פאניקה לפני הלוויה: נעצרו יהודים מחשש לפגיעה במשתתפים

מפכ"ל המשטרה חשף בתדרוך לכתבים כי כחלק מההערכות, נעצרו מספר חשודים, בהם גם יהודים, מחשש כי ינסו לפגוע בסדרי ההלוויה ומשתתפים הרבים - בהם מנהיגים מהעולם כולו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הכוננות לקראת מסע הלוויתו ההמונית של נשיא המדינה וראש הממשלה מר שמעון פרס – לשיא. בתדרוך לכתבים מההיערכות למסע ההלווייה של שמעון פרס, חשף הערב המפכ"ל רוני אלשיך כי נעצרו מספר חשודים לקראת הטקס – על מנת שלא יפריעו לטקס או ינסו לפגוע במשתתפים, בהם נשיאים ומלכים וראשי ממשלות מעשרות מדינות בעולם.

שלושה אנשי ימין יהודים נעצרו, כמו גם ערבי-ישראלי אחד שהשמיע התבטאויות קיצוניות ברשת החברתית. "לצורך הגנה על מה שמתרחש ב-24 השעות האחרונות וביממה הקרובה, אנחנו בחנו את כל הגורמים שעלולים לאיים על התהליך מכל סוג של איום", אמר.

"זה יכול להיות גם איום וגם פרובוקציה, אבל גם עשינו מעצרי מנע שספציפית קשורים לאירוע הנוכחי שבו אנחנו מטפלים". המפכ"ל אישר כי בין העצורים ישנם גם יהודים: "זה לא מספרים גדולים. אנחנו מדברים כרגע על מעט מאוד גורמים שאנחנו מזהים אותם כמאיימים ו/או כיכולים לעשות פרובוקציה".

על פי דיווח בחדשות 2, החשש הכבד מתמקד בשלב זה בניסיונות לפרובוקציה מצד גורמי ימין קיצוני: עד כה נעצרו שלושה פעילים יהודים ברחבי הארץ, מחוץ לירושלים, לגביהם נאסף מידע שהם מתכוונים לפגוע בטקס או במשתתפים. במקביל בכוחות הביטחון נאספו שמות נוספים, ואנשים אלו הוצבו תחת מעקב.

במקביל ממשיך הקהל להגיע לרחבת הכנסת על מנת לחלוף על פני ארונו של פרס. בהתייעצות עם השרה מירי רגב ומשפחת פרס הוחלט לאפשר מעבר קהל על פני הארון עד לשעה 23:00 ולאור הגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ לכנסת גם בשעות אלה.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים גם במזרח העיר לקראת תפילות יום השישי, על מנת למנוע עימותים באווירה הנפיצה בזמן ביקור הבכירים. המשטרה וכוחות הביטחון החלו כבר היום במבצע לאבטחת המשתתפים ומנהיגי העולם שיגיעו להלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. בניגוד לתכנית המקורית כביש 1 ייסגר מחר לתנועה לשני הכיוונים בשעות הבוקר והצהריים. הסיבה: מאילוצים ביטחוניים הנשיא אובמה לא יטוס במסוק אלא ייסע בשיירה מאובטחת את הדרך לירושלים.

השם שניתן למבצע הוא "כעת מחר", על שם ספרו של פרס, ובמהלכו יאבטחו כ-7000 שוטרים את המשתתפים והקהל. במהלך המבצע כביש 1 ייסגר מחר לתנועה לשני הכיוונים בין השעות 07:30-09:00 בבוקר. בנוסף הכביש ייחסם גם בשעות 12:30-14:00 בצהריים. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים שלא להגיע כלל לכביש 1 בשעות המצויינות.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות חסימתו של כביש 1 צפויים עומסים כבדים בצירים המשניים המובילים לירושלים: כביש 6, 431, 38- 443. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים לנסות ולהימנע מלנסוע בצירים אלו במהלך היום ומחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture