'העליון' הכריע: אולמרט ירצה 8 חודשי מאסר נוספים

בכך דחה ביהמ"ש את הערעור שהגישו סנגוריו של אולמרט על הרשעתו בפרשת טלנסקי • ביהמ"ש נתן את החלטתו גם בערעורים שהוגשו בפרשות 'מרכז ההשקעות' ו'ראשונטורס'

ביהמ"ש העליון החליט לפני זמן קצר לדחות את הערעור שהגיש רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בגין הרשעתו בפרשת 'מעטפות הכסף' שנמסרו לידו ע"י מקורבו לשעבר מוריס טלנסקי בו והותיר את 8 חודשי המאסר שנגזרו עליו בענין על כנם.

בפרשת 'ראשונטורס' זוכה אולמרט ברוב של שלושה שופטים מול 2, השופט עמית שצידד בדחיית הערעור כתב בהכרעה, כי "הוכח מחומר הראיות שהמימון כפול של הנסיעות נעשה בידיעתו ובמודעותו של אולמרט, למצער ברמה של עצימת עיניים".

עם התווספות שמונת החודשים הנוספים שיושתו על אולמרט, הרי שהוא צפוי כעת לרצות עונש מאסר בפועל של 18 חודשים (לאחר ניכוי שליש), וישוחרר ככל הנראה רק באוגוסט 2017.

בערעור שהגיש ב'פרשת טלנקסי' (מעטפות הכסף), מבקש אולמרט מבית המשפט לבטל את 8 חודשי המאסר שנגזרו עליו, כמו כן מבקש אולמרט לערער על הקביעה כי עונש המאסר ירוצה במצטבר ולא בחופף למאסר של שנה וחצי שהוא מרצה כעת בגין הרשעתו בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד.

נציין כי בפרשות 'ראשונטורס' ו'מרכז ההשקעות' מדובר בערעור המדינה על קולת העונש שנגזר על אולמרט ולא בערעור שהגיש אולמרט עצמו.

בפרשת 'ראשונטורס', זוכה אולמרט ב'מחוזי' מהאישומים כי קיבל מגופים ציבוריים ומהמדינה מימון כפול ומשולש בסכום של כ-90 אלף דולר לנסיעותיו לחו"ל, אך המדינה ערערה על כך לעליון, וזה צפוי לתת את החלטתו גם בענין הזה.

נציין כי בפרשה זו טענה הפרקליטות, כי אולמרט פעל בשיטתיות בקבלת המימון הכפול, ואף השתמש בעודפים שנוצרו לצורך מימון נסיעותיהם הפרטיות של בני משפחתו וכן עבור לשדרוגים למחלקה ראשונה.

בפרשת 'מרכז ההשקעות' בו הורשע אולמרט בהפרת אמונים, ערערה המדינה גם כן על קולת העונש, וטענה כי מדובר בעונש מקל באופן לא סביר. ביהמ"ש גזר על אולמרט מאסר על-תנאי וקנס בסך 75 אלף שקל.

שופטי העליון שדנו בערעורי פרשות אולמרט הם סלים ג'ובראן, עוזי פוגלמן, ניל הנדל, צבי זילברטל ויצחק עמית. השניים האחרונים החליפו בהרכב את נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס, שפרש לגמלאות, ואת השופט יורם דנציגר, שפינה את מקומו בשל קרבתו לעו"ד אייל רוזובסקי, אחד מבאי-כוחו של אולמרט.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו