ראש הממשלה בראיון חגיגי: "אני לא חושש מבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ראיון לתקשורת לכבוד יום העצמאות. הוא התייחס לסוגיות רבות, ביניהן פינוי גבעת האולפנה, המאמצים להחזיר שבויים ונעדרים, הסנקציות על איראן ועוד

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"אני לא חושש מבחירות, אבל גם לא שש אלי בחירות", כך אמר הבוקר (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון מיוחד שהעניק לגלי צה"ל לקראת יום העצמאות. "אם יכפה עלינו ללכת לבחירות נעשה זאת, ואני מאמין שנצליח בהן. עם זאת, כרגע הקואליציה יציבה, ואני לא מאמין שעד תחילת אוגוסט אנחנו נימצא בבחירות", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה הרבה להחמיא לעצמו ולממשלתו. "יציבות הממשלה בשלוש השנים האחרונות הייתה בלתי רגילה, וסיפקה תוצאות אדירות. הכלכלה נוהלה באחריות, וכתוצאה מכך הושגו הרבה משאבים כספיים. ייצרנו צמיחה, וכמעט 240 אלף מקומות עבודה.

"התייחסנו גם למחאה בקיץ, וסיפקנו חינוך חינם מגיל שלוש והורדת מסים. גם במחיר הדלק התערבנו ארבע פעמים. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים, ואם הקואליציה תיפרם, זה יכול לסכן את ההישגים האלה", אמר נתניהו.

פינוי גבעת האולפנה

"פינוי גבעת האולפנה הוא דבר מורכב, קשה וסבוך מבחינה משפטית, ואנחנו מחפשים לזה פתרון", ציין ראש הממשלה. "הקמתי צוות שרים וצוות עם אנשי מקצוע. אנחנו מנסים לטפל בזה, ונבקש מבג"ץ דחייה כדי לאפשר לנו לטפל בזה, ויש כמה דברים שאנחנו חושבים עליהם, אבל זה לא דבר פשוט".

לדבריו, "האפיון הברור שלנו הוא של פעולה במסגרת מקובלת על מערכת המשפט, אך יש לנו גם צרכים לאומיים – גם קשר עמוק לשטחים הללו, ומנגד הכרה בכך שאנו עולים במרחב הבינלאומי וצורך להגיע להסכם עם שכנינו – ואנו פועלים לפי כל השיקולים הללו גם יחד".

לא חוסך במאמצים כדי להחזיר שבויים ונעדרים

נתניהו התייחס בראיון גם לפרשת מג'די חלבי, שמקום גופתו אמור להיחשף במסגרת עסקה תקדימית במסגרתה ישוחררו שני עבריינים מורשעים. "אני לא חוסך שום מאמץ כדי לנסות ולהביא את שבויינו ונעדרנו, לא הייתי אומר בכל מחיר, אבל אם ימצאו את מיקומו של הנעדר הזה באמצעי הזה אז כן, אעשה זאת".

ראש הממשלה סייג את דבריו ואמר כי אין לו יכולת להגיד שהבסיס למידע שקיבל הוא מוצק, "אני מסתייע בגורמי המקצוע. ההערכה היא שאולי יימצא כאן משהו לטרגדיה שפוקדת נעדר או משפחתו, שאינם יהודים, ומחפשים בכל מקום ללא הצלחה".

החזרתי את גרפל, החזרתי גם את שליט

ראש הממשלה הבהיר כי "בסופו של יום צריך לקבל החלטות. בעבר כבר החזרתי את אילן גרפל, וגם זה היה כרוך במחירים, ואנו פועלים להחזרתו של פולארד. המאמצים הם בלתי נלאים כי זאת חובתנו. גם לגבי עודה טראבין היו לנו עשרות מגעים בשנה האחרונה, ואנחנו מנסים כל הזמן להוציא אותו.

"אחת הסיבות שהחלטתי על הפעולה הנדרשת לשחרורו של גלעד שליט, הייתה משום שהערכתי שחלון הזמן שלנו להסתייע במתווך המצרי הולך ומתקצר, ולא רציתי מקרה נוסף של רון ארד".

נתניהו הבהיר כי גם במקרה שייבחר נשיא איסלאמיסטי במצרים, הוא ימשיך את היחסים התקינים בין המדינות. "אני מוכן לעבוד עם כל מי שמוכן לקיים שלום", הצהיר ראש הממשלה. "אין פה שאלה".

יש לחץ גדול על איראן, אני מקווה שזה יעזור

"אני מקווה שתוכנית הגרעין האיראנית תיעצר. יש לחץ בינלאומי גדול, שלנו יש בו חלק מסוים, במטרה לגרום לאיראן להפסיק את ההתחמשות הגרעינית שלה", אמר נתניהו, "אסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני, וזה עיקרון שמקובל בגזרה רחבה.

"שנית, ישראל חייבת לשמור לעצמה את היכולת להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום, ואלה שני דברים שנאמרו גם על ידי הנשיא האמריקני. אם הקהילה הבינלאומית תצליח לעצור את איראן באמצעות סנקציות כלכליות קשות, מה טוב. לא שיניתי את הערכתי שמדובר לא בבעיה של ימים אך גם לא בכזו של שנים".

אני וברק עובדים בשיתוף פעולה, מעשיו מקובלים עלי

למרות הביקורת מצד חלק משרי הליכוד, הטוענים כי מרגע ששר הביטחון ברק הבין כי לא ישוריין עבורו מקום במפלגה הוא נוקט בקו מדיני שמאלי ופועל נגד מדיניות הממשלה, הדגיש ראש הממשלה כי אהוד ברק הוא שר בטחון שמבצע נאמנה את מדיניות הממשלה.

לדבריו, "אין מדיניות פרטית, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה בנושאי ביטחון חשובים מאוד למדינת ישראל, כולל ביהודה ושומרון וכולל בעולם. ודאי שמקובל עלי מה שהוא עושה, ושהצלחנו לשמור על רמת ביטחון גבוהה מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture