סערת הקורנפלקס והסלמנולה: ליצמן שוקל לשלול הרשיון מיוניליוור

שר הבריאות הודיע כי ישקול לשלול את הרישיון של יוניליוור המייצרת את תלמה - "החברה כשלה ושיקרה לנו ולציבור" • החברה התנצלה אך הצרכנים מחרימים את הקורנפלקס

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעקבות התנהלות חברת יוניליוור אשר ניסתה להסתיר מהציבור כי במוצר הקורנפלקס התגלה הסלמנולה, הודיע היום שר הבריאות יעקב ליצמן, "יוניליוור כשלה בהתנהלות, שיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנו רואים זאת בחומרה. אנו שוקלים להסיר את הרשיון בקו הייצור, לא נוכל לסמוך עליהם. צוותי המשרד חוקרים את המקרה החמור שכרוך בפגיעה בבריאות הציבור".

במקביל לדברי ליצמן, פרסם משרד הבריאות הודעה רשמית בנוגע לפרשה. לפי ההודעה, "אתמול בערב דיווחה יוניליוור למשרד הבריאות שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק. אנו במשרד הבריאות רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות".

בעקבות זאת, אמרו במשרד הבריאות, "צוות מקצועי בכיר בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור ואינג' אלי גורדון, מנהל שירות המזון, ייצא ביום ראשון למפעל לבצע ביקורת מקיפה. מטרת הביקורת היא לבחון את התנהלות המפעל. במקביל אנו שוקלים לנקוט כלים משפטיים שעומדים לרשות המשרד, לרבות ביטול היתר GMP לחברה".

ליצמן (1)

במשרד הבריאות הודיעו כי ייפתח תחקיר לבדיקת הסיבות לזליגת המוצרים שלא היו אמורים לצאת לשוק, באמצעות ביקורת נוספת של אנשי שירות המזון במפעל. ממצאי התחקיר יופצו לציבור, כולל המלצות לתיקון למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. בנוסף יילקחו דגימות מעבדה מהמוצרים שנמצאים בהסגר והם חשודים כמזוהמים, יינטלו דגימות נוספות מרצפת הייצור וכן דגימות מעבדה מדרכי השיווק.

בהודעה נאמר כי "יודגש שאין כעת עלייה בתחלואה בסלמונלה, אולם אנו ממשיכים במעקב אחר תחלואה בסלמונלה ואחר בידודים של סלמונלה אלטונה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות. עוד יודגש כי זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים ועלול לגרום לשלשולים או חום. אם מופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל. משרד הבריאות ימשיך ויעדכן את הציבור באופן שוטף בכל התפתחות".

מנכ"לית יוניליוור ענת גבריאל פרסמה מוקדם יותר הודעה שבה התייחסה לפרשה. "אני מתנצלת מעומק לבי על האירועים האחרונים", כתבה גבריאל. "תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה.

"אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק", הוסיפה המנכ"לית. "אתמול התקבל דיווח מצרכנית שממנו התברר לנו כי מוצרים פגומים יצאו משטח ההסגר ואנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת. אנו פועלים לאיסוף המוצרים שהופצו ונוקטים את כל האמצעים על מנת להסיר מהמדפים את המוצרים הפגומים. אנו נפיק את הלקחים הנדרשים ונרענן את כל הנהלים בהתאם לתוצאות הבדיקה".

W316399

למרות ההתנצלות, צרכנים רבים זועמים על התנהלות החברה ומביעים חשש כי ייתכן ומוצרים נוספים של חברת תלמה מזוהמים ועם חיידקים אך החברה לא חושפת את האמת. רבים מהצרכנים העדיפו שלא לקנות את מוצרי החברה למרות ההוזלה במחירי הקורנפלקס בחלק מהרשתות – כולל בחנויות בחוצות הערים החרדיות. יצויין כי מספר אנשים כבר דיווחו כי הם או ילדיהם סבלו מכאיבי בטן ותופעות לוואי נוספות כתוצאה מצריכת הקורנפלקס הנגוע.

מאיגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית נמסר בהתייחסות לפרשה כי "כולנו הצטערנו לשמוע הלילה שהחשש התממש וכן שווקו לציבור סדרות דגנים בהם נמצא זיהום בסלמונלה. משבר מהווה גם הזדמנות וחקירה יסודית ושקופה של כל ההיבטים במקרים מסוג זה היא חיונית לצורך מניעת מקרים דומים בעתיד והגנה על בריאות הציבור. לכן התרענו לפני מספר ימים כי לא ניתן לשלול בוודאות כי מוצר מזוהם שווק לציבור וכי יש לדווח על אירועים מסוג זה בשלב מוקדם.

"השיקול המוביל בשגרה ובוודאי בחירום, חייב להיות בריאות הציבור, ולא שיקולים אחרים. האירוע המתגלגל ממחיש את הצורך בשקיפות מלאה מצד יצרני המזון במקביל להשקעת משאבים ובעדכון החקיקה בתחום הפיקוח על המזון לצורך הגנה על בריאות הציבור בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture