"מחזה שלא ראיתי בחיים שלי" עדי ראייה משחזרים את הפיגוע

נהג האוטובוס סיפר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס" • הקלטת השיחה למד"א: "היה פיצוץ, מלא פצועים מדממים" • עד ראיה שהיה במקום הפיגוע: "זה מחזה שלא ראיתי בחיים, כולי רועד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

משה לוי, נהג קו 12 שבמהלך נסיעה בירושלים אירע בו פיגוע שבו נפצעו 16 בני אדם, בהם שניים באורח קשה, סיפר לוואלה! NEWS על הרגעים הקשים. "לא הבחנתי בדמות חשודה בנסיעה, אחרת הייתי עושה משהו", הבהיר בהתייחס לכך שהמשטרה בודקת את האפשרות שמדובר היה במחבל מתאבד ולא רק במטען חבלה שהונח מבעוד מועד.

"התחלתי את הנסיעה מתלפיות מזרח, לכיוון הדסה. עשיתי בדיקה ביטחונית פעמיים, בתחילת הנסיעה ולפני שיצאתי לנסיעה. בדקתי שאין מטען", סיפר. "הגעתי לתלפיות, רחוב ברעם. עצרתי שם, היה פקק. פתאום נשמע פיצוץ בחלק האחורי, הבנתי שזה פיגוע. פתחתי את הדלתות של האוטובוס שאנשים יברחו, אמרתי להם: צאו מהאוטובוס".

לדבריו, "הנוסעים ישר הבינו ורצו. יצאתי החוצה וצעקתי למכוניות: 'תתקשרו למשטרה, היה פה פיגוע'". הוא עצמו לא נפגע, ומיד לאחר הפיצוץ פתח את הדלתות במהירות. "אני לא נפגעתי, רק הלם. האוטובוס היה שרוף מהפיצוץ; השמשה שלי התנפצה אפילו, הקדמית, זה הגיע עד לחלונות. חשבתי על האנשים, להציל אנשים. פתחתי את הדלתות כדי שיצאו כמה שיותר מהר מהאוטובוס".

בהקלטת השיחה בה נמסר למד"א על הפיגוע, נשמעה האישה מספרת למוקדנית, "יש פה פצועים אני רואה. אני פשוט בנתיב השני, אני רואה את החלון של האוטובוס, יש אנשים פצועים. השמשה הקדמית מרוסקת, הוא פשוט מולי, קו 12 של אגד. יש פצועים שירדו מהאוטובוס. אני לא יודעת, אני לא יכולה לראות שום דבר. החלונות בצד מפוצצים גם כן. אני רואה בחור אחד פצוע, אבל בטוחה שיש עוד. אני לא יודעת להגיד לך מה קורה, אני לא יכולה לצאת מהרכב, מישהו פה חוסם את הכביש. הזכוכיות התנפצו, ואני לא יודעת אם זה היה פיצוץ. אני ממש לא יודעת. שנייה, אני מתקרבת. מדווחים על פיצוץ בחלק האחורי של האוטובוס, המון פצועים".

רועי, ראה את הפיצוץ וסיפר: "זה מחזה שלא ראיתי בחיים, כולי רועד", אמר. "הפיצוץ היה ממש מאחורינו. הייתי במונית וזה תפס אותנו ברמזור. פתאום שמענו פיצוץ וראינו את כל העשן. ירדתי מהמונית והמשכתי לכיוון העבודה, ראיתי אנשים שמנסים לכבות את האש, פצועים ואמבולנסים. כולם מדברים על זה שזה פיגוע, אני לא יודע ממה זה".

Israeli police forensics examine the scene of a possible bus bombing, in jerusalem, on April 18, 2016, leaving at least 15 people injured. Police are investigating if the incident was a terror attack. The explosion occured on bus 12, while passing by the neighborhood of Talpiot, the bus was empty at the time, the injuries were from people on an adjacent bus. Photo by Hadas Parush/FLASh90 *** Local Caption *** ????? ????? ?? ??????? ???????

מיקי כהן ראש סניף איחוד הצלה בירושלים סיפר: "הגעתי לזירה בתוך כשתי דקות מקבלת הקריאה ונתקלתי בשני אוטובוסים שעולים בלהבות ובנפגעים שהיו מחוץ לאוטובוסים מתוכם אחד במצב אנוש ופצוע נוסף במצב קשה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנולנסים של איחוד הצלה שהיו בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים".

זאבי סופר מנהל יחידת האופנולנסים של איחוד הצלה סיפר: "עקב דיווח ראשוני על חשש למספר רב של נפגעים הגענו לזירה בכוחות גדולים והענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מכוויות חבלות ופציעות. עוברי אורח סיפרו לנו כי נשמע פיצוץ עז ולאחר מכן שני אוטובוסים עלו בלהבות, עקב אופי האירוע נגרם נזק גם לכלי רכב שהיו בסמיכות לאוטובוסים".

Israeli police forensics examine the scene of a possible bus bombing, in jerusalem, on April 18, 2016, leaving at least 15 people injured. Police are investigating if the incident was a terror attack. The explosion occured on bus 12, while passing by the neighborhood of Talpiot, the bus was empty at the time, the injuries were from people on an adjacent bus. Photo by Hadas Parush/FLASh90 *** Local Caption *** ????? ????? ?? ??????? ???????

מתנדב ביחידת האופנועים של זק"א סמי גרוסמן שהגיע מהראשונים למקום מספר: סמוך לשעה 18:00 קיבלנו קריאה על אר"ן (אירוע רב נפגעים) בדרך משה ברעם בשכונת תלפיות בירושלים, הגענו לאחר דקות ספורות למקום ונתקלנו באוטובוס שעולה באש ומדי פעם נשמעים פיצוצי משנה, יחד עם מתנדבים חובשים ופרמאדיקים של מד"א ושל זק"א הענקנו סיוע רפואי לפצועים, ניסינו להרחיק אותם מהאוטובוס בשל הלהבות והחום שהאוטובוס פלט.

"אוטובוס נוסף שהיה סמוך לאוטובוס שנפגע, החל להתלקח אף הוא והנוסעים הורדו מהאוטובוס, אמבולנסים של מגן דוד אדום פינו את הנפגעים לבתי החולים בבירה, כשבין הנפגעים 2 במצב קשה, 6 במצב בינוני והשאר במצב קל, מהמקום פונו גם מספר נפגעי חרדה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים".

"לצערי הפיגוע החזיר אותי לשנים של האינתיפדה השנייה, ולמראות הזוועה של נפגעים באוטובוסים לאחר פיגועי זוועה. צוותי כיבוי אש שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על האש ולאחריה עשינו סריקה נוספת באוטובוסים לוודא שאין נפגעים נוספים במקום".

צילום וידאו: חדשות 24. סטילס: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture