מפלגת ש"ס הבינה כי עליה לגרור רגליים מוועדת פלסנר, כדי לא לתת לגיטימציה לדורשי רעתנו. חיים אמסלם הח"כ המורחק - חושב אחרת

שלב חדש במלחמתו של חיים אמסלם (מי שכונה על ידי נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ע יוסף שליט"א "חסר אמונה", ו"כופר") נגד לומדי התורה ובראשם גדולי ישראל מרנן ורבנן שליט"א: בעקבות הודעת ש"ס על החרמת ועדת פלסנר לגיבוש חוק גיוס חדש, אמר אמסלם כי ש"ס הוכיחה שוב כי היא מפלגת לווין של קיצונים אשכנזים.

"ש"ס הוכיחה היום שוב, כי היא מפלגת לווין של הקיצונים האשכנזים", אמר אמסלם, "את כל כוחה הפוליטי המגיע ברובו מבוחרים ציונים, המשרתים ועובדים לפרנסתם, היא מנצלת כדי לשרת אידיאולוגיה קנאית ומתבדלת".

עוד הוסיף הח"כ המורחק: "אני קורא לראשי המפלגות המגבשות את החוק החדש, להקשיב לקולו של רוב הציבור החרדי הדומם, המבקש להשתלב בחברה ולשאת בנטל ולא לעסקנים ולנציגים החרדים הקיצוניים".

עוד באתר:

[postim]

אמסלם הקיצוני, הממורמר והמתוסכל, שרוב התקשורת החרדית – ואף זו הליברלית – הפסיקה להתייחס לדבריו ולתת במה לדעותיו הפסולות והמסוכנות, לא בוחל בשום דרך כדי להגיע לכותרות ולקבל עוד שלוש שניות זמן אוויר בתקשורת החילונית השמאלנית, שכל כך שונאת את החרדי האורתודוקסי וכה אוהבת את הח"כ הסורר חיים אמסלם.

"חיים אמסלם כופר בעיקר"

לאחר שמועצת חכמי התורה החליטה להרחיק את אמסלם משורות מפלגת ש"ס ודרשה ממנו להתפטר ולהחזיר את המנדט, יו"ר ש"ס אלי ישי התראיין לתקשורת ואמר כי "חבר הכנסת חיים אמסלם כופר בעיקר, ואדם כזה חייב בנידוי".

עוד הוסיף ישי במהלך הראיון: "אפילו אשתו לא תצביע לו אם יתמודד לבד, אף אחד לא הכיר את אמסלם לפני שש"ס בחרה בו".

שר הפנים התייחס גם לדרישתו של אמסלם שלא לגרש את ילדי העובדים הזרים ואמר: "אני לא ארד לרמה הנמוכה הזו. אמסלם מסלף את ההלכה והופך את הסודאנים ליהודים".

מועצת חכמי התורה של ש"ס קראה, כאמור, לחבר הכנסת אמסלם להשיב את המנדט שלו למפלגה. בהודעה שכתב מנהיגה הרוחני של המפלגה, מרן הגר"ע יוסף שליט"א, טען כי "אם לא יעשה זאת, הרי הוא גזלן. אנו קוראים למי שהתורה יקרה בעיניו להתרחק מהאיש הזה הרחק כמתחבא קשת ומדעותיו המוזרות והכפרניות".

כבר אז, אמסלם דיבר בעד לימודי הליבה, בעד היציאה לשוק העבודה, נגד היחס לגרים, על שתיקתה של המפלגה הספרדית בפרשת עמנואל, ונגד השר ישי.

"קולות בניגוד לדעת תורה"

באחד משיעוריו השבועיים של הגר"ע יוסף, הוא התייחס לדעותיו של אמסלם, מבלי להזכיר את שמו המפורש. "יש שמדברים על הישיבות, אומרים ישיבות זה בשביל תלמידי חכמים גדולים, שיהיו דיינים, שיהיו רבנים. מי שלא מתאים לכך צריך ללכת לעבוד. כך יש קולות כאלה בחוץ.

"זה לא קולות של תורה, זה קולות בניגוד לדעת התורה. ממש ניגוד לדעת התורה. אנחנו מאמינים בני מאמינים שהלומד תורה מקיים את העולם".

לדברי הרב עובדיה, "כל מי שלומד תורה עושה נחת רוח לקב"ה, אשרי מי שעמלו בתורה, עושה נחת רוח ליוצרו, לא על מנת שיהיה דיין, על מנת שיהיה רב, אלא על מנת שהוא לומד תורה. כל אלה בני הישיבות שמואסים בחיי העולם הזה, ועושים כל חשקם בתורה, למרות שיש להם משפחה גדולה, יושבים בצער, אוכלים לחם צר ומים לחץ, מוסרים את עצמם, מוסרים את החיים שלהם בשביל התורה. צריך לשבח אותם, צריך לפאר אותם. הם מעמידים את העולם, אשרינו שיש אנשים שכאלה. צריכים להתפאר בהם, לשמוח בהם, לא לדבר עליהם חס ושלום שהם לא עושים טוב".

איפה אנחנו, ואיפה אמסלם.