משטרת ישראל החלה להשתמש במצלמות שהוצבו ברמזורים כדי לאכוף גם עבירות מהירות. 52,009 כלי רכב חלפו בצמתים במהירות מופרזת ורק אחוז מכלל הנהגים קיבלו דו"ח. האם מהירות היא הגורם לתאונות חמורות?

מצלמות האכיפה האלקטרונית האוטומטית אשר הוצבו עד כה בצמתים כמצלמות אוכפות רמזור בלבד, החלו בחודש אפריל לאכוף גם עבירות מהירות.

אגף התנועה של משטרת ישראל מדווח כי בשבוע שבין סוף חודש אפריל לתחילת חודש מאי, עברו במצלמות הרמזור 52,009 כלי רכב מעל המהירות המותרת. המדידה החלה במהירות של 91 קמ"ש ומעלה. אחוז אחד מתוך כלל המצולמים, כ-500 נהגים בלבד, קיבלו דו"ח תעבורה בשל נהיגה במהירות מופרזת.

עוד באתר:

[postim]

באגף התנועה מבקשים להזכיר, כי מהירות הנסיעה המותרת על פי חוק בתוך הצומת הינה כמהירות הנסיעה המותרת באותו מקטע כביש.

כמו כן נמסר, כי הותקנו שתי מצלמות חדשות בכבישי ישראל. אחת בצומת נווה ימין (אוכפת רמזור ומהירות), ואחרת בכביש 4  (אוכפת מהירות) באחד המקטעים שכבר הובאו לידיעת הציבור כפעילים.

האם מהירות מופרזת היא הגורם לתאונות דרכים חמורות?

בשנת 2011 אירעו 1,685 תאונות דרכים חמורות (קטלני +קשה). המשטרה מפרסמת דו"ח, לפיו 6% בלבד מהתאונות עם נפגעים ו-13% בלבד מהתאונות החמורות, נגרמות בגלל מהירות מופרזת.

לעומת זאת, 27% מהתאונות החמורות נגרמות כתוצאה מסטייה מהנתיב, ו-26% מהתאונות נגרמות כתוצאה מ"סיבות אחרות של הנהג".

מעניין מאוד כיצד פועלת המשטרה כדי למגר את התופעה של "סיבות אחרות של הנהג" ומדוע מקטלגים מגוון בעיות קריטיות לכדי קטגוריה אנמית כל כך, ומה בדיוק מסתירים מהנהג הישראלי.

תמונות מצלמות רמזור תמונות מצלמות רמזור (1) תמונות מצלמות רמזור (2)