הרפורמים מפעילים לחץ: קוראים ליהודי העולם להציף את נתניהו בפניות

לקראת החגים מנהיגי הארגונים הרפורמיים והקונסרבטיביים מעלים הילוך במאבק לרחבה שיווינית בכותל • "במצב שבו לא יאושר המתווה יהיה קשה להמשיך לקרוא לישראל מדינת העם היהודי", כתבו לראש הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראשי התנועות הקונסרבטיבית והרפורמית בארץ ובארצות הברית בשיתוף מנהיגי ארגונים יהודיים נוספים שיגרו היום מכתב הקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבכירים אחרים עצמה ליישם באופן מידי את מתווה הכותל שאושר בממשלה בינואר האחרון.

בהודעה משותפת של כלל הארגונים היהודיים-רפורמיים ברחבי העולם השבוע, נקראו יותר ממיליון החברים לסייע במאבק להקמת רחבה שיוויונית בכותל המערבי. "הימים הנוראים מעבר לפינה, ואנו משיקים קמפיין שטח עולמי של שליחת מיילים לראש הממשלה נתניהו, הנשיא ריבלין, יו"ר הכנסת אדלשטיין ושר התפוצות בנט, בו אנחנו אומרים להם: הגיע הזמן".

במקביל, שיגרו הבוקר ראשי היהדות הקונסרבטיבית מכל רחבי העולם מכתב חריף לראש הממשלה, לנשיא, ליו"ר הכנסת ולשר התפוצות בעניין קריסת מתווה הפשרה בכותל. על המכתב חתומים הרבנים הבכירים של התנועה מצפון אמריקה, מאמריקה הלטינית, מאירופה ומישראל לצד ראשי כל הארגונים שהם לטענתם "הזרם היהודי השני בגודלו בעולם".

בין השאר כתבו: "במשך שלוש וחצי שנים שקדנו לצידכם, באמונה ובהתמדה, כדי למצוא פתרון למחלוקת ששיסעה את העם היהודי. ביקשנו להשיב לכותל את מעמדו כמקום שצריך ויכול לאחד את עם ישראל, לא אתר למריבות ומדנים בין יהודים. נשאנו ונתנו בכנות רבה, מתוך הכרה בחשיבות המעמד, והסכמנו לפשרות מרחיקות לכת בנושאים שהיו עקרוניים מאוד בעינינו. עשינו זאת על מנת להגשים את המטרה אותה סימן לכולנו ראש ממשלת ישראל כאשר יצאנו לדרך: 'כותל אחד לעם אחד'. מנהיגותכם נחוצה על מנת להבטיח שמדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, תהיה באמת ובתמים בית עבור כל היהודים", סיכמו.

"הגיעו מים עד נפש", תקף עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל. "ממשלת ישראל עיוורת לתהליכי עומק שמתרחשים בתפוצות, ומפספסת הזדמנות היסטורית שהייתה מאפשרת להשיב את הכותל ואת ירושלים למרכז הקונצנזוס היהודי. מדינה שקוראת לעצמה מדינת הלאום של העם היהודי לא יכולה להתכחש לעמה. הממשלה הלאומית ביותר, לכאורה, נוקטת בצעד פוסט-ציוני מובהק. לא ייתכן שאחרי שממשלת ישראל מצביעה ומאשרת הסכם שנחתם, מגיע גפני ומוכיח שרק על פיו יישק דבר".

ראש התנועה הרפורמית בישראל גלעד קריב אמר גם הוא כי "עוד לפני החלטת בית המשפט, תכננו שבאזור החגים חברי הקהילות ברחבי העולם יאותתו לדמויות הרלוונטיות בהנהגה הישראלית – שיש הנהגה ברורה ליישום מתווה הכותל. שיש אכזבה מחוק המקוואות, שהמנהיגות בישראל לא עמדה לטובת הנושא. הקמפיין נועד להזכיר שזו לא קבוצה קטנה של מנהיגות. הדבר מעסיק את כל הרבנים וחברי הקהילות. אנחנו משמשים קונטרה לחרדים. אין לנו חברי כנסת משלנו, אבל בעולם יש לנו כוח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שם רשעים ירקב, יעזור השיי"ת "וכל הרשעה כולה כעשן תכלה" וכל התנועה שלהם יתפורר כאבק… ותמלוך אתה הוא ה' אלוקינו מהרה על כל מעשיך וידע כל פעיל וכו וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture