סגנית שר החוץ חשפה: "מתקיימים מגעים חשאיים עם אינדונזיה"

בתגובה לשאילתה שעסקה במניעת ישראל את כניסת שרת החוץ של אינדוזיה לשטח הרשות הפלסטינית בעקבות סירובה לבקר בישראל, חשפה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי שני המדינות מקיימות יחסים חשאיים

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, חשפה היום במליאת הכנסת פרטים על מגעים חשאיים עם אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. את הדברים אמרה במענה לשאילתה של ח"כ אחמד טיבי על כך שישראל מנעה משרת החוץ של אינדונזיה להכנס לשטחי הרשות הפלסטינית לאחר שזו סירבה להגיע לביקור רשמי גם בישראל.

לדברי סגנית שר החוץ, בכך שהשרה סירבה לבקר גם בישראל, היא הפירה סיכום ברור שהיה מולה. חוטובלי סיפרה כי ראש אגף אסיה במשרד החוץ, מארק סופר, ביקר בחשאי בג'קרטה כמה ימים לפני הגעתה של שרת החוץ האינדונזית לאזור בנסיון להגיע להבנות סביב הביקור.

קרא עוד:
[postim]

"במסגרת הביקור הזה היתה הבנה ברורה שהביקור שלה ברמאללה יכלול גם ביקור בישראל ומפגש עם בכירים בירושלים", אמרה חוטובלי. "זו הבנה כללית לגבי כל ביקור שמגיע לישראל. ביקורים ברשות הפלסטינית מתקיימים לפי תנאים של הדדיות – ביקור בירושלים וביקור ברמאללה".

"היא הבינה שהיא פועלת בניגוד לכללים שישראל קבעה", ציינה חוטובלי. "למרות שאינדונזיה לא מקיימת איתנו יחסים דיפלומטים רשמיים, ישראל רוחשת הערכה רבה לעם האינדונזי ולמנהיגיו. יש מגעים נמשכים ביננו לבין אינדונזיה בשורה של סוגיות ואנחנו פועלים וחותרים כל הזמן לשיפור הקשרים".

לדברי סגנית שר החוץ, הכלל שקבעה ישראל לפיו כל בכיר זר שרוצה להגיע לרשות הפלסטינית צריך לבקר גם בישראל הוא נכון לגבי כל מדינות העולם ללא קשר לשאלה אם יש עמן יחסים דיפלומטיים או לא. "אינדונזיה אינה יוצאת דופן בהקשר הזה", אמרה חוטובלי. "כל ביקור של בכיר מהקהילה הבינלאומית צריך לעבור גם בירושלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו