בלי טיפת רגישות: מודעה פרובוקטיבית נגד השתמטות מצה"ל פורסמה הבוקר (ד') בעיתון הארץ, במסגרת הפרויקט 'ישראלי אמיתי לא משתמט'. המודעה, המבזה את אזרחי ישראל שבחרו שלא לשרת בצה"ל – כל אחד מסיבתו – הצליחה לעורר הדים נרחבים בקרב גולשי הרשתות החברתיות. גולשים רבים, המשתייכים דווקא למגזר הכללי והמשרת, גינו בתוקף את המודעה. במודעה המדוברת נכתב: "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה – זה מבושה". בתחתית העמוד נכתב באותיות מודגשות: "ישראלי אמיתי לא משתמט". מקומו של עיתון הארץ – ברצפה "מודעות כאלו, הן בדיוק מסוג הדברים שיוצרות דימוי שלילי לכל ענף הפרסום", כתב מייקל אמיר, מרצה בתחום הפרסום. "אני מצטער. אני לא יודע מי הקופי שכתב את זה, הוא ללא ספק עשה עבודה מצוינת. את המוטל עליו ויותר. גם המעצב עשה את העבודה המוטלת עליו. גם התקציבאי. גם הסופרוייזר. גם מנהל המדיה. כולם עשו עבודה נהדרת. בשביל הלקוח". לדבריו,  "לקוח שעומד מאחורי מילים כל-כך קשות, כל-כך חסרות חמלה, כל-כך מכלילות ומפיצות ארס רעיל, מפלג, מבדל – אלים. 'משתמט' היא מילה דמגוגית, פופוליסטית שמגדירה באופן סובייקטיבי החרגה של מישהו מהמערכת, תוך הטלת האחריות על החריג בלבד. "אגב, רוב הסיכויים שכשמישהו בישראל מרכין את הראש בצפירה, הוא יראה על הרצפה, עותק של עיתון 'הארץ'. מקומו הראוי לדעתי, כבמה לתכנים כאלה, ועוד תמורת תשלום". גולשים רבים נוספים התרעמו על סגנון הפרסום ועל התזמון הגרוע שבחר המפרסם. ...

בלי טיפת רגישות: מודעה פרובוקטיבית נגד השתמטות מצה"ל פורסמה הבוקר (ד') בעיתון הארץ, במסגרת הפרויקט 'ישראלי אמיתי לא משתמט'. המודעה, המבזה את אזרחי ישראל שבחרו שלא לשרת בצה"ל – כל אחד מסיבתו – הצליחה לעורר הדים נרחבים בקרב גולשי הרשתות החברתיות.

גולשים רבים, המשתייכים דווקא למגזר הכללי והמשרת, גינו בתוקף את המודעה. במודעה המדוברת נכתב: "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה – זה מבושה". בתחתית העמוד נכתב באותיות מודגשות: "ישראלי אמיתי לא משתמט".

מקומו של עיתון הארץ – ברצפה

"מודעות כאלו, הן בדיוק מסוג הדברים שיוצרות דימוי שלילי לכל ענף הפרסום", כתב מייקל אמיר, מרצה בתחום הפרסום. "אני מצטער. אני לא יודע מי הקופי שכתב את זה, הוא ללא ספק עשה עבודה מצוינת. את המוטל עליו ויותר. גם המעצב עשה את העבודה המוטלת עליו. גם התקציבאי. גם הסופרוייזר. גם מנהל המדיה. כולם עשו עבודה נהדרת. בשביל הלקוח".

לדבריו,  "לקוח שעומד מאחורי מילים כל-כך קשות, כל-כך חסרות חמלה, כל-כך מכלילות ומפיצות ארס רעיל, מפלג, מבדל – אלים. 'משתמט' היא מילה דמגוגית, פופוליסטית שמגדירה באופן סובייקטיבי החרגה של מישהו מהמערכת, תוך הטלת האחריות על החריג בלבד.

"אגב, רוב הסיכויים שכשמישהו בישראל מרכין את הראש בצפירה, הוא יראה על הרצפה, עותק של עיתון 'הארץ'. מקומו הראוי לדעתי, כבמה לתכנים כאלה, ועוד תמורת תשלום".

גולשים רבים נוספים התרעמו על סגנון הפרסום ועל התזמון הגרוע שבחר המפרסם.