סערת הסלמונלה בסלטי שמיר: בענף המזון חוששים כי עשרות אלפי ארוזות נגועות שווקו לחנויות - זאת לאור המרחק שעבר מין היווצרות התקלה לשלב שהיא התגלתה • "אפשר להניח שאנשים אכלו מהמוצרים האלה. מי שיפנה אלינו - יפוצה"

סערת הקורנפלקס טרם שכחה וכבר התרגשה על ענף המזון סערה חדשה: הימצאותם של חיידקי סלמונלה בסלטי חומוס וטחינה מבית 'שמיר'. גורמים בענף מעריכים כי עשרות אלפי אריזות נגועות שווקו לרשתות, זאת לאור הזמן שחלף מרגע היווצרות התקלה ועד מתי שהיא זוהתה.

בחברת שמיר מפנים את האש לעבר הספרק שלא דיווח על התקלה. אחד מבעלי החברה, יעקב גינצבורג, האשים הבוקר בראיון ל-ynet כי "הנסיך (החברה שמשווקת את מוצרי הגלם) הודיעה לסלטי שמיר על הזיהום אתמול, אחרי שכבר שווקו מוצרים לצרכנים ולמרות שחשדה בזיהום כבר ב-25 ביולי וגילתה אותו ב-28 ביולי". לדבריו, "משרד הבריאות הוא זה שיזם את הבדיקה במפעל של טחינה הנסיך וגילה את הסלמונלה אחרי תלונה שהגיעה למשרד".

בשל חשש לסלמונלה: סלטי שמיר מוסרים מהמדפים

גינצבורג הוסיף: "הספק התנהג באופן חמור ביותר. הוא ידע שיש לנו סלמונלה ולא הודיע לנו. זה מאוד חמור. כבר ב-25 ביולי היו חשדות לסלמונלה והוא פשוט לא הודיע לנו. אתמול בערב קיבלנו מהם את המכתב. אם היה מודיע לנו ב-25 ביולי, היו כמה יחידות בודדות ונגמר. הוא המשיך לספק לנו עד 4 באוגוסט. כלומר, במשך שבוע ו-10 ימים המשיך לספק לנו מוצרים. אנחנו בכותרות והאשמה היא לא בנו".

לשאלה מדו הם שלחו מכתב אתמול הוא משיב: "משרד הבריאות דרש מהם. משרד הבריאות ערך שם ביקורת וכך זה נודע. זה לא מיוזמתם. מייד הודענו לציבור – לא נפלנו בבור של יוניליוור שהסתירה אינפורמציה. גם מוצרים שאנחנו יודעים שהם בסדר הכללנו בריקול. הלכנו לחומרה".

ואילו מנכ"ל סלטי שמיר הודה הבוקר כי "אפשר להניח שאנשים אכלו מהמוצרים האלה, הם נמצאים כבר עשרה ימים על המדף". הוא גם הבטיח כי "כל מי שיפנה אלינו ייקבל פיצוי".