שערורייה • הסתיימה מכירת כרטיסי הנסיעה למירון

בעקבות הביקוש הרב, בערים חרדיות הופסקה מכירת הכרטיסים להילולת הרשב"י במירון • במקום להביא אוטובוסים של חברות פרטיות, העדיפו חברות התחבורה הציבורית לעצור את המכירה המוקדמת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בערים רבות, בהם העיר ביתר, אם תגשו לנקודות המכירה ותבקשו לקנות כרטיס נסיעה להילולת הרשב"י במירון, סביר להניח כי תשמעו שמכירת הכרטיסים הסתיימה בשל הביקוש הרב.

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר פנה בקריאה לשר התחבורה: "אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון". גם ראש העיר ביתר, מאיר רובינשטיין, שיגר מכתב בהול בנושא למשרד התחבורה.

photo_2016-05-24_17-04-34

"בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים, נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא דרשב"י במירון. הבעיה היא שנחסמה כל דרך להגיע להר, מלבד בתחבורה הציבורית. כך נוצרה מחוייבות שלטונית, לספק תחבורה לכל יהודי שמבקש להתפלל. אכן נעשו הכנות ותכנונים רבים במשרד התחבורה. גם הציבור קנה כרטיסים מראש כנדרש. התוצאה המצערת היא שכמה ימים לפני ל"ג בעומר, כבר אין להשיג כרטיסים בערים חרדיות שונות. מתוך רצון לשלוט במצב התנועה, נוצרה אנדרלמוסיה. במקום להוסיף אוטובוסים נוספים מן השוק הפרטי ולתכנן את זרימת התנועה ביעילות, הופסקה מכירת הכרטיסים. ובכן, אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון" – כך התריע ח"כישראל אייכלר בפני שרי התחבורה והמשטרה וחברות התחבורה.

הוא ציין במכתבו כי השנה זכינו לשיתוף פעולה של כלל הגורמים והמשרדים הממשלתיים, כל אחד בתחומו הוא. גם בתחומים הקשורים למשרד התחבורה, נעשו תכנונים מקיפים והתארגנות תחבורתית עצומה, להולכת מאות אלפי נוסעים. כך גם נתיבי ישראל התקינו תאורת כבישים חשוכים, מפני פיקוח נפש וכן שילוט והכוונה לאורך הדרך ועוד פעולות רבות לבטיחות העולים למירון.

אך מתלונות שמגיעות לועדה עולה כי ישנן ערים שהסתיימו מכירות הכרטיסים המוקדמת לנסיעות למירון יומיים ושלושה לפני ההילולא. הובטח להוסיף אוטובוסים אך גם הם התמלאו מיד. אלפי אנשים לא הספיקו לקנות כרטיסים ואין להם את האפשרות להגיע ולהשתתף בהילולא במירון.

בדיון שנערך בועדה כבר בי"א אדר א', אמר יו"ר הועדה שבעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, תהיה עליה המונית במספר העולים. משרד התחבורה לקח זאת בחשבון והוסיף אוטובוסים רבים. "כל המאמצים הללו יעלו בתוהו, אם אזרחים המבקשים לנסוע למירון בל"ג בעומר יישארו בתחנה, בגלל שמשרד התחבורה לא אישר להביא אוטובוסים נוספים" – התריע אייכלר.

בשיחה עם המשטרה ועם חב' התחבורה נאמר לועדה כי קיימת אפשרות טכנית ומבצעית להבאת אוטובוסים נוספים, צריך רק שאטלים להולכת הציבור הזה. "הציבור לא ישלים עם הגבלה מתוכננת של מספר העולים אל הציון, ביום גדול ונשגב זה. אנא, תן הוראה מיידית לכל הדרגים במשרד התחבורה, לשחרר מיד אישורים לשכור אטובוסים מכל הארץ, כדי להוליך את הציבור בדרך הטובה והישרה אל הר הציון במירון".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture