הקבינט מתגייס להגנת הרמטכ״ל: "לשים את העניין בצד ולעבור הלאה"

"זה היה ויכוח סרק" אומר נתניהו על המהומה אחרי שיו״ר האופוזיציה האשים: "נתניהו הפקיר את הרמטכ״ל למשיחיים בימין הקיצוני" • גיבוי ממשלתי מחברי הקבינט: דרעי וכחלון פרסמו התרשמות אישית חיובית על הרמטכ״ל • השר לבטחון פנים: "דיון שטבול בהלקאה עצמית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באיחור של מספר ימים, הגיב הבוקר לראשונה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למתקפות מימין על התבטאות הרמטכ"ל שאמר כי "לא צריך לרוקן מחסנית על נערה עם מספריים", והעניק את הגיבוי למפקד העליון של הצבא.

בסוף השבוע האשים יו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג את ראש הממשלה ש"הפקיר את הרמטכ״ל למשיחיים בימין הקיצוני שגררו השבוע את צה״ל ומפקדו לניגוח פוליטי קטנוני". הרצוג דרש מנתניהו ומהדרג המדיני לגבות את הרמטכ״ל, וקיבל זאת.

"בשבוע שעבר התנהל ויכוח סביב דבריו של הרמטכ״ל. זה היה ויכוח סרק" אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "הרמטכ״ל אמר את המובן מאליו, וממילא צה״ל וכוחות הביטחון נוהגים כך. כל הדברים שנאמרו אחר כך, נאמרו או בחוסר הבנה, או מרצון לניגוח פוליטי. אלה גם אלה פסולים. צריך לשים את העניין הזה בצד ולעבור הלאה".

בהוראת ראש הממשלה, התבקשו חברי הקבינט לגבות את הרמטכ"ל ולעמוד מאחורי מילותיו שהכעיסו רבים. חבר הקבינט השר אריה דרעי אמר היום כי הוא רואה את הרמטכ״ל אייזנקוט בישיבות הקבינט ובפורומים סגורים "הוא רמטכ״ל מצויין, ישר, אמיץ, שמפקד על הצבא ביד רמה" העיד דרעי ובירכו: ״אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת״. השר כחלון פרסם הודעת תמיכה בה התבטא: "אני ישן בשקט כשאני יודע שגדי אייזנקוט הוא הרמטכ״ל שלנו".

קרא עוד:
[postim]

ביום חמישי האחרון, עורר הרמטכ״ל גדי איזנקוט סערה במחנה הימין על משנתו המאופקת, לפיה “צה״ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו ‘הבא להרגך השכם להרגו’. לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד" כלשונו. חברי כנסת מהימין תבעו הבהרות בענין ומחו על ההתבטאות הפשרנית. שר הבטחון משה יעלון, גיבה את דברי איזנקוט ומחה על התנסחויות בכירים בסגנון 'צריך לחסל ולהשתולל'.

מנגד, נשמעה תרעומת במסדרונות המשטרה שמפקדיה חשו כי ההאשמה מכוונת אליהם ואל פקודיהם, השוטרים ולוחמי מג״ב המתמודדים עם המציאות בשטח. השר לבטחון פנים גלעד אדן, אמר בתגובה לדיונים הרבים בתקשורת: "דבר אחד היה חסר לי בסערת 'נערה בת 13 עם מספריים'- איש לא ציין שזה מעולם לא קרה. מעולם לא רוקנו עליהם מחסניות ובחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים, ואף יצאו ללא פגע. ארדן ביקש להימנע מהעברת ביקורת ישירה על דברי הרמטכ״ל אך אמר כי סוג הדיון על ההתבטאות הזו, טבול בהלקאה עצמית. "אנו מתבוססים בדיון חסר פשר על נושא שכלל לא שנוי במחלוקת. עם ישראל מבין בדיוק עם מי יש לנו עסק".

הגדיל לעשות שר המודיעין ישראל כץ, שבעקבות הפיגוע הקשה בסוף השבוע, בו נרצח חייל צה״ל, אמר כי הוא “מקווה שדברי הרמטכ”ל לא גרמו להיסוס ולסיכון חיים”. לעומתו, חבר הקבינט ויו״ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, גיבה את דברי הרמטכ״ל ואמר כי הוא הובן לא נכון וכי בסך הכל ביקש לחדד את הוראות הפתיחה באש.

יו"ר האופוזיציה הרצוג ניצל בשבוע שעבר את שתיקת נתניהו והתייצב מאחורי הרמטכ"ל איזנקוט. "אמנם הרמטכ״ל לא זקוק להגנה מחברי הכנסת של האופוזיציה ובודאי עליו להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית אבל יש להעניק לו גיבוי רחב, בראש ובראשונה מהדרג המדיני וראש הממשלה, שלא שמענו מוציא אפילו הגה". לדברי יו״ר האופוזיציה, "צה״ל צריך שראש הממשלה יעמוד ויגבה את מפקד. במקום לעשות זאת נתניהו נתן לשרים וחברי כנסת מהקואליציה שלו לבזות את האיש שמופקד על בטחוננו – הרמטכ״ל. זה מעשה שלא ייעשה. הוא היה צריך לעצור את זה" אמר הרצוג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture