ליברמן: "ב-17 מקרים מדובר באופן ודאי בהצתה בזדון"

שר הביטחון ביקר בחלמיש, הצהיר כי שאר מקרי השריפות עדיין נבחנים אם היו מכוונים מראש, התחמק משאילות בנוגע לבנייה מחוץ לקווי הירוק וענה על השאלה: האם אבו מאזן פרטנר לאחר ששלח כבאיות לישראל?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר ביישוב חלמיש והצהיר כי "לגבי הנתונים, כפי שמסר אלוף פיקוד המרכז, כמו בגל האחרון מדובר במאה ועשרה מקרי שריפה. כלומר פה כל כוחות הביטחון, הכיבוי והמשטרה התמודדו על מאה ועשרה מקרי שריפה. ב-17 מקרים, אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בהצתה. במקרים אחרים אנחנו עוד בודקים. אבל ב-17 מקרים מדובר באופן ודאי בהצתה בזדון".

"אני קודם כל רוצה להביע באמת הערכה לתושבי היישוב, זה אחד היישובים הוותיקים, יישוב למופת עם אנשים חזקים שגם התמודדו בעבר עם כמה משברים ומתמודדים גם עכשיו, מתמודדים בצורה הכי יפה, בצורה מכובדת והם כבר מדברים במונחים של לא נקם ולא שום דבר, אלא בנייה ושיקום וכמה שיותר מהר לשקם פה את הבתים, וכמובן לא רק לשקם אלא גם להרחיב את ההתיישבות, אני חושב שהתשובה הכי טובה היא להרחיב את ההתיישבות.

"אני גם רוצה להביע תודה ענקית לכל כוחות ההצלה, לכיבוי האש, למשטרה, לכל המתנדבים שלקחו חלק פה באירוע הנוראי שקרה כאן, לראש המועצה, לאנשי המועצה, כולם פה חברו יחדיו. אני גם רוצה להדגיש את התרומה של צבא ההגנה לישראל, שבמקרה הזה הם הראשונים שהגיעו לפה ולקחו פיקוד ואם כבר אני מזכיר את הצבא, צריך להבין שבגל האחרון צה"ל גייס והעביר לרשות בט"פ 3,500 חיילים, מתוכם 750 אנשי מילואים ו-500 מכבי אש מפיקוד העורף, בנוסף לזה כ-23 צוותי כיבוי מבסיסי חיל האוויר, בנוסף לזה כל התצפיות מהאוויר, 334 כמדומני שעות של תצפיות באמצעות כלי טייס, רחפנים, זיקים וכך הלאה. קליטה של כל המטוסים הזרים שהגיעו והפעלה של כל אותם המטוסים שהגיעו ממדינות שונות, כולל תדלוקים, פה במרחב יו"ש פעלו כ-8 גדודים שלקחו חלק במשימה של הכיבוי, גם פיקוד העורף, גם רח"ל וגם הצבא עשו פה באמת עבודה מצוינת ואני מקווה שקודם כל לא נצטרך לעשות יותר עבודה כזו, ודבר שני שנתפוס את כל המציתים. אותם 17 מקרי הצתה שזיהינו בוודאות, אני מקווה שיש קצה חוט ונגיע גם למציתים עצמם וגם כמובן למצות איתם את הדין כפי שצריך."

ליברמן נשאל במקום: אמרת שאין בנייה בגושים וזה חלק מהגושים, אז ייבנו פה?, וענה: "אנחנו לא דיברנו כרגע לא על הגושים ולא על נושאים פוליטיים. אני חושב שלא צריך לערבב שמחה בשמחה, מה שצריך פה לבנות והתשובה הכי טובה לכל פגיעה ולשריפת הבתים היא בנייה, עוד בית ועוד בית. הדבר שבאמת הכי חשוב פה זה למצוא פתרונות למשפחות, לתושבים, כמה שיותר מהר להגיע לשיקום הבתים שנפגעו ועזרה למשפחות. את כל השאר נשאיר ליותר מאוחר."

עוד נשאל שר הביטחון: ראינו שאבו מאזן פרטנר, ראינו שהוא סייע פה בכיבוי השריפה. "אני חושב שאסונות טבע אי אפשר לחלק לא לא ואדיות, לא אוויר, לא את איכות הסביבה ואין מה לעשות. בלי קשר לפרטנר או לא פרטנר, אנחנו נצטרך להתמודד ביחד, אני חושב שיש מודעות היום בכל האיזור לא רק כאן, מדינות שיש איתן יחסים יותר טובים, פחות טובים, כשקורה כזה אירוע כולם מגיעים לעזרה. אני באמת רוצה להביע הערכה לכל אותם צוותים, לכל אותם מטוסים שהגיעו מחו"ל. אני חושב שמי שעזר ראה שבכמה מקרים התרומה שלהם הייתה קריטית, אם אני מדבר על הצוותים היוונים בחיפה, אני חושב שבאמת הם עשו עבודה אדירה ואני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הם לא היו שם במקום, אז לכל הצוותים מכל המדינות וגם לאותם צוותים פלסטיניים, אנחנו מודים לכולם."

ליברמן נשאל עוד במהלך ביקורו בחלמיש:אדוני השר, אתה מדבר על בנייה, בעוד פחות מחודש צפויה להיהרס עמונה, האם אתה רואה סיכוי להסדרה מסוימת של בתים שנויים במחלוקת כתשובה לפעולות הטרור האלה? "אמרתי, אני לא רוצה לערבב שמחה בשמחה. דבר שני ממשלת ישראל עושה הכל על מנת למצוא פתרון נכון לבעיית עמונה ואני בטוח שאנחנו נמצא פתרונות טובים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture