לבני בנאום הפרישה: "לא מצטערת שלא נכנעתי לסחטנות החרדית"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר קדימה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, הודיעה לפני כשעתיים במסיבת עיתונאים בכנסת על פרישתה מהכנסת ומסיעת קדימה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

יו"ר האופוזיציה ויו"ר קדימה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, הודיעה לפני כשעתיים במסיבת עיתונאים בכנסת על פרישתה מהכנסת ומסיעת קדימה.

בנאום הפרישה אמרה לבני כי היא מקבלת על עצמה את דין הבוחר ולמופז יש את הזכות להוביל את קדימה. לבני הודיעה כי אמנם היא פורשת מהכנסת ומסיעת קדימה, אך תשאר בתחום הפוליטי: "לא פורשת מהחיים הציבוריים".

קרא עוד:

[postim]

לבני כמובן לא שכחה את החרדים, או כפי שהיא מגדירה את זה, "הסחטנות החרדית": "לא הסכמתי למכור את המדינה לחרדים".

לבני, המצטיירת כאחת שדוגלת ב"פוליטיקה נקייה", טענה שהאיום המרכזי על מדינת ישראל היא "פוליטיקה מלוכלכת שמוכנה למכור כל ערך למען שלטון. פוליטיקה כזו היא האיום על מדינת ישראל".

נזכיר, לבני עד היום כיהנה בתפקידים בכירים מאוד בהנהגת המדינה, כאשר כיהנה בין היתר כיו"ר הסיעה הגדולה בכנסת (גם הנוכחית), שרת החוץ ואחראית על השיחות עם הפלסטינים, ויו"ר האופוזיציה.

מכתב הפרישה

מכתב הפרישה

נאום לבני המלא:

תודה לכל מי שעטפו אותי באמונה, באהבה ובעשייה, תודה לכל אלפי הפעילים והתומכים, תודה מיוחדת לחברי הכנסת שעמדו לצדי, למרות הסיכון הפוליטי אלו שתמכו בי, תמכו גם בעקרונות, בערכים וברוחה של קדימה, הפגינו עמוד שידרה ועצמה אישית. אני מאמינה בהם.

היתה לי הזכות להיות בין מייסדי קדימה. הייתי לצידו של אריק שרון ביום שבו נפלה ההחלטה על הקמת מפלגת קדימה, מפלגה שנוסדה על ידי מנהיג גדול, במטרה לקיים במדינת ישראל שלטון של תקווה ואחריות, שלטון שנחוש לקבל הכרעות קשות חברתיות, בטחוניות ומדיניות לטובת עם ישראל גם במחיר פוליטי, שלטון שאיננו נכנע לסחטנות.

היתה לי הזכות לעמוד בראש קדימה בבחירות ולקבל מן הציבור אמון בדמות 28 מנדטים – וקדימה היא היום המפלגה הגדולה בישראל.

ביקשתי להביא למדינת ישראל פוליטיקה אחרת, פוליטיקה שמעדיפה את העקרונות על פני הכסא, פוליטיקה שהיא אמצעי לקידום מטרות לטובת הכלל ולא מטרה לקידום אישי, פוליטיקה נטולת ציניות ושכרון כח.

במשך כל חיי הציבוריים פעלתי בהתאם לאותם עקרונות, אני מאמינה בהם ואמשיך לפעול כדי לקדמם בכל מקום בו אהיה.

איני מצטערת שסירבתי להכנע לסחטנות פוליטית, שלא הסכמתי לספסר בכספי ובאמון הציבור, שהתנגדתי להפסקת התהליך המדיני שהוא המפתח לעתידה של ישראל, שלא הסכמתי למכור את המדינה לחרדים כדי להקים ממשלה.

איני מצטערת שלא הסכמתי להיות שותפה למדיניות של הקואליציה הנוכחית שמדרדרת את מדינת ישראל, למרות המחיר של ישיבה באופוזיציה ומחיר פוליטי אישי כבד.

אני לא מצטערת שסרבתי להתפשר ולוותר על תהליך השלום למרות שהציבור הפסיק להאמין, וגם אם הסקרים מראים שזה לא באופנה ברגע נתון זאת המשמעות של להוביל.

יש צורך מיידי ודחוף להגיע להסדר קבע עם העולם הערבי והפלסטיני ישראל חיה על לוע של הר געש השעון הבינלאומי מתקתק. הקיום של מדינה יהודית ודמוקרטית נמצא תחת איום חמור.

כבר שנים שההנהגה שלנו קוברת את הראש בחול, מתעסקת בתרגילים פוליטיים ובספינים, ובזמן הזה האיום על ישראל רק הולך וגובר. בשביל לדעת את זה לא צריך הערכה של ראש שב"כ.

אני יודעת שבברנז'ה הפוליטית סופרים את הדברים בהם אני גאה, כטעויות. הטעות הגורלית באמת, היא פוליטיקה מלוכלכת שמוכנה למכור כל ערך למען שלטון. פוליטיקה כזו היא האיום על מדינת ישראל.

לאזרחי ישראל מגיע יותר והם זכאים לדרוש מהמנהיגים שלהם יותר. בחירות אינן רק חלוקת תיקים בין המשתתפים המקבלים את הפרס הגדול ופרסי ניחומים. גם אם אופוזיציה היא מדבר פוליטי, לאזרחי ישראל מגיעה אלטרנטיבה. אני עדיין מאמינה שכך נכון לנהוג.

אני מכבדת את החלטת רוב חברי קדימה שהחליטו להחליף אותי בחה"כ שאול מופז. אין בליבי על איש ואיחלתי לשאול, שהוא איש שיש לו זכויות רבות בבטחון המדינה, הצלחה. מתפקדי קדימה בחרו יו"ר חדש והוא זכאי להוביל אותה בדרכו.

אני חייבת להחליט על המשך דרכי הציבורית בצורה נקיה לאור העקרונות והערכים שבזכותם קיבלתי את אמון הציבור. עקרונותיי וערכיי מחייבים אותי לעזוב את סיעת קדימה בכנסת. תמיד אמרתי שכיסא הוא לא הכל והיום אני נפרדת בשלב זה מהכסא בכנסת.

אני עוזבת בשלב זה את הכנסת אבל אני לא פורשת מהחיים הציבוריים. מדינת ישראל יקרה לי מדי מכדי שאפסיק לעסוק בענייניה, ולאזרחיה מגיע יותר ממה שיש למדיניות הנוכחית להציע. אני רואה בשנים האחרונות את ארצי משנה את פניה ואת החברה הישראלית נחלקת לשבטים.

ראיתי את הציבור שיצא לרחובות כדי לשנות את מציאות חיינו, ואני נחושה לעשות למען עתידה של מדינת ישראל בדרכי.

רבים וטובים הציעו לי להשאר על הגלגל – פעם למעלה פעם למטה העיקר להישאר. מעולם לא ראיתי את הפוליטיקה כגלגל ענק בלונה פרק שנועד לענג את הפוליטיקאים היושבים בו ומחכים לרגע השיא. בעיני הגלגל נועד לקדם רעיון, נושא, דרך.

רבים וטובים ביקשו ממני להישאר עבורם, משום שהם זקוקים לקול ההיגיון. אלו הבקשות שנגעו לליבי יותר מכל ואני רוצה לומר – איני עוזבת אתכם.

אמשיך במאבק במקום והדרך שבהם אוכל להמשיך וליצג את העמדות, העקרונות והערכים בהם אני מאמינה ושבזכותם קיבלתי את אמונכם.

אמשיך להשמיע קול צלול וברור ללא פשרות כשאני חפשיה מהמגבלות הפוליטיות הקיימות בעקבות המצב שנוצר, ובלי השלכות המלוות מאבקים פוליטיים פנימיים. זהו הדבר הראוי לעשותו זוהי דמוקרטיה במיטבה והביטוי הנכון לרצון הבוחר.

אני חייבת את זה לרבים וטובים שתמכו בדרך ובי, אני חייבת את זה לכל האנשים שסבורים שדרכי היא גם דרכם. גם אם יקח עוד זמן.

מדינת ישראל היא הבית שלי הבית של כולנו, ואני מתכוונת להמשיך ולעשות כל שביכולתי למען הבית המשותף, למען ישראל אחרת. ילדינו לא ראויים לפחות מזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשמה תועה.

להיות גאה בכל כשלונותיך? בורות, טפשות ואומללות.

בעלה עשה שיפוצים במטבח וכעת היא כבר מוכנה לבשל שם ולהנהיג את מטבחה לתפארת מדינת ישראל !!!

נאום יפה וארוך, אך לא רלוונטי בכלל.
להנהיג את מדינת ישראל מהבית – גם אני יכול…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture