המחבל הקטין שישראל 'הוציאה להורג' הורשע בניסיונות רצח

אחמד מנאסרה בן ה-13 הורשע היום בבית המשפט בשני נסיונות רצח בעקבות הפיגוע שביצע בפסגת זאב • אבו מאזן טען כי ישראל הוציאה אותו להורג ואז חשפו בארץ את תמונתו בבית החולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את אחמד מנאסרה, הקטין בן ה-14 שביצע את הפיגוע בפסגת זאב, בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. השופטים דחו את גרסתו לפיה הוא לא תכנן להרוג.

מנאסרה, היה בן 13 בעת שביצע את הפיגוע יחד עם בן דודו חסן מהאני בן ה-15 באוקטובר 2015. על פי כתב האישום, השניים נפגשו לאחר הלימודים ודיברו על "המצב" במסגד אל-אקצה ועל מצבם של תושבי עזה, והחליטו להפוך לשהידים ולבצע פיגוע.

מהאני נטל סכין עם להב של כ-15 ס"מ מארון בחדר השינה של הוריו, והשניים יצאו למרכז המסחרי בפסגת זאב. שם דקר מהאני את נאור בן עזרא בן ה-13, ופצוע נוסף בן 21. כוחות ביטחון שהגיעו לזירה חיסלו את מהאני ופצעו את מנאסרה.

בתחילת המשפט הודה מנאסרה בביצוע הפיגוע, אך כפר באשמה של שני ניסיונות רצח. לטענת סנגוריו, הוא ובן דודו סיכמו כי הם יבצעו פיגוע ויפצעו יהודים, אך לא הייתה לו כוונה להרוג.

התובע, עו"ד יובל קידר אמר לאחר פרסום הכרעת בית המשפט: "היום, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, קבע בית המחוזי שקטין בן פחות מ-14 ביצע ניסיון רצח. הוא ובן דודו דקרו שניים, בן 12 ובן 20. העובדה שהוא קטין אינה משנה את הסכנה שנשקפת מהמעשה, שבוצע בתחילת גל הטרור שבו צעירים וקטינים ביצעו רבים מהפיגועים. הפרקליטות תמשיך למצות את הדין עם כל אחד ותדרוש עונש חמור עבור מנאסרה".

עו"ד לאה צמל המייצגת את מנאסרה אמרה כי "התוצאה מאכזבת. לא היה ניסיון רצח ולא היתה כוונת רצח. הוא עצמו לא דקר אף אחד ולא תקף אלא נכח במקום. הוא לא התכוון להרוג איש אלא להפחיד".

שי בן עזרא, אביו של נאור שנפצע בפיגוע אמר: "אני מקווה שבית המשפט ילמד את הלקח כדי מקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. לראות ילד בגיל של הבן שלך שניסה לדקור אותו, זו תחושה מאוד כואבת ומסעירה שאי אפשר לבטוח באף אחד. ילדים אמורים לשחק ולא לרצוח".

65604360100984640360no

כזכור, לאחר הפיגוע פרסם דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה, הודעה לפיה "ישראל הוציאה להורג את חסן מנאסרה". הוא קרא לממשלת ישראל לעצור את היורים בו. אבו רודינה אף הזהיר כי המשך ההסלמה יוביל לאובדן שליטה של המצב.

ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים הדסה עין כרם שבו אושפז מנאסרה, הודיע מיד לאחר מכן כי מנאסרה חי ובמקביל פורסמו תמונות שלו מבית החולים. "אני רוצה לדווח על מצבו של הנער הפלסטיני שהיה מעורב באירוע דקירה בפסגת זאב: הוא מאושפז אצלנו במצב קל עד בינוני באחת המחלקות ומטופל היטב", אמר ד"ר שלמון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפרסום של הרשות הפלסטינית ותקף את אבו מאזן בחריפות: "ההסתה השקרית והמשתלחת נגדנו נמשכת. נער ערבי פוצע בצורה אנושה ילד יהודי, ולאחר שכוחות הביטחון בולמים אותו כדי שלא ימשיך במסע הדקירות הוא הופך לקדוש מעונה שכביכול הוצא להורג על לא עוול בכפו. אז קודם כול – הוא לא מת, הוא חי. שנית – הוא לא הוצא להורג, הוא ניסה להוציא להורג. הוא ניסה להרוג ולרצוח. אבל את ההיפך הגמור מציג בצורה מעוותת ומקוממת הדובר שלך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture