"התנכרות ראש העיר ירושלים עיכבה את זכויות הילדים הבסיסיות"

את הדברים אמר ח"כ אורי מקלב בסיור שנערך הבוקר בבית הספר "היובל" בבית וגן שנפתח עבור בני הקהילה בקרית יובל • "מתבקש לתת מענה הולם לתושבי השכונה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בסיור שנערך הבוקר בבית הספר "היובל" בבית וגן שנפתח עבור בני הקהילה בקרית יובל, השתתפו ח"כ אורי מקלב, סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר וחבר הנהלת העיר ישראל קלרמן.

את הסיור פתח ח"כ מקלב: "אנו חשים קורת רוח בפתיחת בית הספר החדש שהוקם, זהו תהליך חשוב ומתבקש לתת מענה הולם לתושבי שכונת קרית יובל אשר לפני מס' שנים א מעטות הגיעו להתיישב בשכונה וסבלו ממצוקות קשות תוך התנכרות של ראש העיר ויועציו, בלא להכיר בצרכים הבסיסיים של תושבי השכונה, מדיניות זו שללה מהם כל זכות מתוך מדיניות של התעלמות והתאכזרות על חשבונם של ילדים רכים, באשר כל בקשתם היא ללמוד במוסד מסודר ומתאים, מגמה זו יצרה עוול עבור אלו אשר נצרכו להיטלטל כל יום לשכונות מרוחקות על מנת להגיע למקום לימודים המתבקש.

בהמשך נאומו ציין ח"כ מקלב כי "חשוב לציין שפתיחת המוסד היום נעשתה מתוך פעילות ולחץ משמעותי של הנציגות של דגל התורה בעירייה ונציגי התנועה בכנסת שלא הניחו לנושא לאורך כל הדרך ולא היו מוכנים לקבל מצב כזה בלא שיתנן מענה הולם לתושבי השכונה, כפי שאנו רואים כעת שתוך שיתוף פעולה מלא בין נציגי העירייה, החינוך העצמאי והורי התלמידות מביאים תוצאות חיוביות, וכך נעשה גם בעתיד למען תושבי השכונה וצרכיהם הבסיסיים.

את נאומו סיים מקלב בברכות להנהלת בית הספר, "אין ספק שההתרשמות שלנו מהיום הראשון של הלימודים המוכיח שמדובר במוסד חינוכי מן המעלה הראשונה, המשקף את הרמה הגבוהה של ההנהלה והצוות אשר משפיעים את מיטב מרצם לחינוך התלמידות".

מיד לאחר מכן נשא נאום סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס בפני הנהלת בית הספר והתלמידות: "זהו יום חגיגי לקהילה התורנית של קרית יובל אבן דרך בהתפתחות של הקהילה האיכותית לצד תלמודי התורה הפועלים במקום . עכשיו על דגל התורה מוטלת החובה לעשות הכל להתפתחות הקהילה בכלל ולבניית בית ספר חשוב זה, בתוככי בקרית יובל בפרט".

יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר אמר בנאומו כי "בית ספר זה קם בעקבות המאבק הממושך שניהלו נציגי דגל התורה בעירייה למען משפחות האברכים בקרית יובל. לא יתכן שמאות בנות קריית יובל לא יהיה להם בית ספר משל עצמם ויאלצו להצטופף יחד עם כ-2,000 תלמידות בבית ספר אחר. הוא הצהיר כי המאבק למען בית ספר בתוך קריית יובל לא תם וכי כאן בבית וגן זהו אך ורק מקום זמני כשהיעד הסופי הוא בית ספר לילדי קרית יובל בקריית יובל כפי שמתחייב גם בהסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה מול ניר ברקת. גם סגן רה"ע יצחק פינדרוס הודיע כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר בית הספר יעבור למקומו בתוך שכונת קריית יובל".

את הסיור חתם בנאומו חבר הנהלת העיר ישראל קלרמן: "ראשית אני רוצה לשבח את האברכים הורי התלמידות אשר נלחמו ולא הרפו עד שיושג ענין בית הספר, כמו״כ חשוב לציין שלמרות ההצלחה במציאת פתרון של קורת גג לבית הספר, איננו מרפים ונמשיך להיאבק למען התלמידות תושבות קרית יובל שיקבלו את כל התנאים והשירותים להם הם זכאים לפי החוק בתוך שכונת מגוריהם".

IMG-20160904-WA0084

IMG-20160904-WA0087 (1)

IMG-20160904-WA0085 (1)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture