הצעת חוק: גירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה

בתמיכת חברי כנסת ממפלגות בקואליציה ובאופוזיציה כולל מהמפלגות החרדיות הוגש היום הצעת חוק המבקשת להתיר את גירוש משפחות המחבלים לרצועת עזה או לסוריה • "אקט הרתעתי מהדרגה הראשונה", הסבירו יוזמי החוק

החוק שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, לגירוש משפחות מחבלים, הוגש היום (ד') לכנסת באמצעות חה"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכנסת, אשר יוביל גם את מהלך החקיקה בכנסת.

על החוק חתמו נציגי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו ויש עתיד. חברי הכנסת החרדים החתומים על החוק, הם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה וח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת.

הצעת החוק מגיעה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול גל טרור היחידים המתגבר ותאפשר גירוש משפחות מחבלים שהיו שותפות במעשה או בידיעה לאקט הטרור, לפניו, במהלכו או אחריו. הצעת החוק כוללת שני חלקים: ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

קרא עוד:
[postim]

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ אמר: "כפי שהתחייבתי, היום הנחנו בכנסת את הצעת החוק שתאפשר גירוש משפחות מחבלים בשיתוף סיעות רבות. זהו אקט הרתעתי מהמעלה הראשונה ואני קורא גם למערכת המשפטית להצטרף ולאפשר סיום חקיקה מהיר".

לדבריו, "על כולם להבין כי אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה מול מתקפת טרור דאע"שית של האסלאם הקיצוני. מדובר בטרור יחידים הזה שלא מתבסס על מידע מודיעיני נוסף ולכן הוא מחייב צעדי התרעה ומניעה נוספים. העובדה שמעבר למפלגות הקואליציה וישראל ביתנו הצטרפו ליוזמה גם נציגי מפלגת יש עתיד, מעידה על נחיצות החוק ועל התמיכה הציבורית הרחבה שהיא זוכה שלה ועל סיכוייו הגבוהים לעבור".

יו"ר ועדת הכנסת, חה"כ דוד ביטן אמר: "כבר מזה זמן אני אומר שאפקט הגירוש הינו כלי הרתעתי ממדרגה ראשונה שעשוי להוות שובר שוויון בסוגיית טרור היחידים. אנחנו נקדם את החוק בכל הכוח. הצלחנו לרתום שלושה ראש שב"כ לשעבר מה שמעיד על הפוטנציאל הגבוה הטמון בחוק הזה".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "בימים אלו, כשגל טרור שוטף את הרחובות שלנו ודם יהודים נשפך, זה לא הזמן לתקוף את הממשלה. אנחנו צריכים לפעול יחד כדי לתת לכוחות הבטחון את כל הכלים הנדרשים על מנת להלחם בטרור. לכן חתמנו היום על הצעת החוק הזו אשר מרחיבה את ההרתעה נגד המחבלים ומשפחותיהם. המצב הביטחוני דורש מאיתנו לנקוט בצעדים נחושים נגד המפגעים השפלים ולהשתמש בכל אמצעי ההרתעה האפשריים נגד כל מי שמסייע להם".

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ פרי אמר כי "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של גל טרור הנמשך מעל לחצי שנה. כלי החקיקה של גירוש משפחות מחבלים יהווה התרעה מסוימת אך אין בכך בכדי להוות פתרון ממשי לגל הטרור שמזין את עצמו ועלינו בו בעת לפעול לשינוי האווירה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למרות שאני בעד יציאה מהשטחים, אני גם בעד לגרש משפחות רוצחים לסוריה או ללוב, לעזה זה טוב מדי,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו