תום הלב. הם הפקירו את אזרחי ישראל לגורלם ובגלל המחדל האדיר שלהם נהרגו כאן עשרות רבות של אנשים לשווא.

הנה ההוכחות לכתב האישום החריף הזה: בין השנים 2002 ו-2012 נלחמה הממשלה בתאונות הדרכים בצורה שיטתית ומאורגנת והקצתה לנושא מחשבה ואמצעים. התוצאה: ירידה של 47% במספר ההרוגים. 548 הרוגים ב-2002 לעומת 290 הרוגים ב-2012. אבל אז החליט מישהו שאפשר להפסיק. מדובר בסך הכל בחיי אדם. מה זה, לעומת הנצח.

.פשוט הפסיקו לטפל. תאונת דרכים קטלנית בנגב, לפני כשנה וחצי

הנה המספרים החדשים: בשנת 2009 היו על כבישי ישראל 309 ניידות של משטרת התנועה. עכשיו יש 113. כמעט שליש ממה שהיה. באותה שנה היו 615 שוטרי תנועה. עכשיו יש 379. תקציב משטרת התנועה היה 105 מיליון שקל. עכשיו הוא 32 מיליון שקל. פירוש הדבר שיש בערך ניידת תנועה אחת על כל מאה קילומטר כביש. ניידת אחת על כביש תל אביב־חיפה, ניידת אחת על כביש תל אביב־באר שבע, וחצי ניידת על כביש מספר 1, תל אביב־ירושלים. כן, זה מה שהחיים שלנו שווים בעיני המדינה.

תשתיות התחבורה שלנו מפגרות אחרי העולם הנאור בשנות דור. בכל העולם יורד מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים ירידה תלולה. למה? כי מטפלים בזה בצורה שיטתית, סדורה ומדעית. זה פשוט, זה לא מסובך. צריך תוכנית לאומית למלחמה בתאונות דרכים, צריך יעדים ולוח זמנים, צריך אמצעים ותקציב. אין מצב שזה לא יפעל. מאיפה אני יודע? כי זה פועל בכל העולם כמו שעון שוויצרי וזה פעל גם כאן, בשנים שזה היה מסודר ומתוקצב. אבל אז החליט מישהו שהחיים שלנו הפקר.

כשגל טרור הורג 15 אזרחים, המדינה מתהפכת. כשיש סערת שלגים, מקימים מטה חירום. כשיש שריפה, ראש הממשלה מזמן לכאן את כל מטוסי העולם, כולל סופרטאנקר (שמגיע אחרי שהאש כבר כבתה). אבל כשנהרגים כאן מאות אנשים (ונפצעים אלפים) מדי שנה, שום דבר לא קורה. ישראל כץ ממשיך לגזור סרטים וירטואליים ולהציע לאם שכולה שהקריבה שניים מבניה לטובת כביש דמים לא מטופל בפתח תקווה "להתמקד באבלה". ההצעה הזו תקפה גם לגבינו. בואו נתמקד באבלנו.

traffic policeניידת אחת לכל 100 קילומטר. שוטר תנועה במלאכתו

תארו לעצמכם שהיו שוליים רחבים על כל כבישי ישראל. התקן בישראל קובע שוליים של שלושה מטרים לפחות. איפה יש שוליים כאלה? כמעט בשום מקום. קחו את כביש 6 לדוגמה. פרויקט שמסמל את כל הריקבון שפושה במערכת התחבורה שלנו. פעם צריך לחקור את כל מה שהתרחש סביב הקמתו של הכביש הזה, מי הרוויח, כמה הרוויחו ואיך הרוויחו. בינתיים, שוליים אין שם. שוליים זה דבר יקר ואנחנו רוצים להרוויח כסף, הרבה כסף, כמה שיותר מהר, לא? אז בלי שוליים. הם סיפרו סיפור שלפיו שוליים מפתים נהגים לעצור, וחסכו את זה מאיתנו. אז עכשיו, כשמשאית נתקעת, היא פשוט נתקעת באמצע הכביש. הדבר היחיד שמשוכלל בכביש 6 היא משאבת המזומנים העצומה שהותקנה בו, למציצת המזומנים שלנו.

בשבועות האחרונים היו לא מעט דיווחים על העלייה האדירה ברווחי המדינה מתעשיית הרכב כולה: מחיר הנפט ירד אל מתחת לאדמה, אבל הצרכן הישראלי בקושי מרגיש את זה. המסים המוטלים על כלי רכב עצומים. עשרות מיליארדים נכנסים לקופה הציבורית דרך המכוניות שלנו, אבל את המינימום שצריך להשקיע כדי לשמור על חיינו, לא משקיעים.

תארו לעצמכם שעל כביש מספר 1 היו אתמול חמש ניידות תנועה. תארו לעצמכם שהיו עליו יותר מצלמות. יכול להיות שהאסון היה נמנע? יכול להיות ששתי דקות אחרי שהמשאית נתקעה בצורה מסוכנת על האין שוליים, הייתה מתייצבת שם ניידת עם אור כחול מהבהב ומונעת את האסון? ברור שיכול להיות. כנ"ל לגבי התאונה ב־13 במאי 2010, כשמשאית נתקעה על השוליים בכביש עכו־כרמיאל ואוטובוס 361 שחלף במקום התנגש בה (חמישה הרוגים). כך גם ב־4 באוגוסט 2013, כשמשאית נתקעה בכביש 6 על השוליים, ואוטובוס התנגש בה (ארבעה הרוגים). ועוד לא דיברנו על המשאית שהובילה סוג של מחרשה, בניגוד לתקנות, וחרשה אוטובוס של נשים מהיישוב חורה (שמונה הרוגות).

traffic accident on the Karmiel Acre Roadמחיר דמים נורא. אוטובוס המוות בכביש עכו-כרמיאל, אייר תש"ע

ישראל במקום הכמעט אחרון בכל הקשור למספר ההרוגים בתאונות דרכים. בשנה שעברה איבדנו 355 בני אדם בתאונות. חשבתם פעם על המספר הזה? כמה מלחמות נכנסות בתוכו? כמה גלי טרור? כמה שריפות? ועוד לא דיברנו על אלפי הפצועים, בהם מאות פצועים קשה שחייהם נהרסו עד היסוד, שעולה מיליונים לטפל בהם. איך זה יכול להיות שהעסק הזה פשוט עובר לנו ליד האוזן כאילו כלום?

המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים נרקבת. היו"ר, ד"ר יעקב שיינין, שהבין שהממשלה מייבשת את המועצה ואת התקציב שלה, פרש לפני כמעט שנה. מאז עוד לא החליפו אותו. בדירקטוריון אין קוורום שמאפשר קבלת החלטות. המאבק בתאונות הדרכים לא מעניין אף אחד. אין בעל בית, אין מחשבה, אין אמצעים ואין קשב. האזרחים מתים, והשיירה פשוט עוברת ודורסת את גופותיהם. העיקר ששר התחבורה הוא "בולדוזר", ראש הממשלה הוא "שומר ביטחון ישראל" ועם ישראל חי (חוץ מאלה שנהרגו בתאונות).

הטור פורסם באדיבות אתר 'מעריב אונליין'

(צילומים: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התאונה מצמררת. מכת תאונות הדרכים הוא מכת מדינה מתמשכת שצריך לטפל בה בטיפול שורשי דחוף. אבל בבקשה שהציבור החרדי לא יסחף לסגנון ולאינטרסים של בן כספית.
זו כתבה דמגוגית, המנסה להפיל אשמה של נהג ערבי רשלן, על כתפי ממשלת ימין. הסגנון הבוטה והקיצוני של בן כספית כאילו וישראל כ"ץ ונתניהו לקחו את האוטובוס בכוונה לתוך המשאית 'הם רוצחים ואשמים וודאים', הוא חיסול חשבונות פוליטי צר על גב נפגעי התאונה הטראגיים.
זה מנוגד לערכנו, ואין לנו מזה שום תועלת. הם לא מתכוונים את ההרוגים החרדים, אלא רייטינג תקשורתי והפוליטיקאים מהימין.
כפי שלא סבלנו איך שהם עשו שיימינג קטלני ומכוער לאלי ישי באסון הכרמל, אסור לנו להצטרף לכך כשזה נעשה מול פוליטיקאים אחרים.
לצד כל ההשתדלות שצריך לעשות, בל נשכח שאין אנו מבינים בחשבונו של עולם, נסתרות דרכי האל, ובחיזוק בדקי הבית ניוושע.

לא מבין מה הקישקוש הזה.

הוא צודק בכל מילה – הסגנון שלו אמנם בוטה, אבל בחיי אדם אין צורך בעדינות.

אם הממשלה לקחה כספים שהיו יכולים למנוע פגיעה בחיי אדם – הם פושעים לפי כל קנה מידה.

אם בהשתדלות עסקינן – זוהי השתדלות, פשוטו כמשמעו

לאדון יענקי:בעיקר דבריך יתכן שאתה צודק, אבל בינתיים לפי טענות המשטרה לא מדובר בנהג ערבי רשלן, ובנוסף יתכן והטענות של בן כספית נכונות צריך לבדוק אותם לגופם, דוקא מי שיתנהג בכיעור קטנוני באסון הכרמל זה דוקא מר נתניהו ה"ימני" שברח מאלי ישי בחפ"ק המשטרתי כדי שלא יצטרך ללחוץ את ידו, וח"ו לא יאמרו שהוא מגבה אותו,

יש לי קושיא עצומה
הרי ידוע לכל מחזיק רכב, ולכל מי שכבר שכר פעם רכב, פראותם של נהגי אגד, ושהם נוהגים בכביש כאילו זה שייך להם, וכלשונם "מלך הכביש". אפשר להניח שבכל יום קורה איזה תאונה קטנה (עם נזק מזערית) ע"י אוטובוס של אגד. לי הכותב כבר קרה פעם ששכרתי רכב ליום אחד – ונתקעתי עם נזק של אוטובוס אגד, כשהרכב שלי היה חונה בצד הכביש, והאוטובוס עבר במהירות ושבר את המראה (ולקח להם שנה שלימה עד שקבלתי בחזרה את הכסף לתיקון). אם כן, למה לא מטפלים בזה? אפוא הם כל השומרים על התנועה? ורק כשקורה משהו גדול כולם נזקפים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture