מיהי אזרבייג'ן? ליברמן מעביר שיעור בהיסטוריה לגלאון

קהילה יהודית מגלות בבל, גבול משותף עם איראן ומיקום אסטרטגי במשולש האימפריות: שר החוץ לשעבר מסביר על חשיבות הקשר עם המדינה המוסלמית-חילונית • וגם: כמה פניני לשון, ניבים וביטויים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יממה לאחר ההתכתשות המילולית בין אביגדור ליברמן לזהבה גלאון, ממשיך יו"ר ישראל ביתנו במתקפה וורבלית ואומר כי "מופע ההשתלחות של גלאון, בישראל ביתנו, היה רק הדגמה מזוקקת לבורותה ונבערותה של הגברת".

בדיון על 'חוק סוכני החוץ' שהוגש על ידי ישראל ביתנו ואשר יחייב ארגונים ויחידים הממומנים מכספי מדינה זרה, להזדהות כ'סוכן חוץ', האשימה גלאון את חברי מפלגתו של ליברמן בהיותם סוכני החוץ של ממשלת אזרבייג’אן תמורת קבלת טובות הנאה. “כשליברמן היה שר החוץ הוא קידם חברות של ממשלת אזרבייג’ן" האשימה גלאון והזכירה כי ליברמן התנגד לאישור ההכרה בשואה הארמנית "כי אתם סוכנים של ממשלת אזרבייג’אן".

ליברמן השיב היום לטענות ואמר כי "בין יתר הדברים הטיפשיים שאמרה גלאון, היה ברור גם שהיא כלל אינה מבינה את חשיבותה של אזרבייג'ן והיחסים עימה למדינת ישראל. זה לא מפתיע כשזה בא מגלאון, שחוסר ההבנה המדיני והביטחוני שלה הוא גם זה שגורם לה לצדד בכל דרישות הפלסטינים מבלי להבין את הסכנות האסטרטגיות הטמונות בכך, אבל זה כן חשוב להשכיל אנשים רציניים יותר מגלאון, שגם הם אינם יודעים להעריך את חשיבות הקשר הזה, בין ישראל לאזרבייג'ן, בעיקר בשל חוסר מספיק במידע.

"הערך של אזרבייג'ן: קונצנזוס בקרב כל קברניטי המדינה"

וכך מתאר המורה לגאופוליטיקה, אביגדור ליברמן: אזרבייג'ן היא מדינה שנמצאת במשולש של שלושת האימפריות ההיסטוריות – האימפריה הרוסית, האימפריה העותמאנית והאימפריה הפרסית. יש שם קהילה יהודית שהגיעה בזמן גלות בבל ועל אף היותה של אזרבייג'ן מדינה מוסלמית-שיעית, היהודים החיים שם מעולם לא חוו פוגרום או אנטישמיות. מדובר במדינה מוסלמית-שיעית שהיא חילונית וידידותית למדינת ישראל ויש גם דבר חשוב נוסף: יש לה גבול משותף ארוך, כ-440 ק"מ, עם איראן.

"היחסים המיוחדים עם אזרבייג׳ן החלו להתפתח עם הפיכתה למדינה עצמאית בשנת 1993, כשראש הממשלה יצחק רבין הבין את חשיבותה ויצר עימה ברית אסטרטגית" מספר שר החוץ לשעבר ומגלה: "כמי שהיה גם השר לעניינים אסטרטגיים, חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אני יכול לומר שהערך המיוחד של היחסים עם אזרבייג'ן הוא קונצנזוס בקרב כל קברניטי המדינה שמתמצאים בסוגיות הביטחוניות והמדיניות.

"חשוב גם לציין שבאיראן חיים מעל 20 מיליון אזרים שהם כרבע מאוכלוסייתה. לכן כל אלו, במיוחד במערב, החותרים כנגד נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, צריכים להבין שהאלטרנטיבה היחידה לשלטון הנוכחי הוא שלטון האייתולות מטהרן, כלומר שלטון שיהיה נשלט על ידי משמרות המהפכה.

D1066-086הנשיא לשעבר פרס ונשיא אזרבייג'אן, אילהם אלייב סוקרים משמר כבוד 
בארמון הנשיאותי בבאקו, בירת אזרבייג'ן. (צילום: עמוס בן גרשום-לע"מ)

"לאור כל הדברים הללו, אני גאה מאד כשגלאון מאשימה אותי, בצדק, בהיותי האדריכל של יחסינו עם אזרבייג'ן. כי מה שאנו עושים, גם בתפקידינו הממלכתיים במשרדי הממשלה ובכנסת וגם כ"ישראל ביתנו", זה לדאוג לביטחונה ולשלומה של מדינת ישראל, וזה בדיוק ההפך ממה שעושים גלאון וחבריה במרצ שעוסקים ללא הרף בהשמצת חיילי צה"ל ובהוצאת דיבתה של מדינת ישראל ברחבי העולם. הם עושים זאת בתמורה לתקציבים גדולים שהם מקבלים ממקורות זרים שאותם הם מנסים להסתיר. לכן גם יצא קצפם של זהבה וחבריה בשמאל הקיצוני ברעש גדול כל-כך נגד חוק הסוכנים הזרים שהבאנו לכנסת, חוק שיחשוף בדיוק את מה שהם מנסים להסתיר" אמר ליברמן.

בתום ההרצאה-זוטא על אזרבייג'אן, חבש ליברמן את כובע הבלשן ואמר כי ההשמצות שפיזרה גלאון נגד אנשי ישראל ביתנו זהו המקרה המובהק של 'הפוסל במומו פוסל' וש'על ראש הגנבת בוער הכובע'.

"גלאון, שנחקרה במשך יותר מ-13 שעות ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לקבלת דבר במרמה כשכיהנה כמנכ"ל המרכז הבינלאומי לשלום במזרח התיכון, שתיקה בענין קבלת כספים במרמה מהאיחוד האירופי נסגר מחוסר ראיות מספיקות, כשהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי מכלול הראיות, בנוגע ל-80 אלף יורו שהתקבלו מהאיחוד האירופי בעבור כנסים שלא היו, מעורר שאלות ביחס להתנהגותה של גלאון, היא האחרונה שיכולה לדבר על שחיתות. יושרם של אנשי ישראל ביתנו עולה עשרות מונים על יושרה".

לסיכום הדברים כולם לא התאפק ליברמן מפנינה לשונית נוספת ואמר: "ישנה עוד אימרה ידועה שמתאימה לגלאון ולחבריה: הכלבים נובחים והשיירה עוברת. הם ימשיכו לנבוח ואנו נמשיך לעשות לחיזוקה ולשגשוגה של מדינת ישראל…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture