תחת לחץ? לפיד יורה לכל הכיוונים

יאיר לפיד ערך חוג בית בשפיים שם ירה לכל הכיוונים • על הדיל של נתניהו את מופז: "זו בדיוק הסיבה שיש צורך בפוליטיקה אחרת" • על החרדים: יש לפטר את אטיאס • על ההתנחלויות: לעצור את הזרמת הכספים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

יאיר לפיד ערך הערב (ה') חוג בית בשפיים שם תקף את נתניהו וממשלתו. לפיד תקף ראשונה את 'חוק טל': "הם ייקחו את חוק טל, ויוסיפו לו איזה סעיף מגוחך של מכסות, ויטענו שהם עשו מהפכה", אמר לפיד, "כי נתניהו לא יריב עם מה שהוא מכנה 'השותפים הטבעיים' שלו. ואם אתם לא מאמינים לי, תשאלו את אלי ישי, כי הוא כבר התראיין אתמול ואמר שאין מה לדאוג".

"נתנו לו לעבור מראש על ההסכם הקואליציוני והבטיחו לו שלא ישנו את חוק טל בלי לתאם איתו. אז זה לא יקרה. כי מי ששם את אלי ישי להשגיח על גיוס לחרדים, לא מתכוון ברצינות".

קרא עוד:

[postim]

"יש רק בעיה אחת – זה לא הולך לקרות"

לפיד הוגיע כי במידה ו"הממשלה תשנה עד 31 ביולי את חוק טל ובמקומו תעביר חוק שאומר שכל צעיר בן 18, חרדי, חילוני או דתי, יילך לבקו"ם ויתגייס לשירות צבאי או אזרחי, אז צריך יהיה לברך את הממשלה, ואני אהיה הראשון שיברך אותה. ואם כמו שראש הממשלה התחייב עד 31 בדצמבר הם ישנו את שיטת המשטר, יעלו את אחוז החסימה, יקטינו את הממשלה ל-18 שרים, ויצמצמו את כוחן של המפלגות הסקטוריאליות, אז צריך יהיה לברך אותם. יש רק בעיה אחת – זה לא הולך לקרות".

"משחק הכיסאות"

לפיד הסביר שההבטחות של נתניהו ומופז לא יתקיימו מכיוון ש"אם הם היו רוצים לעשות את זה היה להם את כל הזמן שבעולם, היו להם את כל האצבעות בכנסת, הם לא נחתו כרגע במדינת ישראל. הם בשלטון כבר המון שנים. הם משחקים ביניהם את משחק הכסאות כבר המון שנים, והם לא עשו כלום. פתאום זה אכפת להם? פתאום זה אידיאולוגי? פתאום הם גילו שזה לא צודק שיש כאלה שמתגייסים וכאלה שלא מתגייסים? פתאום הם גילו שזה לא סביר שאין לנו ממשלה של 18 שרים ושיטת בחירות שלא מאפשרת סחטנות וסקטוריאליות? על מי הם עובדים?".

לשכת נתניהו: "הדיונים על חוק טל יחלו כבר בשבוע הבא"

בלשכת ראש הממשלה שמעו כנראה את דבריו של לפיד ומיהרו להוציא הודעה לפיה "ראש הממשלה שוחח כל ראשי הקואליציה וסוכם שהדיונים בנושא הבאת חלופה לחוק טל יחלו כבר בשבוע הבא, על מנת שבחודשיים וחצי הקרובים יאושר חוק חדש. החוק החדש יגדיל בהדרגתיות את השוויון בנטל, יכניס למעגל השירות יהודים וערבים, וזאת מבלי לשסות ציבור בציבור".

לפיד הצהיר, כפי שכבר הצהיר בעבר, כי מפלגתו – 'יש עתיד', היא מפלגת המרכז היחידה. "העבודה ומרצ משמאל, הליכוד, שבלעה את קדימה, מימין. אנחנו מפל המרכז היחידה" אמר לפיד.

"למה נתת לאטיאס לשנות את הרפורמה בדיור?"

לפיד המשיך בקו האנטי חרדי שבו הוא נקט מתחילת הקמפיין, תקף את הציבור החרדי ואת הנציגים בכנסת ובממשלה, ופנה לראש הממשלה: "אם אתה לא יודע מאיפה להביא את הכסף לדיור בר השגה לצעירים, תשאל את עצמך למה נתת לאריאל אטיאס, שר השיכון מש"ס, לשנות את רפורמת הדיור? כי ועדת טרכטנברג קבעה שהרכיב המרכזי ברפורמת הדיור, הקריטריון המרכזי, יהיה דבר שקרוי 'מיצוי כושר השתכרות', שזו עברית ממשלתית ל-לעבוד".

"אני אפטר אותך"

לדבריו, כעת יכול ראש הממשלה להגיד לאטיאס 'אתה לא פה בשביל לדאוג רק לקבוצה שלך. אתה לא פה בשביל לדאוג רק לציבור שלך או לסקטור שלך. אתה שר בממשלת ישראל, ואתה תנהג כמו שר בממשלת ישראל, ואתה תפעל לטובת כלל הציבור בישראל, אחרת אתה לא תוכל יותר להיות שר בממשלה שלי כי אני אפטר אותך'.

גם ההתנחלויות על הכוונת

גם נגד ההתנחלויות יצא לפיד, כשאמר כי השקעה בהם היא בזבוז כסף: "איך זה שמדינת ישראל הוציאה עשרות מיליארדי שקלים על בניית התנחלויות שגם לפי התיזה המדינית של הימין לא יכללו בגושי ההתיישבות בשום הסכם עתידי".

לפיד הוסיף ופנה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה איך אתה מסביר את זה ששר התחבורה שלך, ישראל כץ, הוציא השנה יותר ממיליון שקל רק על שרטוטים של תוכניות לרכבת ביהודה ושומרון שהוא יודע ואתה יודע שלא תיבנה לעולם? הגיע הזמן שתגיד לשרים שלך, אני לא מוכן שאתם תבזבזו כספי ציבור בשביל להתחנף לפייגלינים במרכז הליכוד לקראת הפריימריז. כי זו שחיתות, ושר בממשלה שלי לא יכול להתנהג ככה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד הדיוט אחד שרק שונא את האחר ממנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture