לפיד: החלטת אונסק"ו מעודדת הרג חפים מפשע

לדברי יו"ר יש עתיד, "המדינות שנמנעו צריכות הפעם להפסיק להתחמק מנקיטת עמדה. הם צריכות להתייצב לצד ההיסטוריה, האמת והעובדות, או שיהיה עליהן להודות שיש להן בעיה עם היהודים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, במאמר מיוחד שהתפרסם היום במספר עיתונים משפיעים באירופה על החלטת אונסק"ו למחוק את ההיסטוריה כפי שהיתה באמת.

במאמרו תוקף לפיד בחריפות את המדינות שנמנעו וקורא להן להודות באמת: "שהארגון יבוא להצביע על אישור ההחלטה, המדינות שנמנעו צריכות הפעם להפסיק להתחמק מנקיטת עמדה. הם צריכות להתייצב לצד ההיסטוריה, האמת והעובדות, או שיהיה עליהן להודות שיש להן בעיה עם היהודים. אם הן לא ינקטו עמדה אמיצה, זו תהיה תזכורת נוספת למה היהודים צריכים שתהיה להם מדינה חזקה ועצמאית משלהם."

"האם ספרד מוכנה על פי אותו עקרון להחזיר את אנדלוסיה למוסלמים שנתנו לה את שמה המקורי? אני יודע שזה נשמע כאילו אני מקצין את זה בכוונה למחוזות האבסורד, אבל למה זה אבסורד כשמדובר במדינות אירופה, וזה לא אבסורד כשמישהו מנסה לשלול מישראל לא רק את ההווה שלה, אלא גם את עברה?"

במאמרו תוקף לפיד את ההחלטה של אונסק"ו לשנות את ההיסטוריה: "הם אפילו לא טורחים להסביר את ההחלטה, רק קובעים באופן שרירותי שבית המקדש ורחבת הכותל הסמוכה אליו שייכים לפלשתינים, תוך שהם משתמשים רק בשמות הערביים של שני האתרים. זוהי מחיקה. אונסק"ו החליט למחוק את ההיסטוריה כפי שהיתה באמת מסיבות פוליטיות. בדרך הוא מחק גם את היושרה של עצמו, את ייעודו ואת שארית האמון והכבוד שעוד נותרו למישהו כלפיו."

לפיד מדגיש בפני הקוראים כי ההסבר האפשרי היחיד לאובססיביות של חלק מארגוני האו"ם כלפי ישראל הוא אנטישמיות: "מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל – דמוקרטיה מתוקנת המקפידה על הדין הבינלאומי ועל זכויות המיעוטים – יותר פעמים מאשר את שאר העולם כולו. גם ארגונים אחרים של האו"ם השתתפו בטירוף האובססיבי הזה. בשנת 2014 למשל היו לעצרת הכללית של האו"ם 24 החלטות גינוי. 20 מהם היו נגד ישראל, רק אחת עסקה בסוריה. העובדות לא משנות כנראה לאו"ם וארגוניו השונים. כשאתה אומר להם שההסבר האפשרי היחיד הוא אנטישמיות, הם מעמידים פני מזועזעים ואומרים שזו בושה וחרפה שהישראלים תמיד שולפים את הטיעון הזה. באמת? יש לכם הסבר אחר לעיסוק אובסיסבי בעם אחד, בקבוצה אחת, בסכסוך אחד?"

בסיום מאמרו קרא לפיד למדינות שנמנעו לעמוד לצד ההיסטוריה ולהתנגד להחלטה שמעודדת הרג חפים מפשע וכותב: "כשצעירים פלשתינים מוסתים קוראים החלטות כמו ההחלטה האחרונה של אונסק"ו, הם משתכנעים שהשמועות נכונות. בשלב הבא הם לוקחים סכין, אקדח או בקבוק מולטוב ויוצאים לבצע פיגועי טרור. אנשים ימותו. אנשים חפים מפשע, שלא עשו דבר רע מימיהם ימותו. זה בדרך כלל מה שקורה כשארגונים חסרי אחריות מתערבים בנושאים נפיצים שהם אינם מבינים בהם דבר."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture