"בעוד הגופות מוטלות בשטח והפצועים זועקים – הנהג טיפל בטכוגרף"

ראש אגף התנועה הציג את ההערכות הראשוניות על נסיבות האסון: "המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים" • יו"ר מזכירות אגד הודה: התחרות בענף יוצרת בעיה להשיג נהגים "אני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"כולנו מתעסקים בטלפונים החכמים וזה הורג אותנו" העיד היום בכאב ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, בדיון ועדת הכלכלה לבלימת הקטל בכבישים.

"אנחנו רואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם התעסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמסים והולכים אל מותם – וזה הסיפור".

ניצב בארי דיווח לוועדה על חקירת התאונה: "משאית נתקעה מעט אחרי מחלף לטרון בשול הדרך בגלל נזילת שמן, כאשר אחריה נוסע אוטובוס בקו 402 של אגד שבהשגחה לא היה מלא וחלק גדול מהנוסעים בו ישבו בצד שמאל. מסיבה לא ברורה, שקשורה לגורם האנושי, הוא סוטה לפני שהוא מגיע למשאית ונוסע בשוליים. זמן קצר לפני שהוא פוגש את המשאית הנהג לוקח חזק את ההגה שמאל ודופן ימין משתפשפת בפינה השמאלית של המשאית.

קרא עוד:
[postim]

"המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. ברור לגמרי שהתנהגות הנהג בירידה לשול לא רגילה, ואנחנו בודקים מה הסיבות לכך" אמר ראש את"ן. האשמה המרכזית תוטל ככל הנראה על נהג האוטובוס אשר מכלול העדויות עשוי להפליל אותו בגרימת מוות ברשלנות, "זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות בשטח והפצועים זועקים לעזרה, הנהג עושה פעולות בטכוגרף וזה לא טבעי" אמר ניצב בארי.

."כמו זירת פיגוע". ניצב בארי בדיון, היום (צילום: יונתן זינדל-פלאש 90)

יו"ר מזכירות אגד, אלחנן ארז, אמר כי באגד מביעים צער עמוק על התאונה ותוצאותיה. הוא הוסיף כי באגד מבצעים מעקבים יזומים, במיוחד אחר נהגים חדשים, ויש גם מעקבים שנובעים מתלונות נוסעים.

לשאלת חברי הכנסת, האם המחסור בנהגים גורם לחברה להתפשר ולאפשר לנהגים מסוכנים לנהוג. השיב ארז כי לכל נהג יש תיק בטיחות ויש כללים ומקרים מסוימים בהם אומרים לנהג שהוא לא יכול לעלות יותר על ההגה. עם זאת הוא הודה כי "בעבר, כשהתשלום היה סביר, כוח האדם היה טוב יותר. זאת עובדה קיימת. כיום נוצרה תחרות ומחסור בנהגים בענף, וזה יוצר בעיה להשיג נהגים ואני אומר בזהירות שיש התפשרות ובעבר היינו יותר קפדניים".

ח"כ איתן ברושי אמר כי יש ירידה דרמטית במספר של 63% במספר הניידות לעומת 2010, וריבוי התאונות בתחבורה הציבורית מחליש את היכולת שלה להפוך למרכיב מרכזי וחשוב דווקא בהורדת הקטל בכבישים.

היו"ר כבל ביקש לקבל מהמשטרה, משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פילוח של 355 ההרוגים בשנה שעברה, כדי שניתן יהיה לדעת בדיוק איפה הבעיות ובהתאם לכך לדעת איפה צריך לשים את כל כובד המשקל לטיפול בהן. הוא סיכם ואמר כי אסור לקבל את הרושם כאילו נסיעה בתחבורה הציבורית היא בעיה, וצריך להמשיך לעודד את השימוש בה. "צריך לתת לתחבורה הציבורית את כל המעטפת הדרושה כדי שתהייה חזקה", אמר. הוא הוסיף כי בדיון הבא תעסוק הוועדה בנושא התשתיות ואמר: "לא אתן לאף אחד לספר לנו סיפורים – הוועדה היא לא מדור פרסומי ואנחנו לא מחלקים כאן צל"שים אלא רוצים לדעת איך מצילים את האנשים הבאים שאפילו לא יודעים שחייהם בסכנה".

בתמונה הראשית: הנהג הפוגע, חיים ביטון (צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture