קורע לב: "אבא, תתפלל על אמא שתתחזק ותבריא"

אלפים משתתפים בשעה זו בהלוויתו של מיכאל מרק הי"ד • ראש הישיבה אותה ניהל: "הוא רק רצה להפיץ תורה לרבים" • ראש מועצת חברון: "למדת ימים שלמים ברציפות, סיימת ראשון את הש"ס" • ההספדים המלאים - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

קרבן ציבור: אלפים משתתפים בשעה זו בהלוויתו של מיכאל מרק הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בהר חברון בצהרי יום שישי. מסע ההלוויה יצא מבית המדרש של הישיבה הגבוהה בעתניא בה שימש כמנהל, דרך מקום הפיגוע אל עבר הר המנוחות בירושלים.

הרב בני קלמנזון, ראש הישיבה וגיסו של הרב מיכי מרק, ספד לו, "היית המשענת המשקמת של הרבה אנשים. היית תומך באנשים בצורה לא פרופורציונלית, והייתי תופס אותך ואומר, 'מיכי' יש לך עשרה ילדים. יש עד היום הרבה אנשים שחושבים שמיכי אדם עשיר, אני מודיע לכם, הוא לא היה. לאחד עזרת שלא יפשוט רגל, לשני שלא יפשוט יד. לכמה אנשים מיכי פה בנה את הבית. מי יעזור לכולנו עכשיו.

מיכי רצה ללמוד תורה בשקט ולעשות מעשים טובים. מי קם יום יום כשעוד חושך בחוץ? מי עוד לומד עם אשתו כל בוקר בחמש בבוקר? הוא רק רצה להפיץ תורה ברבים. לא יודע איך הצלחת לעשות את כל זה בלי לריב עם אף אחד אף פעם. ה' עדי, הרב ראם עדי שלא היו פה שום מלחמות. איזו אהבה היתה פה. אנחנו מתפללים שחוי היקרה תחזור אלינו במהרה. מיכי אתה חסר למשפחה, אתה תחסר לאמך היקרה זלדה, אתה תחסר ליוכי שלי אח אהוב שהיה משענת לכל המשפחה, אתה תחסר לקהילה ולישוב, תחסר לישיבה. מיכי לא נטל אגורה מניהול הישיבה.

בצורה אירונית תחסר גם לבני העם של הרוצחים שלך, אתה תחסר לשכנים שלנו שכל כך עזרת להם. אנחנו ננסה להמשיך את החיים של השכנות עם השכנים שלנו, נמשיך את המפגשים. אבל תדעו שאם לא לא תכרתו את ידם של המרצחים זה יפגע בכם".

"אדוני הנשיא, אף אחד מבני הישוב הזה לא בחר בדרך הטרור, ואנחנו מודים לבני הדודים שחילצו את בני המשפחה שנותרו. אם הממשלה לא תילחם בטרור ותתן תחושה של ביטחון. אנשים חלשים ופוחדים עלולים להפוך לשורש פורה ראש ולענה ולעשות מעשים נוראיים. לא לכולם יש את הכוחות של קהילת עצתניאל. אנא בטובך הדגש באוזני הממשלה את הצורך העצום הזה להחזיר את הביטחון לאזרחים לנשים ולילדים שעליהם הם מופקדים".

הקהל בלוויה. צילום: פלאש 90

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הרב רא"ם הכהן, רב הישוב עתניאל, ספד לנרצח ואמר: "יש לנו נציגים רבים במתיבתא דרקיעא, אני מדמיין מפגש שלך שאתה נפגש במתיבתא דרקיעא, עם הרב עמי, עם אליהו, עם ארבעת הקדושים שנרצחו בליל שבת. אתם שמחים ואנחנו כאן בארץ בוכים.

הסיטרא אחרא רוצה לסדוק את הישיבה שלנו. בעזרת ה' אמונתנו לא תיפגע. אני זועק לריבונו של עולם שיאמר למלאך המשחית הרף. אנחנו בעזרת ה' נמשיך ליישב את ארץ ישראל ולקדש את שם ה' בעולם, יתגדל ויתקדש שמו של הקדוש ברוך הוא מסוף העולם ועד סופו.

אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל, האדמה רועדת, אי אפשר להמשיך ככה. אי עשייה אצל הזקנים אצל המנהיגים, כמוה כשפיכות דמים, השבת אחרי שילדה נשחטת במיטתה וזוג הורים נפגעים, האבא נרצח, האישה פצועה קשה, היה צריך לחלל שבת ולפעול. נברך אותך ואת ממשלתך בברכת כהן באהבה שתמצאו דרכים לכלות את הרשעה על מנת להביא שלום בעולם".

בתו, אורית, ספדה לו: "כמה טוב עשית בעולם. כמה תרמת, כמה נתת לאחרים. כמה נתת לנו. כל דבר שרק רצינו נתת לנו. קיבלת אותנו כמו שאנחנו ותמיד אהבת אותנו. גם כשעשינו משהו לא בסדר היית איתנו ולא עזבת לרגע. אתה האבא הכי טוב בעולם. תבקש מאבא שבשמיים שירחם עלינו. אבא אני אוהבת אותך. אתה ואימא ההורים הכי מדהימים שיכולתי לבקש.

בתמונה: הרב מיכאל הי"ד שוקד על תלמודו. צילום: איציק כהן
WhatsApp-Image-20160701 (1)

תראה אותנו, אנחנו כל כך שבורים וכל כך חזקים. זה החינוך שלך. תודה שכעסת עלי כשעשיתי דברים לא נכונים ולא טובים, תודה שנשארת לצידי בכל הרגעים. תראה איזה אנשים חזקים גידלת, איזה כוחות יש לכל אחד. תראה. אבא, תודה לך על כל שניה, תודה שעזרת לי להיות מי שאני, שנתת לי כוחות. אבא, בבקשה תתפלל על אמא שהיא תקום ותבריא כי אנחנו צריכים אותה. כולנו צריכים אותך. אתה צדיק אבא. אנחנו נמשיך אותך אבא, עם כל החינוך המדהים שנתת לנו".

הבן יהושע אמר בדבריו: "אבא שלי, העוצמה שברכות, מבט אחד חודר, כשאותם עיניים עוטפות ואתה יודע שעל כל צרה נתגבר. ככל שהשנים עוברות הדברים מתבהרים. למדת בעצמך ולימדת אותנו את קבלת האחר. אבא איש קבלה, הכלה, מחשבה, איזו מחשבה. עיניך המדהימות והמכילות. מה אומר וטמה אספר קצרה היריעה את שבחיך אפילו לקצר. טבעתי אבא במצולות חסרונך יבש ליבי צמא לאהבתך, נחלי כל הארץ, אותם אתה כל כך אוהב אולי ימלאו את ליבי הכואב".

הבן נתנאל הוסיף: "בנית עולם תורה, מסרת את נפשך בשביל ללמוד תורה. גם כשעברת ימים ולילות לא ויתרת על לימוד התורה. בשבת האחרונה היית אצלנו פעם ראשונה, זכינו שתהיו אצלינו שבת שלמה, ביחד עם אמא. אנחנו חזקים אבא. היית אבא של עם ישראל, של כולם. אני כבר מתגעגע. אני כבר מתגעגע. יהי זכרך ברוך".

עוד בנושא:

אלפים מלווים למנוחות את מיכאל מרק הי"ד: "הלימוד היה כל הוויתו"

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, נשא הספד ארוך בו פרט את עבודת השם של הנרצח הי"ד: "כל דקה פנויה ראיתי אותך עם ספר ביד שקוע ושאלתי אותך איך אתה מצליח. וענית לי כשאני מול ספר אני לא יכול להירדם. היית הראשון לכל דבר. הראשון להתחתן בגיל 18, הראשון להיות סבא בגיל 38, הראשון שמסיים ש"ס. לצערי, הראשון שאני צריך להספיד אותו. למדת ימים שלמים ברציפות, ללא הפסקה. שעות אפשר לספר על התרומות שלך לעניים, על חברויות רבות. הכל בצניעות ובשתיקה, ללא פרסום וללא פרסים. לימודך, עחלייתך, העבודה הפנימית שעברת העלו אותה מעלה מעלה מעלה עד יום שישנ לסדר 'והיה האיש אשר יבחר ה' הוא הקדוש. כמידי שישי טבלת בשעת צהריים ויצאת לקבל פני שכינה בירושלים מקדש מלך עיר מלוכה, אנחנו עוד כמה דקות נשלים את זה בשבילך. אבל לירושלים של מעלה הגעת, הרוג מלכות. אחי ורעי, קרבן פרטי אתה לחוי, שאין אדם נפטר אלא לאישה, קרבן פרטי לילדים, קרבן פרטי לכל המשפחה והחברים שבאו ללוות אותך, אבל גם קרבן ציבור. הקרבן ה-11 של עתניאל. מכאן אני פונה לממשלת ישראל, די, מאסנו בקרבנות, מאסנו בדיבורים שמעודדים טרור. הגיע הזמן לעשות אחרת. אי אפשר לנצח טרור רק באמצעים ביטחוניים. ברור לי שחיילי צה"ל יתפסו את המחבל וגם ביתו יהרס. הגיע הזמן להגלות ולגרש את כל תומכי הטרור. לא רק למשפחות אלא בעיקר לאלו שתומכים, ולהשאיר כאן את אלו שמקבלים אותנו. מה שמניע את ביצת הטרור החברונית שמשווקת טרור לכל מקום, זו התקווה למדינה פלסטינית, את התקווה הזו צריך לייבש ולגדוע בהגדלת ישובים, בהחלת הריבונות היהודית ביו"ש. ביטחון והתיישבות הולכים ביחד. אפשר לחיות עם הפלסטינים גם בלי מדינה ועשינו זאת עד הסכמי אוסלו האהובים. נמשיך לחבק ולחזק את המשפחה היקרה לך מכל, נמשיך לחבק את הישוב עתניאל, נמשיך למלא את החלל הפנוי".

הרב אבישי דוד, ראש ישיבת תורת שרגא אותה ניהל הרב מיכי מרק הי"ד בשנים האחרונות, ספד לו: "במשך השנים הוא למד להכיר את הצוות של הישיבה, הכיר כל ר"מ והעריך כל אחד. הוא הפך להיות העוגן של הישיבה. כולם אהבנו אותו, ידע לחתוך ולהכריע כשהיה צריך בתקיפות, אבל באיזון של דין ורחמים. טיפל באנשים בעדינות ובאכפתיות, אבל ידע גם את צד הדין. מיכי לא זכה להגיע לגיל חמישים אבל היה בעל עצה שאין גדול ממנו. היה תוסס שמח כל הזמן, ראה אתגרים לפניו וחשב שאפשר תמיד לטפס על גבעות. אנשים שתרמו לישיבה התפעלו ממנו, מאהבת ארץ ישראל ומשמחת החיים ששידר. חבר לדאגה, חבר לדעה. הוא היה קם בהשכמת הבוקר ללמוד תורה. היה קשור לתורת הסוד. הוא היה העניו הכי גדול, נחבא אל הכלים, לא רצה גינוני כבוד בשום פנים ואופן, ידע לכבד אחרים אבל ברח מהכבוד כמו מאש. הוא אהב את ראשי הישיבה בעתניאל אהבת נפש ודיבר עליהם כל הזמן. היה קשור לישיבה בעתניאל בעבותות אהבה".

עוד בנושא:

מבית לבית, בנשקים שלופים • צפו בכוחות צה"ל פועלים באזור חברון

צירוף מקרים אכזרי או אינתיפאדה חדשה? הדילמה של מערכת הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כואב כואב מאוד זה לא נבלע.

למה שלושת הסירטונים מהפעילות של הצבא בלילה לא נפתחים לי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture