חיפה בוערת, תושבים מפונים • הלהבות מתפשטות בשער הגיא • מתעדכן

היום השלישי לאינתיפאדת הלהבות: עשרות תושבים נפגעו בחיפה משאיפת עשן, אלפים פונו מבתיהם • שריפות קוצים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ • שער הגיא: הלהבות מתקרבות לתחנת דלק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום שלישי לשריפות – והסוף אינו נראה באופק: הרוחות היום חזקות אפילו יותר מהיומיים האחרונים, מה שגורם לסופות האש לנוע במהירות שיא. בחיפה משתוללות מאז שעות הבוקר שריפות ענק במספר מוקדם. לפי שעה מדובר בגיזרה המורכבת והמסוכנת ביותר עד כה בגל השריפות הנוכחי. דיווחים ועדכונים שוטפים אנחנו מביאים כאן כל העת.

זיהום אוויר: המשרד להגנת הסביבה מסר כי היום שורר זיהום אוויר גבוה ברוב אזורי הארץ, כאשר רמות זיהום האוויר הגבוהות ביותר התקבלו באזור הנגב. במרבית האזורים ריכוזי החלקיקים הגיעו לערכים שבין פי שניים לפי חמישה בהשוואה ליום רגיל. מזג האוויר לא צפוי להשתנות באופן משמעותי עד יום שני, ועקב כך גם לא צפוי שיפור משמעותי באיכות האוויר בימים הקרובים.

עוצר יציאות צה"ל: בהתאם להערכת המצב הוחלט על עוצר יציאות למערך ההכשרות ולמערך הלוחם של צה"ל. עד לקבלת הנחיות חדשות. זאת, לצורך שמירה על כוננות לסיוע במאמצי כוחות הביטחון נגד גל השריפות ברחבי הארץ.

אש גם במסובים: שריפה פרצה בסמוך למחלף מסובים, בצומת סביון שבין אור יהודה לקריית אונו. השריפה בסמוך לתחנת דלק שנמצאת במקום. כביש 461 נסגר לתנועה בין בני עטרות לצומת סביון לכיוון מערב וכביש 4622 נסגר לתנועה בין קרית אונו לסביון.

84 נפגעים מהבוקר: דוברות איחוד הצלה: משעות הבוקר טופלו 84 נפגעים קל משאיפות עשן וכוויות קלות ע"י מתנדבי איחוד הצלה בזירות האירועים השונים של שריפות הענק ברחבי הארץ.

באיחוד הצלה העלו את רמת הכוננות וערוכים למתן מענה מהיר ומיידי ככל שיידרשו בכל אירוע. מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה הונחו להגביר את המענה עקב פקקי תנועה צפויים המקשים את ההגעה של רכבי החירום וההצלה. המתנדבים מאבטחים גם את פעילות כוחות החירום בזירות האירועים השונות של שריפות הענק.

אגף מבצעים של איחוד הצלה הנחה את אלפי המתנדבים ברחבי הארץ לתגבר את המענה המהיר גם לאירועי שגרה רפואיים עקב הצפי להגעה מאוחרת יותר של אמבולנסים עקב היותם עסוקים בפינוי נפגעים מאירועי השריפות ברחבי הארץ.

נתקעתם בבית? תלו דגל אדום: מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לשכונת רוממה שבחיפה והתייחס לגל השריפות ברחבי הארץ. לדבריו, מקורן של חלק מהשריפות הוא הצתה, וחלקן פרצו בנסיבות אחרות. "סביר להניח שמי שמצית לא רק מתוך פירומניה, איפה שזה הצתות זה הולך לכיוון הלאומני. אני מניח שזה לא מאורגן", אמר אלשיך.

כמו כן, המפכ"ל קרא למי שלא מסוגל להתפנות מהשכונות שנדרשו לכך, לתלות דין גדול על חלונו וכך כוחות ההצלה ידעו שיש לסייע לו.

עדכון מהשריפה ליד הבירה: השריפה באזור שער הגיא החלה להתקדם בצורה מהירה לכיוון תחנת הדלק בעקבות השינויים בכיוון הרוחות. לוחמי האש פועלים בכוחות גדולים בשטח השריפה בניסיון למנוע מהאש להתפשט אל תחנת הדלק.

הערכת מצב: ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בשעה 17:00 בהערכת מצב בחיפה ויקבל סקירות על השריפות, בחפ"ק של היכל הספורט ברוממה.

עדכון תנועה: עומסי תנועה כבדים מורגשים בכביש החוף ובכביש 4 לכיוון חיפה. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לעיר חיפה. לנוסעים צפונה מוצעות דרכים חלופיות, דרך כביש 6, משם לכביש 70, דרך ציר 22 לכיוון צפון.

שלל עדכונים משריפות קוצים ברחבי הארץ: שריפת קוצים פרצה בצומת גן הוורדים שבמזרח העיר בראשון לציון. שבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי האש, ודיווחו כי השריפה מסכנת מחסנים ותחנת דלק במקום.

שריפת קוצים גדולה משתוללת בקיבוץ ברקאי הסמוך לוואדי ערה. השריפה מתפשטת לכיוון הבתים באזור.

שריפת חורש פורצת ביערות מנשה. כביש 6953 ממשמר העמק לרמות מנשה נסגר לתנועה. כוחות משטרה, כיבוי אש, מד"א ונציג המועצה האזורית מגידו נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד לכיבוי השריפה.

שריפת קוצים מתחוללת בסמוך לתחנת הרכבת במודיעין, בסמוך לחניון כלי הרכב. כוחות משטרה וכיבוי בדרך אל המקום.

תיעוד מיוחד: מטוס כיבוי צולל לים, מטעין את המיכלים שלו במים ויוצא לסבב נוסף בין המוקדים בעיר. צילום: בושמטיק

אינתיפאדת ההצתות: מאירוע לאירוע מתחזקת ההערכה באשר לאופי הלאומני של ההצתות. השר גלעד ארדן הנחה את המשטרה לרכז מאמץ ברשתות החברתיות לאתר מסיתים להצתות ותומכים ולמצות את הדין.

שוב שריפה במודיעין: להבות גדולות בשדה קוצים סמוך לתחנת הרכבת בעיר. תנועת הרכבות באזור הופסקה. בוידאו: השריפה בקרבת חניון רכבים. צילום: דוברות המשטרה

עדכון נוסף לחיפה: מאות תלמידות פונו מבית הספר 'בית מלכה' של בעלזא. דיווח: הלהבות אוחזות בבנין.

עדכון לחיפה: גדודי חילוץ של פיקוד העורף הוקפצו לסיוע אזרחי בחיפה. הכוח כולל גם חיילי מילואים.

מוקד נוסף: שריפת קוצים סמוך לקיסריה. תנועת הרכבות באזזור הושבתה.

עדכונים נוספים לחיפה: עד עכשיו הגיעו לביה"ח כרמל 27 נפגעים מאירועי השרפות בכרמל. מתוכם 19 נשים ו 8 גברים. 3 נפגעים כבר שוחררו והשאר מטופלים בפגיעות של שאיפות עשן ונפגעי חרדה.
– מפקד מחוז חיפה במשטרה מפציר בתושבי העיר: "האש לא בשליטה, שהתושבים יתפנו מהר".
– כל מטוסי הכיבוי, לרבות אלו שהגיעו לסייע ממדינות זרות, פועלים כעת בשמי העיר.
– שב"ס נערך לפינוי מאות אסירים מהאזור.

עדכון לחיפה: בהוראת כוחות הכיבוי: פינוי כללי של כל התושבים שממערב לרוממה ועד הים כולל אחוזה רמת אשכול להתפנות מהבתים. בשל מורכבות האירוע החליט השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להפנות את כל מטוסי הכיבוי המשמשים את מערך הכבאות לעיר.

עדכון להרי ירושלים: מסתמנת שליטה על האש. בדקות הקרובות יכנסו לשטח השריפה באזור נטף, נווה אילן ושער הגיא 3 מטוסי כיבוי מיוון בכדי לסייע ללוחמי האש להדוף את חזית האש בצד המערבי. כמו כן, בשטח השריפה פועלים צוותי כיבוי רבים במספר מוקדים המתחדשים מעת לעת כתוצאה מרוח מזרחית חזקה.

עדכון לחיפה: 8 אזרחים שנפגעו משאיפת עשן פונו במצב קל לבית החולים. כוחות הכיבוי מדווחים על להבות בחלק מהשכונות שפונו, כולל בתים שעולים באש. צוותי החירום עוברים מבית לבית כדי לוודא שאין לכודים.

שריפה גם סמוך להתנחלות יצהר שבצפון השומרון: כוחות כיבוי מנסים למנוע את התפשטות האש לתוך הישוב. ההערכה ראשונית: מדובר בהצתה לאומנית. בוידאו: מאמצי הכיבוי בזירה. צילום: דוברות יצהר

עדכון לחיפה: רשימת הרחובות שמפונים כעת: רחוב הפרחים, רחוב הנטקה, רחוב מרטין בובר, רחוב צוללת דקר, רחוב איינשטיין, רחוב מרכז חורב.

הסיוע הבינ"ל: אחרי יוון, קפריסין, קרואטיה ורוסיה, גם ‏טורקיה פנתה לישראל והציעה לשלוח מטוס כיבוי גדול. ישראל נענתה להצעה.

עדכון לחיפה: שכונות ספיר ורוממה פונו. כוחות כיבוי אש רבים זורמים לשכונות אשר צוינו. חפ"ק נפרס בהיעל הספורט רוממה. על פי הדיווחים האש אוחזת במספר בתים ולוחמי האש נאבקים בלהבות תחת רוחות עזות. פניה לציבור: לא לנסות ולנוע לכיוון השכונות שצוינו. הכוחות זקוקים לצירים פנויים בכדי להציל את כל מה שאפשר.

מעיריית חיפה נמסר: ע״פ הנחיות המשטרה תושבי השכונות הבאות מתבקשים להתפנות באופן מיידי גבעת אורנים רוממה מרכז חורב רמת חן, רמת ספיר, מתבקשים לפנות מיידית את בתיהם. על התושבים להתפנות למרכזי הפינוי שנפתחו: בית יד לבנים ברח הירקון ומתנס בת גלים.

 

בתמונה: עשן מיתמר מעל חלקה הדרומי של חיפה. צילום: בוריס קימלמן
WhatsApp Image 2016-11-24 at 11.32.54

הסיוע הבינלאומי: נשיא רוסיה פוטין נענה לבקשת רה"מ נתניהו לסיוע בכיבוי השריפות, ואמר כי רוסיה תשלח באופן מיידי שני מטוסי ענק לכיבוי שריפות. המטוסים הם מדגם be-200 Beriev. מטוסים מיוון ומקרואטיה כבר נחתו בישראל והם משתתפים במאמצי הכיבוי.

רהמ נתניהו הודה לנשיא פוטין על ההיענות והסיוע.

עדכון לטלמון: שני בתים קומתיים בוערים וקיימת סכנת קריסה. פונה גן ילדים והחל פינוי נוסף. הופעל גיוס כללי של לוחמים ומתנדבים. מנוף בדרכו למקום.

עדכון לחדרה: השוגה שליטה על השריפה שפרצה באזור תחנת הכוח בעיר.

עדכון לחיפה: האש ממשיכה להשתולל במוקדים שונים. תגבור של לוחמי אש ומטוסי כיבוי מגיע כל העת. על מנת למנוע סיכון חיים, המשטרה מבצעת פינוי של תושבים בשכונת רוממה בחיפה. "תושבי הרחובות: מרטין בובר, צוללת דקר, איינשטיין ומרכז חורב, מתבקשים להתפנות מיידית", נמסר מהמשטרה. .

בבית החולים רמב"ם החלו לפעול במתכונת חירום.

עדכון לטלמון: השריפה במקום התחדשה וכעת הלהבות נעות לכיוון הבתים בקו הראשון של הישוב. החל פינוי תושבים. וידאו מהלהבות באזור אמש תמצאו כאן.

שריפות ענק גם בחיפה: מדובר על מספר מוקדים בו זמנית. אש משתוללת באזור מוסכים סמוך לגשר פז וארבעה צוותי כיבוי פועלים במקום. מספר כלי רכב ומבנים עולים באש. 2 פונו לטיפול רפואי בעקבות שאיפת עשן. במקביל דווח על שריפת חורש שפרצה באזור רמות ספיר בעיר. גן ילדים באזור פונה.

גם ברחוב האשלג בעיר פרצה שריפה, אך כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה מהירה על האש.

בוידאו: האש בחיפה. צילום: דוברות כבאות והצלה

עדכון נוסף למודיעין: לוחמי האש השיגו שליטה על הלהבות. התושבים הונחו לחזור לשגרה.

עדכון לכביש 443: קטע הכביש בין ציר 443 לרחוב יאיר פרג סגור לתנועה. רחוב כליל החורש-עמק דותן סגור לתנועה והתושבים מתבקשים להסתגר בבתים. כוחות משטרה ישראל מבצעים את סגירות הצירים ומכוונים את התושבים.

כביש 443: שריפת קוצים סמוך לצומת שילת, ככל הנראה כתוצאה מהצתה, מתפשטת במהירות. בשל כך נסגר הכביש לכיוון ירושלים. לאחר דקות ארוכות הוא נפתח שוב. עומסי תנועה גדולים מורגשים במקןם. במקביל החלה האש לנוע במהירות לכיוון העיר מודיעין, מאמצים גדולים למנוע את המשך התפשטותה. קיימת סכנה למסך בניינים באזור.

בוידאו: השריפה באזור מודיעין. צילום: דוברות המשטרה

הרי ירושלים: עשרות צוותי כיבוי פועלים הבוקר בניסיון לבלום סופת אש גדולה שמתקדמת במהירות לכיוון שער הגיא והיישוב נווה אילן. יצויין כי באזור קיימים גם כמה מתקנים רגישים של חברת חשמל וחברת מקורות. הכוחות משקיעים מאמצים רבים למנוע את הגעת האש למקומות אלו.

חשוב להדגיש: מדובר בשתי זירות שונת. השריפה בשער הגיא היא המשך לשריפה הגדולה בנטף, ואילו בנוה אילן מדובר במוקד חדש. כאמור, בשני המקומות טרם הושגה שליטה על האש.

בתמונה: מטוסי הכיבוי. צילום: מדברים תקשורת

צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת

טלמון: לאחר שעות של מאמץ: הושגה שליטה מלאה על האש. התושבים הורשו הבוקר לשוב לבתיהם.

פספסתם? עדכונים על מה שהתרחש הלילה תמצאו כאן:

גל השריפות: הלהבות מתפשטות לכביש 1; משפחות פונו מטלמון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמתם לב כמה שריפות נמצאים קרוב קרוב לתחנות דלק?
זה טרור במלוא מובן המילה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture