לא רק במרן זצוק"ל פגעו היום, כי אם בתורת ישראל כולה • דעה

דברי הבלע שפורסמו היום בעיתון לאנשים 'חושבים' כי עולמו של הרב עובדיה היה צר כעולם נמלה עפ"ל, בא לפגוע בחשיבות לימוד התורה ולא רק בדמותו של מרן זצוק"ל • ומדוע לתת במה לדבריו הנלוזים?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים

"עיתון ׳הארץ׳ תתביישו. דברי הבלע הבוקר נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הם בושה וחרפה. תרומתו של מרן לישראל ולעולם היהודי למשך דורות – עצומה". כך כתב היום יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי בתגובה לטור שפורסם היום בעיתון המגדיר עצמו כמיועד ל"אנשים חושבים".

במה דברים אמורים? כותב טורי ביקורת טלוויזיה, פרובוקטור ידוע בשם רוגל אלפר, זעם, כדרכו לכתוב נגד כל גילוי של יהדות בערוצים השונים, על כתבה ששודרה בערוץ 20 ועסקה בדמותו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. להלן הכותרת כפי שניתנה באתר העיתון: "גאון? עולמו של הרב עובדיה היה צר כעולם נמלה".

ומדוע היה עולמו צר, על פי אלפר? "את שכלו היחיד בדורו הקדיש לעיסוק בלעדי בסוגיות הלכתיות. בתקופת חיי הרב עובדיה נפתחו בפני האדם אינספור עולמות תוכן מרתקים, מורכבים ומסובכים עד אין קץ – אך צר היה עולמו כעולם נמלה. הוא נצמד אך ורק לחקר ההלכה היהודית והתנשא על החילוניות. נמלה אינה חיה חכמה. הוא היה גאון בתחום שצריך להיות נמלה כדי להתמסר אליו. עושה רושם כי מוחו היה מכשיר חשיבה משוכלל למדי, דגם נדיר, שדי התבזבז. הפסד שלו, ושל החברה הישראלית והמין האנושי. שערו בנפשכם איזו תרומה יכול היה להרים למדינה אילו הרחיב את אופקיו".

רוגל אלפר אינו מכוון את דברי הבלע שלו נגד מרן זצוק"ל. הבעיה שלו עמוקה יותר. הוא אינו מסוגל להבין כיצד ייתכן שבישראל, שנת תשע"ז (2016 למניינם), עשות אלפי יהודים עדיין משקיעים את כל הונם ומרצם על מנת להבין עוד איזו הלכה שבעיניו היא פרימיטיבית, רק בשל העובדה שזה נכתב לפני מאות ואלפי שנים על ידי חכמי ישראל ולא על ידי רוגל אלפר.

יפה אמר השר דרעי בראיון לגלצ. "המאמר הזה נובע כולו משנאה עצמית. לא משנאה שלנו הוא לא שונא אותי הוא לא שונא את הרב עובדיה הוא שונא את עצמו שהוא יהודי, הוא מקלל את היום שהוא נולד יהודי. הוא לא מוכן להבין שיהדות זה תורת ישראל".

כל כוונתו אינה אלא לבוז לתורת ישראל. שישה ישראלים זכו במהלך השנים בפרס נובל היוקרתי בשל מחקריהם בתחום הכימיה. מעולם לא נתקלתי, וככל הנראה גם אין, מאמר המשמיץ אותם על כך שבזבזו את חייהם כמו נמלה צרת אופקים בכימיה ולא התעסקו במקביל גם בחינוך, כלכלה, מתמטיקה, או אולי, גם בהבנת ספרי תורת ישראל – סוד קיומנו אשר זיכה אותנו בתואר העם החכם ובאחוז ניכר מתוך פרסי נובל, הרבה מעבר לחלק היחסי שלנו באוכלוסיה.

לתוכנית ששודרה בערוץ 20 קראו "הולכים לפני המחנה". שימו לב לטינוף השנאה בסיום מאמרו של אלפר. "האיש היה קדם־מודרני; חי את כל חייו במערה עתיקה, ושם הפליא נרו להאיר. את הקלריקליזם הבזוי שלו זרקו מכל המדרגות בצרפת עוד ב–1789. הוא הרי קרוב יותר לחומייניזם מאשר לדמוקרטיה. "הולכים לפני המחנה"? הרב עובדיה השתרך בכוחנות הרחק מאחור והוביל ציבור עצום אחורה בזמן".

מדוע להעניק במה לדבריו הבזויים? שמעתי היום ביקורת על התנהלותו של השר אריה דרעי בפרשה זו. אלפר ידוע כפרובוקטור אכול שנאה עצמית, מדוע היה על דרעי לפרסם את העובדה שמאמר כזה התפרסם בכלל? אך מדובר בביקורת שגוייה. ראשית, חובה עלינו למחות על ביזוי תלמידי חכמים ועל ביזוי תורתנו הקדושה. המחאה אינה נגד הכותב אלא נגד העיתון שנתן לו במה וכפי שאמר דרעי עצמו היום בראיון תקשורתי בנושא.

לא ייתכן שעיתון מסוים בישראל יבחר להשמיץ שוב ושוב את תורת ישראל. הגיע הזמן להגיב. לפחות בקיום חובת מחאה.

גם יוצר ובמאי הסדרה, יוסי אשדות, הגיב באומרו: "נניח שהם קבוצה קטנה באוכלוסיה והוא במרכז העשייה והכתיבה בארץ – וזה רחוק ממנו. הפרק התייחס לפרשת העגונות אחרי מלחמת יום הכיפורים במהלכה כ-600 עגונות קבלו את חירותן להינשא בשנית, הודות לפסיקותיו של הרב. פסיקתו של הרב בעניין חלקי ארץ ישראל בדרך להסכמי אוסלו, האם גם זה לא נחשב? הרי בלי הפסיקות הללו ההסכמים לא היו נחתמים".

אך כאמור, לא לדיון על תרומתו של מרן זצוק"ל לאנושות כולה באנו לדון, כי אם למחות על דברי הבלע שנכתבו היום.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקרוב מר אלפר וכל מי שקשור לפרסום הדברים המשמיצים הללו ירגישו יפה מאוד מה זה דברי חכמים שמתקיימים עליהם "אין תרופה למכתם"
אני מגנה את דברי השנאה הזו וברור שרגלי אבותיו לא היו במעמד הר סיני
תתכוננו……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture