הגנה עצמית: סא"ל שלום אייזנר הכה אנרכיסט אלים

הכותרות בתקשורת הישראלית מציירות את סא"ל שלום אייזנר כמי שהתקיף ללא סיבה פעיל שלום "בלתי חמוש". הוא הושעה מתפקידו ובוזה ברבים. מה באמת קרה שם?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

אתמול (א') נחשף סרטון ובו סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, נראה חובט באזרח זר בנשקו. בצה"ל מיהרו להגדיר את האירוע 'חמור' ואף השעו את הקצין עד לסיום חקירת המקרה.

האירוע התרחש שלשום, כאשר קבוצה של פלסטינים ופעילי שמאל ערכה מסע אופניים משותף בבקעת הירדן.

מסע האופניים תואם עם צה"ל, ואולם לפי הצבא, ככל הנראה ניסו הרוכבים לבצע פרובוקציה בניסיון לחסום את ציר 90, סמוך לכפר עוג'ה לא הרחק מיריחו, ולפיכך החלו מהלומות בין הפעילים לכוחות הצבא במקום.

בסרטון שפורסם אתמול נראה סא"ל אייזנר מכה בחוזקה אזרח לא חמוש בראשו, ובהמשך מתעמת עם פעילים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות את מעשיו של הקצין הבכיר: "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי צה"ל ומפקדיו, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל".

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ הוסיף כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה: "האירוע אינו משקף את ערכי צה"ל, והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת".

מדובר צה"ל נמסר: "אלוף פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון, הורה על קיום תחקיר מיידי לנסיבות האירוע בו נראה סמח"ט הבקעה מכה מפגינים. בסיום התחקיר הראשוני שקיים אמש מח"ט הבקעה החליט אלוף אלון לאמץ את המלצת מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל אגאי יחזקאל, ולהשעות את הקצין לאלתר, עד לסיום מלא ומקיף של התחקיר. במקביל הורה הפצ"ר, תא"ל דני עפרוני, על פתיחת חקירת מצ"ח".

בנוסף, הדגישו אתמול בצה"ל כי שתיים מאצבעותיו של סא"ל אייזנר נשברו במהלך העימות, ואולם טרם ברור מתי הן נשברו ואם הן נשברו לפני שהוא הכה את הפעיל באמצעות הנשק.

"אל תמהרו לחרוץ דינו"

מכריו של סא"ל אייזנר הופתעו מתמונות הסרטון והדגישו כי אין לחרוץ את דינו על סמך אירוע נקודתי, שטרם נחקר ביסודיות. פקודו לשעבר, אריק בן שמעון, אמר אמש ל'ישראל היום': "הוא תמיד דאג שננהג באיפוק, ותדרך אותנו להיות מאופקים. הוא אדם ערכי ומוסרי משכמו ומעלה. הוא נגרר כאן לאיזו פרובוקציה שיצרו המפגינים".

לדברי מקורבים נוספים, סא"ל אייזנר – בנו של הרב בנימין אייזנר ז"ל, מגדולי הרבנים של המתנחלים שנחשב לאיש מתון – דאג רק לפני כשנה לטפל בפלסטינית שכרעה ללדת בבקעה. לאחר שהתברר כי האישה לא תספיק להגיע לביה"ח הוחלט ליילדה באמבולנס צבאי בהתאם להנחייתו של סא"ל אייזנר.

התינוק שנקלע למצוקה אף עבר החייאה בשטח על ידי חיילי צה"ל, בפיקודו של סא"ל אייזנר, ואז הובהל במסוק צבאי לביה"ח הדסה עין כרם להמשך טיפול רפואי.

שברו לו שתי אצבעות, הוא הגן על עצמו

ל-JDN נודע כי רגע לפני שהקצין הכה את הפעיל מדנמרק בראשו, הלה שבר לו את הזרת באמצעות קרש. "אני מתחרט שהאירוע התגלגל בצורה כזאת", אמר סא"ל שלום אייזנר למקורביו. "בדיעבד, לא הייתי עושה את זה, אבל כן הייתי מבצע את המשימה שלי ומונע מהמפגינים לעבור. מדובר באירוע קשה שארך קרוב לשעתיים ולא רק כמה שניות כמו שמראה הסרטון".

לדבריו, "המפגינים ניסו לחסום את כביש הבקעה ואנחנו היינו הכוח האחרון לפני הכביש. הם ניסו לעבור אותנו שוב ושוב למרות שהתעקשנו והסברנו להם שאסור להם לפרוץ לשטח צבאי".

מקורביו של סא"ל אייזנר הוסיפו כי אפשר לראות שהסרט ערוך, וכי בסוף הסרט נראה שיש לקצין קיבוע על היד.

לסיכום: סא"ל דתי הותקף באלימות על ידי פעיל 'שלום' אחרי עימות מילולי ארוך לאחר שהאנרכיסטים ביקשו לחסום את כביש 90. אחד הפעילים מדנמרק, הכה באמצעות קרש את אייזנר ושבר לו שתי אצבעות. בתגובה, אייזנר הכה אותו באמצעות נשקו האישי. "הנשק הוא הדבר היחיד שהיה לי ביד באותו רגע", אמר מאוחר יותר למקורביו.

ולמרות שהוא התנצל על מעשיו, וקיבל גיבוי מהצד הימני של הפוליטיקה הישראלית, סא"ל שלום אייזנר הושעה לאלתר מתפקידו. לתפארת מדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסמחט חפש את מי ששבר לו את האצבעות קלט אותו והחזיר לו לפחות משהו בקטנה

אנרכיסט הרים יד ועוד עם מקל והכה ושבר אצבעות של חייל קצין סמחט והאנרכיט משוחרר??

אני בעדך סגן אלוף אייזנר הוא שבר לך אצבע-אז יש לו מזל שלא הרגת אותו

בני היה תחת פיקודו של סא"ל אייזנר. אין ספק שהוא ראוי לנזיפה. לפי מה ששמעתי מבני האיש הוא מפקד חיובי בכל דרך התנהלותו. בעל ערכים אנושיים, איש ישר שלימד את פיקודיו
איך למנוע מעשים כמו זה שמעד.
עד כמה ששמעתי, זו נפילה חד פעמית. הוא אמר שהוא מצטער וזה אומר הכל. לפי דעתי אין להאנישו! עדות אופי תוכיח את מעשיו הטובים בשרותו הצבאי, אני מאחלת לו חיי רוגע והצלחה.

אקט מזעזע , פשטו בריונות לשמה ולא להאמין שסא"ל אייזנר היה מודע למצלמות.רק בריון משחק כך לידם של אלה שמחכים לו בסיבוב.
צה"ל לא מתדרך אותכם לפני שאתם יוצאים לשטח???? שאתה מרשה לעצמך להתלהם כך ולהרוס לישראל את תדמיתה בעולם, שבין כך תלויה על כרעי תרנגולת.
למרות שאין זה מתפקידו של צה"ל לעסוק בשטור, כשאתם כבר בשטח תחשבו לפני שאתם פועלים, בבקשה תחשבו על תדמיתנו בעולם, אם לא על צורת החינוך בארצינו לפי תגובות המגיבים…

מה נפילה, איזו נפילה??? פעיל "שלום" ועוד "בלתי חמוש"???? כל כך הרבה עיוותים במשפט אחד!!!!!!!

סא"ל שלום, חזק ואמץ!!!
כולנו איתך מכירים ואוהבים!
לא יתכן שגויים יעשו במדינתנו ככל העולה על רוחם,
חבל רק שלא הסרטת את מעשי העוולה של הללו שמגיעים והורסים ת'מדינה בלי להתחשב בעמל הרב שאתה ושכמוך יזעתם בשבילה.

ואולי צריך לספק לחיילים מצלמות וידיאו, שגם הם יוכלו להסריט ולהוכיח את צדקתם. באירועים כאלה זה חשוב מאוד ומכריע.

עברתי קורס קצינים במחזור י"ב מספטמבר עד דצמבר 1952!!! לא גמרתי אותו עד הסוף [כקצין תותחנים] כי בגלל היותי ,אז, חסר תעודת בגרות לא הבנתי את ההרצאות על בליסטיקה, סינוס קוסינוס וכו' ולכן שוחררתי מהשרות אחרי חדש ב"קבע". אשר לארוע בו נטלת חלק. הרמטכ"ל דדו, זכרונו לברכה, שגם את דמו מצצו ללא הצדקה, אמר בעת מלחמת יום כפור בה נטלתי חלק כמלואימניק, "נשבור להם את העצמות!!!". זאת היה צריך לעשות לכל רוכבי האופניים ה"תמימים" הללו וכן לגנות בכל לשון של גינוי את כל אמצעי התקשורת אצלנו שנסחפו רחוק מידי ב"משפט שדה" שערכו לך. אני מצדיע לך ומברך אותך על עוז רוחך שלא נרתעת מחלאות! וכל אלה שהיו על הכביש על אופניהם אינם יותר מאשר חלאות שונאי ישראל! לא שכחתי גם את שני הזרים שלפני שהוטסו חזרה לארצותיהם טרחו לצייר צלב קרס על קיר תאם ללמד את כל השוטים א צ ל נ ו מהו אדיר חפצם של כל ה"שלומניקים" המזויפים הללו. ושוב – אני מצדיע לך א ל ו ף מ ש נ ה שלום אייזנר! אצלי מגיעה לך דרגה נוספת ואות כבוד!!! בשום אופן לא גינוי ולא משפט!

מענין מה היתה תגובת ראש הממשלה, הצבא והתקשורת וכו', אם מפקד היה מכה ראשו של מפגין ימני?
איפה כל המפקדים וחילים המושהים מעמונה, מגוש קטיף ומעוד הפגנות לא אלימות של הימין, שפגעו במפגינים פסיבים וגרמו להם פגיעות ונזקים לכל החיים?
שלום אייזנר, אנו כולנו איתך! אפילו חבל שהתנצלת!

יישר כח לסא'ל אייזנר.רמטכ'ל שלא מגבה את קציניו ונגרר אחרי תקשורת מגמתית הוא חסר ערכיות ומוסר.אייזנר צריך להיות מפקד המפקדים.גנץ תתבייש,אבדת את הערכתי.הלואי שהיה לך מעט ממה שיש לאייזנר.אם היית חניך פנמ'צ ולא הכפר הירוק היית מבחין בין קצין ערכי למלפפון.חבל שזה מה שאתה עושה.אנרכיסט הצליח במשימה בעטיך.פגע בו פיזית ובעזרתך כי רבה גם בכבודו,ובכך בכבוד עמינו.אייזנר כן ירבו כמןך,,אתה חביב למטה ובודאי גם למעלה.השם יתברך ישלם שכרך לטוב ובמתיקות ונעם עשרות מונים.

ברור כשמש – לכל מי שראה – שלא היתה כאן הגנה עצמית אלא כעס בלתי נשלט. העובדה שאייזנר הוא חייל מסור איננה הופכת אותו למוסרי, ובמוסר חייבים כלפי כל אדם. כדאי לזכור – דווקא הערב – שהטענה כי אלימות תוקפנית איננה מוצדקת גם כאשר היא נעשית על ידי לובדי מדים מסורים לתפקידם, לצבאם ולעמם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture