נתניהו חושף: היו כמה ניסיונות לתקוף חיילי צה"ל במשולש הגבולות

ראש הממשלה התייחס למקרה של הירי לעבר חיילי צה"ל על ידי מחבלי דאעש • בהתייחסות לגל השריפות אמר נתניהו כי "ההירתמות של אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, חשובה מאוד והיא דוגמה לאזרחות טובה. זו ישראל במיטבה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

האם הירי ברמת הגולן אתמול לעבר חיילי צה"ל לא היה האירוע היחיד? לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "בימים האחרונים היו כמה ניסיונות לתקוף את כוחותינו במשולש הגבולות בגבול ישראל-סוריה. אנחנו הגבנו בתקיפות רבה וגבינו מחיר מאוד כואב ומאוד מהיר מהאויבים שלנו".

ראש הממשלה הוסיף, "אנחנו ממשיכים לעקוב אחר התפתחות העניינים מקרוב ואנחנו ממשיכים ליישם בנחישות את המדיניות שקבעתי: אנחנו לא מאפשרים שום טפטופים ומגיבים בתקיפות ובמקרה הצורך גם תוקפים את אויבינו לפני שהם מצליחים לתקוף אותנו. אנחנו לא ניתן לאיסלאם הקיצוני או לשום גורם עוין לפתוח חזית טרור נגדנו ברמת הגולן".

הירי בגולן: תקרית מקומית או שינוי כיוון של דאעש כלפי ישראל?

בהתייחסות לגל השריפות שפקד את ישראל בשבוע האחרון אמר ראש הממשלה, "אני רוצה לשבח את ההתנהלות והפעילות של גורמים רבים. אתחיל דווקא מהממשלה – כל שרי הממשלה, כמובן בראשם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי וכל השרים האחרים. כל המשרדים מעורבים בפעולה נמרצת שמטרתה לסייע קודם כל במלאכת הכיבוי במקרה הצורך אבל כמובן גם במלאכת השיקום. אני רוצה לשבח את העבודה של משטרת ישראל, של כיבוי האש, של מד"א, של פיקוד העורף, של חיל האוויר. עבודה יוצאת מן הכלל. אני מוסיף גם את המועצה לביטחון לאומי ומשרד החוץ שעזרו מאוד בהבאת ותיאום הסיוע הבינלאומי. אני רוצה לשבח את ראשי הרשויות שפעלו יוצא מן הכלל, כל אחד ביישוב שלו וגם בעזרה ליישובים שכנים.

"ואני רוצה לשבח את אזרחי ישראל. אני חושב שההירתמות של אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, חשובה מאוד והיא דוגמה לאזרחות טובה. זו ישראל במיטבה. אני רוצה לשמר תודה חמה ומיוחדת ללוחמות ולוחמי האש. אני ראיתי אותם בשטח. צריך לראות אותם אחרי לילות ללא שינה, מפויחים, עייפים ומזיעים, ובכל זאת חדורי שליחות כי הם מגינים על הבית, על הבתים שלנו ולפעמים גם על הבתים של עצמם, על הבתים של כולנו. בשליחות בלתי רגילה, בהתגייסות בלתי רגילה, לפעמים כשהם עומדים מטרים, מטר, מאש נוראית. אני מסיר את הכובע ומצדיע לכולם, אני בטוח שאני עושה את זה בשמכם.

"אני רוצה להודות גם לטייסי הכיבוי מהארץ ומחו"ל על המאמץ הכביר שהשקיעו במלחמה באש. אני אפרד מהם בצורה מסודרת מחר, כי חלק מהם כבר עוזבים את הארץ. אנחנו מקווים שאנחנו בסוף האירוע, אנחנו עדיין לא בסופו, מקווים לראות גשמים ביום רביעי או חמישי. זאת התחזית של החזאי אתמול בישיבת הממשלה המיוחדת שעשינו בחיפה, אבל אמרתי לו שהוא בן ערובה עד שהדבר הזה יתממש. לכן אני נותן תודה כרגע על הפעולה שנעשתה וייתכן גם פעולה שעוד תעשה.

לדברי נתניהו, "המענה המרכזי לשריפת שטח הוא כיבוי אווירי. לכן קיבלתי החלטה בשנת 2010 להקים טייסת כיבוי וכמובן שמענה נוסף הוא השיתוף עם טייסות אחרות מחו"ל. מאז שהוקמה הטייסת הזו ב-2010 היא כיבתה קרוב ל-500 שריפות וכמובן שמה שהתחולל כאן בימים האחרונים זה שילוב של תנאי יובש מתמשך, רוחות חזקות ולצערנו גם הצתות.

אני מבקש להודות למדינות רבות ששלחו לנו סיוע במטוסים, בצוותים וגם בכבאים. שיתוף הפעולה הבינלאומי הוא מכפיל כוח הכרחי במאבק באסונות טבע. אני רוצה שתדעו שמעצמות כמו רוסיה וארה"ב מזמינות בעצמן סיוע למדינות אחרות, אנחנו עזרנו לכמה וכמה מדינות פה באזורנו והן עזרו לנו וגם מדינות אחרות שלא עזרנו להן התגייסו בצורה מאוד מרשימה.

"החלטתי לפעול להקמת כוח רב לאומי אווירי שיתן מענה מהיר ויעיל עוד יותר במקרים כאלה בעתיד. המשמעות העיקרית זה תיאום של מבנה הכוח האווירי וריכוז חומרי דיכוי השריפה בצורה מתוכננת ברמה הרב לאומית. אני מבקש להודות לאזרחי ישראל ששוב הוכיחו מה זה רעות ואחווה. זאת ישראל האמיתית. אני חייב להגיד מילה נוספת: חלק מהשריפות, זה אנחנו יודעים עכשיו בוודאות, מקורן בהצתה מכוונת ונפשעת. זוהי פעולת טרור לכל דבר ועניין ואנחנו מתייחסים לטרור הזה במלא החומרה ונפעל מולו בכל העוצמה. אני מבקש להודות לכם מקרב לב על התמיכה. בוודאי הכנסת עוד תתבקש לסייע בדרכים שלה ואני בטוח שתעשו זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture