מדוע הסתיר המכון לרפואה משפטית את אברי התינוק?

הסנגור הציבורי הראשי שלח מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, ובו דרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד המכון לרפואה משפטית • לטענת הסנגור, המכון הסתיר "ברשלנות או בזדון" איברים של תינוק, כאשר חשיפתם הייתה יכולה למנוע מאביו של התינוק מאסר ממושך

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הסנגור הציבורי הראשי, ד"ר יואב ספיר, דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד פרופ' יהודה היס והמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר בעקבות חשש להעלמת איברים ולשיבוש הליכי משפט, שהביאו, אולי, להרשעתו שלא בצדק של אב שהואשם בהריגת בנו.

הסיפור מתחיל בשנת 2000 כאשר הואשם דניס אייזן בהריגת בנו רון, תינוק בן שלושה חודשים. הראיה המרכזית בתיק הייתה חוות דעת של המכון לרפואה משפטית, לפיה מותו של רון נגרם מחבלת מוות טרייה בת מספר שעות אותה גרם לו האב. אייזן הורשע בהריגת בנו, ולאחר ערעור בבית המשפט העליון עונשו נקבע על 14 שנות מאסר.

קרא עוד:

[postim]

משפט חוזר

במשך כל תקופת המשפט והמאסר טען אייזן לחפותו. בשנת 2003 פנה אייזן לסנגוריה הציבורית, כדי שזו תגיש עבורו בקשה למשפט חוזר. בעקבות זאת החלה הסנגוריה בסדרת בדיקות חוזרות במטרה לבחון את הממצאים שנשמרו במכון הפתולוגי מנתיחת גופת התינוק, וזאת על מנת "להתחקות אחר צדקת חוות הדעת הפתולוגית של פרופסור היס, שההרשעה בוססה עליה", כך במכתב ששלח הסנגור ליועץ המשפטי לממשלה.

כידוע, פרופ' יהודה היס שימש כמנהל המכון לרפואה משפטית עד 2004, ומאז משמש כרופא המשפטי הראשי של המכון.

במסגרת הבדיקות פנתה הסנגוריה למכון, שמסר כי לא קיימות דגימות ורקמות נוספות בין כתלי המכון, פרט לחומר שהועמד לרשות הסנגוריה הציבורית בזמנו. הסנגוריה אספה ממצאים והגישה בקשה למשפט חוזר. בהחלטה נדירה החליט בית המשפט לאפשר משפט חוזר, כשבסיומו הורשע האב בהסדר טיעון בעבירות קלות יותר ושוחרר מהכלא לאחר שריצה כשש שנים מתוך ה-14.

האיברים נמצאו במקרה

כפי שכבר פירסמנו בJDN, בחודשים האחרונים החליט משרד הבריאות, בשיתוף המכון לרפואה משפטית, על הבאתם לקבורה של כ-8,000 רקמות שהושארו במכון. לפני מספר ימים הודיעה הפרקליטות לסנגוריה הציבורית, שבמסגרת תהליך ההבאה לקבורה של הרקמות שנשמרו במכון התגלו במכון חלק מהרקמות שנטלו מרון אייזן.

הסנגור הציבורי הראשי טוען כי ברור עתה שהאיברים והרקמות שהתגלו היו עשויים לשמש כראיות מכריעות במשפט שהתנהל נגד אייזן, וכי בדיקתן של ראיות אלה הייתה עשויה לשפוך אור על תעלומת מותו של התינוק כבר במהלך משפטו הראשון בשנת 2000, ובוודאי בשנת 2004.

"התנהלות המכון פגעה בהשגת משפט צדק"

"ייתכן שבדיקת האיברים הייתה מספקת עדות ניצחת לחפותו של אייזן ומייתרת את עינוי הדין הארוך והקשה שנגרם לו" כתב הסנגור הראשי והוסיף כי "ברור כי התנהלות המכון לרפואה משפטית פגעה באופן חמור גם באינטרס הציבורי לבירור האמת ובהשגת משפט צדק".

לדברי הסנגור, קיים חשש כבד לביצוע עבירות פליליות ולכל הפחות להתנהלות ציבורית קלוקלת המחייבת חקירה ממצה.

במכתבו, מאשים הסנגור הראשי: "בהסתרת ראיות קריטיות במשך שנים רבות – בין בזדון, בין בעצימת עיניים ובין ברשלנות חמורה – הכשיל המכון לרפואה משפטית את הסנגוריה הציבורית במילוי תפקידה וכך גם את רשויות התביעה ואת בית המפשט המחוזי והעליון".

משרד הבריאות הגיב בשם המכון הלאומי לרפואה משפטית: "הרקמות והאיברים נמצאו הודות למבצע 'מנוחה בכבוד' שיזם משרד הבריאות, לקבורתם של האיברים שהושארו במכון. המכון ישתף פעולה עם כל חקירה שתהיה בסוגיית האיברים שנמצאו".

כזכור, כנגד המכון לרפואה משפטית ופרופ' יהודה היס, ניהל הציבור החרדי מאבקים ארוכים וקשים, בכל הקשור להתנהלותו של המכון ושל פרופ' היס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture