ניסיון אחרון למניעת השביתה מחר בבתי החולים ובמערכת הבריאות

מחר צפויה להתחיל השביתה במערכת הבריאות כאשר בתי החולים לדוגמה יפעלו במתכונת שבת ורק מקרים דחופים יטופלו • משרד האוצר טוען כי חלה פריצת דרך במו"מ, ההסתדרות הכחישה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במערכת הרפואה הציבורית מתכוננים לאפשרות שמחר יצאו העובדים לשביתה מתוכננת, אך בינתיים הודיע משרד האוצר במכתב שהפיץ כי חלה פריצת דרך במשא ומתן. עם זאת, ההסתדרות הרפואית הכחישה את הטענה ומסרה כי אין כל פריצת דרך.

הרופאים מוחים על מחסור בתקציבים לקיצור תורים ועל הפרק בחוק ההסדרים שמונע מרופאים בבתי חולים ציבוריים לנתח במרפאות פרטיות. אם אכן תצא השביתה לפועל, היא תחול בבתי חולים כלליים וציבוריים, בבתי חולים גריאטריים ובבתי חולים פסיכיאטריים ושיקומיים.

בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג לרבות שירותים וטיפולי חירום הניתנים בימי שבת וחג, דוגמת טיפולי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. מתן טיפול IVF ייבחן באופן פרטני על-ידי ועדת חריגים, שתדון בכל מקרה לגופו.

בתוך כך, המרכז הרפואי הדסה הגיש בקשה לצו מניעה בבית הדין האזורי לעבודה נגד קיום השביתה. בית המשפט קיבל את הבקשה וב-23:00 יתקיים דיון בעניין. מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר כי "'הדסה החדשה' מרגישה שחייבים לעמוד לצד החולים ולשמור עליהם מכל משמר. אין לדעתנו שום עילה לשביתה המצדיקה פגיעה בחולים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן אמר אתמול במסיבת עיתונאים בבית הסתדרות הרופאים בתל אביב, כי סכסוך העבודה שהוכרז לא קשור בשכר. "יש לנו שתי דרישות", הצהיר הרופא ופירט: "לבטל את הפרק בחוק ההסדרים ולתת תקציבים לקיצור תורים באופן מידי".

ההסתדרות הרפואית יוצאת גם נגד ההצעה להטיל ענישה משמעתית על מנהלי בתי חולים שלא יעמדו ביעדי התקציב הקבועים להם וקנסות על בתי חולים שלא יעמדו באותם יעדים. בנוסף, מתנגדים הרופאים לפגיעה המתוכננת בתנאי ההעסקה והשכר של רופאים המועסקים בתאגידי הבריאות, ולעיכוב בקליטתם של הרופאים האלה כעובדי מדינה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית ציין כי השביתה לא תימשך גם ביום ראשון, בגלל תשעה באב. "המאבק שלנו הוא לא על שכר הרופאים, המאבק הוא על פיתוח מערכת הבריאות, קליטת רופאים חדשים, תקני רופאים, קיצור תורים ושיפור הרפואה", אמר. "חוק ההסדרים השנה ממשיך באותה מגמה של קיצוץ הבריאות לתושבים, אין שום בשורה ואין תוספת תקציבים, מערכת הבריאות בישראל נמצאת כל הזמן בדיאטת רעב. אנחנו צריכים משאבים מספיקים כדי לתת רפואה טובה".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בראיון תקשורתי כי הוא "לא מבין למה הם שובתים". "האוצר רצה לחוקק חוק שלפיו מנהל מחלקה לא יכול לעבוד אחרי בית החולים באופן פרטי. אנחנו התנגדנו – עובדה שבחוק ההסדרים אין אזכור לכך. אני בעד רפואה פרטית, אבל אני מכבד את החוק", אמר. "זה לא מופיע בחוק ההסדרים ואין עילה לשביתה. למה לא שבתו לפני שנה? אני לא יודע מה עומד מאחורי השביתה. יכול להיות שיזמו אותה כדי לעלות לכותרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture